Gå til innhold

Trenger ny kaffetrakter, forslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har funnet to som jeg er litt usikker på så om noen har erfaring med de så hadde det vært flott. Eneste grunnen for jeg vurderer de er at de begge har kommet ut som best i test. Jeg er eneste i huset som drikker kaffe så jeg lager som regel lite om gangen så jeg trenger egentlig en maskin som lager god kaffe selv når jeg ikke lager full kanne, lager som regel 3-4 dl en gang og to om dagen. Så er det  av og til vi trenger full kanne. Hvis noen har andre forslag så setter jeg pris på det.

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kaffe-og-te/kaffetrakter/wilfa-svart-performance-kaffetrakter-wspl3b/191061

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kaffe-og-te/kaffetrakter/obh-nordica-blooming-kaffetrakter-3000000976-solv/318120

Anonymkode: af92c...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal du ha en helt standard kaffetrakter, er det Moccamaster som gjelder. Ingen over, ingen ved siden. 

Anonymkode: 0416b...c4f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tek.no 

De har gode tester av kaffetraktere. Wilfa sine har de siste årene ofte kommet ut blant de beste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste kom vel best ut i test har jeg forstått .

Selv har vi altid hatt mocamaster det er og den som altid før kom best ut i test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilfa Svart er bra. Og ser elegant ut. Den Moccamasterkopien ville jeg holdt meg langt unna. Den er sikkert brukbar, men makan til frekkhet å lage en identisk kopi da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skal du ha en helt standard kaffetrakter, er det Moccamaster som gjelder. Ingen over, ingen ved siden. 

Har vurdert moccamaster og, hvordan er den når du ikke lage full kanne?

Stjertmeis skrev (11 minutter siden):

Sjekk tek.no 

De har gode tester av kaffetraktere. Wilfa sine har de siste årene ofte kommet ut blant de beste. 

jegerrinne skrev (12 minutter siden):

Den øverste kom vel best ut i test har jeg forstått .

Selv har vi altid hatt mocamaster det er og den som altid før kom best ut i test

Begge jeg har linket til har kommet ut som best i test. :) Wilfa kom ut som best av de dyre og OBH var vel en slags budsjettversjon. 

newman01 skrev (5 minutter siden):

Wilfa Svart er bra. Og ser elegant ut. Den Moccamasterkopien ville jeg holdt meg langt unna. Den er sikkert brukbar, men makan til frekkhet å lage en identisk kopi da

Wilfa jeg egentlig tenkte jeg ville ha men så har jeg to bekjente som har klaget over at de har hatt problemer med å koble den kolben på og at de har måttet bytte den ut. Så da var jeg tilbake til start. :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har vurdert moccamaster og, hvordan er den når du ikke lage full kanne?

Begge jeg har linket til har kommet ut som best i test. :) Wilfa kom ut som best av de dyre og OBH var vel en slags budsjettversjon. 

Wilfa jeg egentlig tenkte jeg ville ha men så har jeg to bekjente som har klaget over at de har hatt problemer med å koble den kolben på og at de har måttet bytte den ut. Så da var jeg tilbake til start. :P 

Den fungerer veldig fin til å lage akkurat den mengden kaffe du vil ha, bare ta riktig mengde kaffe til riktig mengde vann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en eldre modell av Wilfa på jobb, den er i bruk ca 10 ganger pr dag og vi har hatt den i 8 år. Fungerer fortsatt veldig bra.

Anbefales, en skikkelig sliter. 

Anonymkode: 2f3b4...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt Russel Hobb i rundt 4 år. 
Russell Hobbs Elegance kaffetrakter 23521016001 - Elkjøp | Elkjøp

Jeg trakter alltid nok til ca 2 kopper hver morgen. Jeg elsker at jeg kan ordne den klar på kvelden, og sette på timer, så er kaffen klar når jeg står opp 🥰
Dryppstopp funker utmerket når man vil fylle en kopp før kanna er ferdigtraktet. 
For ett surrehue som meg, så er jeg veldig fornøyd med at den slår seg av etter 45 minutter (og klokka teller ned), og at trakteren selv holder styr på når den bør renses. 

Anonymkode: 3416b...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

melitta billig og bra

Anonymkode: 8bf68...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Den fungerer veldig fin til å lage akkurat den mengden kaffe du vil ha, bare ta riktig mengde kaffe til riktig mengde vann.

Var inne og kikket på en moccamaster og sånn bortsett fra prisen så virket den strålende, men har hengt meg litt oppi den fra Wilfa da jeg elsker tanken på at jeg kan ta vannkolben av, da vet jeg at jeg kan får den helt clean. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var inne og kikket på en moccamaster og sånn bortsett fra prisen så virket den strålende, men har hengt meg litt oppi den fra Wilfa da jeg elsker tanken på at jeg kan ta vannkolben av, da vet jeg at jeg kan får den helt clean. :P 

Du får kjøpt en helt fin Moccamaster på Finn, og du kan kjøpe rensemiddel til den. Helt vanlig på alle kaffemaskiner å rense dem iblant, da det setter seg kalk og annet alle steder der vannet går igjennom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du får kjøpt en helt fin Moccamaster på Finn, og du kan kjøpe rensemiddel til den. Helt vanlig på alle kaffemaskiner å rense dem iblant, da det setter seg kalk og annet alle steder der vannet går igjennom. 

Jeg kjøper ikke brukt. Men takk for forslag, har råd til en Moccamaster som er ny men føler at å bruke nesten 4000 på en kaffemaskin er litt mye.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for forslag, var inne å så på en men skal jeg ha moccamaster så vil jeg ha Moccamaster optio og den er litt dyrere... :P 

Nå er nå valget mellom Moccamaster optio eller Wilfa sin med den vidunderlige tanken man kan ta av. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 8.29):

Enig i denne. Moccamaster er enkel og veldig bra. Enkelt å få tak i ekstra-utstyr om man feks knuser kanna. Rask er den også, lett å rengjøre, enkel betjening, og rykende varm kaffe.

Anonymkode: d4ca0...2ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 22.55):

Jeg kjøper ikke brukt. Men takk for forslag, har råd til en Moccamaster som er ny men føler at å bruke nesten 4000 på en kaffemaskin er litt mye.

Takk for forslag, var inne å så på en men skal jeg ha moccamaster så vil jeg ha Moccamaster optio og den er litt dyrere... :P 

Nå er nå valget mellom Moccamaster optio eller Wilfa sin med den vidunderlige tanken man kan ta av. :D 

Hvorfor egentlig? Så store forskjeller annet enn pris er det ikke. Men da tar du jo valget selv om at du må ha det dyre. Wilfa er jo ikke noe bedre der. 

Anonymkode: 37fc1...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...