Gå til innhold

Bir det kaldt flor barna under flyreise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bestemmer ikke foreldre noen ting her i verden lenger? «Du kan ikke gå ute og sitte på flyet i sånne klær, du må ha på sånn eller sånn. Du får gå i kjole hver dag når vi kommer dit hvor det er varmt.»

Anonymkode: 52821...d46

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skal reise til Dubai på lørdag. Det er varmt der men tenker det kan bli kaldt på flyet?? lurer på hvordan 3 åringen skal kle på seg.  Hun vil ha på kjole med korte ermer og sånn kort tights under. Er det greit å gå med dette antrekket på gardermoen og så på flyet? Eller vil hun fryse? Jeg vil  at hun skal bruke sånn jogge dress (bukse og genser) men hun er en kjole gladjente

Anonymkode: ae9c2...58e

Ullstrømpebukse under kjolen og genser pluss en fleecejakke over. Tynn lue som lett kan pakkes vekk. 
Ta på jenta sneakers/joggesko, ikke sandaler.

I sekken din, som du har med inn på flyet, har du tights og tynne ankelsokker (til henne) du kan bytte til når det nærmer seg landing. Bytt i setet, ikke på toalettet. 
«Norgesklærne» putter du i sekken, får det vasket under ferien, og kler det på henne på flyet når dere nærmer dere landing hjemme i Norge igjen.

Husk ekstra skift med tøy (ekstra truse, sokker, tights/strømpebukse og kjole) med inn på flyet.

Husk også leker, ei lita vannflaske og snacks😊(fruktbiter, smoothie- og yoghurtpose, cheerios, ostepinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde selv på meg sommerkjole når jeg skulle til Mallorca i høst, hadde tights under, og cardigan. Da var jeg ikke kald her, på flyplass og fly, og med en gang vi kom frem kunne jeg bare dra av tights og cardigan. (Jeg synes det er kaldt på fly ofte.) 

Anonymkode: 8d058...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går fint å reise i kjole med tights under, men tar selvfølgelig på en tynn jakke i det minste. I bare kortermet hadde jeg ikke reist om det så var midt på sommeren. Jakke kan tas av, så kan ikke skjønne hvorfor hun skal løpe rundt i bare ermen på Gardermoen  i januar. Og ja det kan bli kjølig på fly.

Anonymkode: 74ab7...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (2 timer siden):

har du flydd før? Det er alltid kaldt på flyet! Jeg hadde pakket med meg et lite fleece teppe TS.. OG ullsokker ;) de tar ikke så stor plass.. Jeg har alltid med meg et skjerf som kan åpnes og brukes til formålet og har alltid fått bruk for det.. 

Og jeg som kler meg så tynt som mulig slik at jeg ikke svetter på flyet. Jeg synes alltid det er varmt.

Anonymkode: 6cd7d...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta med en tynn sommerjakke og et fleeceteppe. 

Husk at hun er jente og dere skal til et islamsk land, så selv i en alder av 3 år kan det komme krav om at hun skal dekke seg til, greit å ha med en tynn jakke til det også. 

Anonymkode: bbe02...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og jeg som kler meg så tynt som mulig slik at jeg ikke svetter på flyet. Jeg synes alltid det er varmt.

men nå er du ikke representativ for alle andre så det går fint :) men å svare slik som AB gjorde overfor TS (som jeg svarte på) blir bare for dumt.. Jeg fryser alltid og jeg går ikke rundt og mener at alle må ta på ull innerst av den grunn men jeg har forståelse for at det er flere som fryser på fly liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
minister-mio skrev (2 timer siden):

Skal hun gå i ermeløs kjole fra dere går ut av døra hjemme og på vei til flyplassen?

Skal ha på fleecedress. Men den tenkte jeg å ta av og levere til han som skal kjøre oss

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skal ha på fleecedress. Men den tenkte jeg å ta av og levere til han som skal kjøre oss

Ts

Ta med fleecedressen og ha den på flyet? En fleecedress varmer ikke så mye og det kan være mye trekk på et fly

Anonymkode: 7613a...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
~white lady~ skrev (1 time siden):

Ullstrømpebukse under kjolen og genser pluss en fleecejakke over. Tynn lue som lett kan pakkes vekk. 
Ta på jenta sneakers/joggesko, ikke sandaler.

I sekken din, som du har med inn på flyet, har du tights og tynne ankelsokker (til henne) du kan bytte til når det nærmer seg landing. Bytt i setet, ikke på toalettet. 
«Norgesklærne» putter du i sekken, får det vasket under ferien, og kler det på henne på flyet når dere nærmer dere landing hjemme i Norge igjen.

Husk ekstra skift med tøy (ekstra truse, sokker, tights/strømpebukse og kjole) med inn på flyet.

Husk også leker, ei lita vannflaske og snacks😊(fruktbiter, smoothie- og yoghurtpose, cheerios, ostepinner).

Man trenger ikke lue og fleecejakke over en genser fra bilen og inn på Gardermoen. 

Jeg reiser nå straks. Drar i bukse, T-skjorte og genser. Skal gå fra taxi og inn på terminalen. Man trenger ikke lue og jakke for den lille turen. 

Anonymkode: be545...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man trenger ikke lue og fleecejakke over en genser fra bilen og inn på Gardermoen. 

Jeg reiser nå straks. Drar i bukse, T-skjorte og genser. Skal gå fra taxi og inn på terminalen. Man trenger ikke lue og jakke for den lille turen. 

Anonymkode: be545...b11

Er det ikke minusgrader i Osloområdet nå om dagen?

Hvis bilen parkeres et stykke unna inngangen blir det fort et stykke å gå. Ofte går flyene grytidlig så man er gjerne ute i nattekulda som er ekstra sur.

Og en treåring har et mye større varmetap gjennom hodet enn en voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så lenge siden vi fløy med våre barn fra gardermoen og det er virkelig ikke t-skjorte temperatur inne interminalen. Baby hadde på seg lillelamdress og de litt større barna en tynn jakke/hettejakke/ullgenser

Anonymkode: 7613a...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~white lady~ skrev (41 minutter siden):

Er det ikke minusgrader i Osloområdet nå om dagen?

Hvis bilen parkeres et stykke unna inngangen blir det fort et stykke å gå. Ofte går flyene grytidlig så man er gjerne ute i nattekulda som er ekstra sur.

Og en treåring har et mye større varmetap gjennom hodet enn en voksen. 

En taxi stopper 20 meter fra døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makavelli skrev (3 minutter siden):

En taxi stopper 20 meter fra døra.

Uansett. Det tar ikke stor plass å pakke med en liten jakke og ei tynn bommullslue til ungen. Det er ikke akkurat stuetemperatur inne på flyplassen heller. Bedre å kunne kle av seg, enn å måtte gå og fryse, og bli forkjølt, fordi man ikke hadde med nok klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal dere ikke hjem fra Dubai på et tidspunkt også? Ikke sikkert det er sommertemperaturer ute da heller, og fleecedress kunne vært nyttig.

Anonymkode: 7bf1e...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
~white lady~ skrev (1 time siden):

Uansett. Det tar ikke stor plass å pakke med en liten jakke og ei tynn bommullslue til ungen. Det er ikke akkurat stuetemperatur inne på flyplassen heller. Bedre å kunne kle av seg, enn å måtte gå og fryse, og bli forkjølt, fordi man ikke hadde med nok klær.

Alle klarer 2 minutter ute i kulda. Jeg drar til Asia hver vinter, og pakker ikke ned vinterklær. Går fra Gardermoen, over veien, og inn i parkerinshuset i shorts og t-skjorte selv om det er minus 20. Hva er alternativet? Ta med boblejakke i kofferten? Nei, lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle klarer 2 minutter ute i kulda. Jeg drar til Asia hver vinter, og pakker ikke ned vinterklær. Går fra Gardermoen, over veien, og inn i parkerinshuset i shorts og t-skjorte selv om det er minus 20. Hva er alternativet? Ta med boblejakke i kofferten? Nei, lol.

Forskjell på et lite barn og en voksen mann som deg, som tåler kulde mye bedre.

Nei, ikke boblejakke. En fleece. Tar ikke mye plass, og det kan være kjølig på flyplassen og inne på flyet. 
Man skal jo hjem igjen også.

For øvrig kan det være kjølig om kvelden i varmere strøk. Greit å ha noe mer enn kortermet tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...