AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Del Skrevet 30. januar Dama og bestevenninna og jeg bor i samme borettslag. Tilsammen har vi 5 barn som egentlig liker å leke sammen. Men jeg klarer ikke å tilgi at hun ene sendte en falsk bekymringsmelding fordi hun var forbanna på meg og hun andre bare aksepterte det stilltiende. Jeg ble kjapt rengjort og meldingen ansett som totalt bullshit. Men hva nå, må jeg liksom tilgi disse 2? Strengt er jeg bekymra for at barna mine skal leke med barna deres og de mistenker et feil ord og det blir en ny runde el lign. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Del Skrevet 30. januar Hadde ignorert hun som sendte bekymringsmelding. Hun andre er vel redd for hun første, om første kontakter bv ut av det blå? Anonymkode: 5ec0f...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde ignorert hun som sendte bekymringsmelding. Hun andre er vel redd for hun første, om første kontakter bv ut av det blå? Anonymkode: 5ec0f...b49 Nei, tror hun er litt hjernevaska til å tro på hva den gærne dama sier. Hun baksnakker og smerter absolutt alle rundt seg. Så synd med alle barna involvert i det her, ass.. Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, tror hun er litt hjernevaska til å tro på hva den gærne dama sier. Hun baksnakker og smerter absolutt alle rundt seg. Så synd med alle barna involvert i det her, ass.. Anonymkode: 56861...306 sverter Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar Er dere venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar minister-mio skrev (1 time siden): Er dere venner? Nei. Barna er/var lekekamerater. Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Del Skrevet 30. januar Er det dama di eller bestevenninna hennes som sendte bekymringsmelding? Anonymkode: 178e7...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. januar #8 Del Skrevet 30. januar Hvordan vet du at bekymringsmeldingen var falsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #9 Del Skrevet 30. januar Snublefot62 skrev (32 minutter siden): Hvordan vet du at bekymringsmeldingen var falsk? Fordi det var gjort som hevn etter en konflikt. Ikke vits å utbredelse her. La oss bare si det sånn at vedkommende har gjort dette mot 2 andre også i affekt og forbindelse med en konflikt. Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er det dama di eller bestevenninna hennes som sendte bekymringsmelding? Anonymkode: 178e7...031 Ingen av delene Dårlig forklart. Vi er 3 mødre. 1 kjenner hver av oss godt. Og 2 av oss er bekjente, men alle er naboer. Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 30. januar #11 Del Skrevet 30. januar Jeg ville strammet henne opp gjerne mens andre hører på, det kan jo ikke ble noe verre egentlig, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Del Skrevet 30. januar Jeg skjønner ikke helt. Har bestevenninna til dama di, meldt deg til barnevernet og så har dama di bare stilletiende akseptert dette, og nå sliter du med å tilgi de to? Det kan jeg jo egentlig skjønne. Anonymkode: 96d0e...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #13 Del Skrevet 30. januar Jeg skjønner deg godt, far til ungen min meldte meg som hevnaksjon også, og jeg må jo forholde meg til ham resten av livet. Det er krevende å måtte ha kontakt med noen som er ondskapsfulle og som i tillegg ikke skyr å kaste bort tid og ressurser hos BV og andre, når de vet at de sender falsk melding/beskyldning. Vi har per i dag 0 kontakt utover det som kreves for å ha grei overlevering og samarbeid rundt barnet. Jeg responderer helt likt på drit som jeg gjør på smisk; flatt og kort. Du får dessverre aldri gjort noe med hvordan andre oppfører seg, kun hvordan du selv reagerer. Ingen følelser = ingenting å mistolke. Hadde faktisk vurdert å finne et nytt sted å bo dersom barna var i barnehagealder/ikke begynt skolegangen ennå. Da er det rom for å finne nye venner og skape nye bånd uten at det er en omveltning for dem. Hvis de er i skolealder allerede, og du ikke kan/ønsker å flytte, så er det bare å fase ut disse damene. La for all del barna deres komme/leke sammen/dine dra til dem, men takk høflig nei og ikke innlat dramadamene mer i livet ditt enn at du holder en kort og konsis tone. Ikke la dem få vite om deg og ditt, la dem styre og sladre om alt og alle; når du ikke slipper dem til vil du naturlig forsvinne fra samtalene deres da det ikke er mer nytt å hente:) Anonymkode: 33990...ecf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #14 Del Skrevet 30. januar Det var ikke helt enkelt å forstå hvem som er hva og hvem som hadde koblet inn Barnevernet, men uansett så er det ikke fornuftig eller klokt å bli boende i dette rottereiret av et borettslag. Når en slipper mennesker altfor lett innpå livet 24/7 i løpet av kort tid så blir det kaos Anonymkode: 0861d...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #15 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var ikke helt enkelt å forstå hvem som er hva og hvem som hadde koblet inn Barnevernet, men uansett så er det ikke fornuftig eller klokt å bli boende i dette rottereiret av et borettslag. Når en slipper mennesker altfor lett innpå livet 24/7 i løpet av kort tid så blir det kaos Anonymkode: 0861d...d1d "Dama" = hun gærne nabodama. Bestevenninna er den gærne damas bestevenninne. Og jeg er en 3. mamma i samme oppgang. Tilsammen har vi 5 barn som har pleid å leke sammen. Hun gærne dama har det med å ende i konflikt med folk. 3 ganger har hun meldt folk til bv som hevn. Siste gangen var det min tur. Jeg spør om hvordan andre ville taklet slik handling fra noen de må omgås. Ts. Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #16 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): "Dama" = hun gærne nabodama. Bestevenninna er den gærne damas bestevenninne. Og jeg er en 3. mamma i samme oppgang. Tilsammen har vi 5 barn som har pleid å leke sammen. Hun gærne dama har det med å ende i konflikt med folk. 3 ganger har hun meldt folk til bv som hevn. Siste gangen var det min tur. Jeg spør om hvordan andre ville taklet slik handling fra noen de må omgås. Ts. Anonymkode: 56861...306 Ok, sånne mennesker finnes ikke i min omgangskrets. Hadde jeg hatt en sånn nabo med det ryktet hadde jeg tatt avstand i fra start. Nå er det blitt som det er blitt. Da hadde jeg vel dratt meg unna begge de to damene, og samtidig sett meg etter et annet sted å bo. Finnes det andre barn som dine barn kan leke med ? En overgang til et annet miljø ? Anonymkode: 0861d...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #17 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ok, sånne mennesker finnes ikke i min omgangskrets. Hadde jeg hatt en sånn nabo med det ryktet hadde jeg tatt avstand i fra start. Nå er det blitt som det er blitt. Da hadde jeg vel dratt meg unna begge de to damene, og samtidig sett meg etter et annet sted å bo. Finnes det andre barn som dine barn kan leke med ? En overgang til et annet miljø ? Anonymkode: 0861d...d1d Ja, barna mine er mye sammen med fettere og kusiner som heldigvis bor like ved. Bare veldig rart å fortsatt ha samme skole/bhg og boområde. Kan ikke unngå de før vi får råd til å flytte. Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #18 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dama og bestevenninna og jeg bor i samme borettslag. Tilsammen har vi 5 barn som egentlig liker å leke sammen. Men jeg klarer ikke å tilgi at hun ene sendte en falsk bekymringsmelding fordi hun var forbanna på meg og hun andre bare aksepterte det stilltiende. Jeg ble kjapt rengjort og meldingen ansett som totalt bullshit. Men hva nå, må jeg liksom tilgi disse 2? Strengt er jeg bekymra for at barna mine skal leke med barna deres og de mistenker et feil ord og det blir en ny runde el lign. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 56861...306 Slik du skriver her, så tenker jeg, dersom du snakker slik til andre som du skriver, så er det fullt forståelig at noen sender bekymringsmelding på den. En bekymringsmelding er aldri falsk. Du blir heller aldri rengjort fra en bekymringsmelding. Du kan godt tenke deg litt om og vurdere om du skal redigere hi ditt, slik at det blir bedre og det blir lettere både å forstå deg og å ha litt sympati med deg. Anonymkode: d1099...0fe 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #19 Del Skrevet 30. januar Du forteller en tredjeperson med mye sosial samvittighet at hun som meldte mishandler barna sine på det groveste, og ber henne innstendig om å ikke melde til barnevernstjenesten for hun da vil forsøke å skade dine barn. Da melder hun garantert, og sier ingenting om det for å beskytte dine barn. Ikke fortell at hun meldte deg, da forstår tredjeperson at hun blir brukt under hevnmotiv. Vips så er du din egen karma. Anonymkode: 14421...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #20 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du forteller en tredjeperson med mye sosial samvittighet at hun som meldte mishandler barna sine på det groveste, og ber henne innstendig om å ikke melde til barnevernstjenesten for hun da vil forsøke å skade dine barn. Da melder hun garantert, og sier ingenting om det for å beskytte dine barn. Ikke fortell at hun meldte deg, da forstår tredjeperson at hun blir brukt under hevnmotiv. Vips så er du din egen karma. Anonymkode: 14421...aff Hva? Ts. Anonymkode: 56861...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå