AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #21 Del Skrevet 22 timer siden Synes det er merkelig at mannen betaler mye mer enn kvinnen i forholdet når de begge har jobb og normale lønninger. Jeg har hatt samboer i 5 år. Og vi har ikke felles kort. Vi spleiser på felles regninger, og så kjøper begge inn dagligvarer uten å tenke på at det skal være på kronen likt. Han spanderer restaurant og lignende da han tjener mer enn meg. Klær og personlig mat og toalettsaker/sminke kjøper vi hver for oss. Anonymkode: e059f...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #22 Del Skrevet 22 timer siden Har vært gift i 30 år. Han tjener mer. Og betaler 80 % av utgiftenen. Alle reiser,spise ute betaler han. Men vi er ikke norske. Så er vant til at mannen betaler. Så tenker ikke noe over det. Anonymkode: 6e55e...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden Dere er helt normale. Her er vi særboende kjærester med særkullsbarn. Han opprettet en felleskonto som vi bruker når vi er sammen og når vi gjør aktiviteter med barna. Her har jeg en unge og han to. Han bruker felleskortet mindre enn meg når vi er samlet, men han har ekstremt godt råd, men jeg må være mer forsiktig. Han er veldig generøs og raus og har spandert mye på oss mht ferier etc som jeg ikke ville tatt meg råd til. Nå skal vi flytte sammen og da betaler vi prosentvis av inntekt og vil ha samboerkontrakt mht eierbrøk etc. Men han anser alt vi nå har som "vårt". Anonymkode: 61770...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #24 Del Skrevet 16 timer siden Men er disse også i ferske forhold med "dine og mine"? Jeg er på alder med deg og kjæresten. Men jeg og mannen har vært sammen siden tidlig 20-årene. Så her er alt felles. Det samme ville nok de fleste venninnene mine si (de er også i langvarige forhold). Men ingen ville da sagt at mannen betaler alt. Det er merkelig når begge er i full jobb. Anonymkode: 56bfe...742 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har vært gift i 30 år. Han tjener mer. Og betaler 80 % av utgiftenen. Alle reiser,spise ute betaler han. Men vi er ikke norske. Så er vant til at mannen betaler. Så tenker ikke noe over det. Anonymkode: 6e55e...525 Og vi har vært gift i 15 år og her i huset er det hun som tjener klart mest. Hun betaler all mat ute, ferier, møbler osv. Hun betaler også 70 % av alle andre utgifter, også på mine to barn som er hennes bonusbarn. Uten henne, hadde vi fortsatt bodd i en toroms billig leilighet. Nå bor vi i en stor enebolig, verdt fem ganger mer enn leiligheten jeg hadde hatt råd til. Når alt dette er nevnt, har hun også særeie og ektepakt på sine 70 %. Og alle kompisene mine kaller meg gold digger De vet ikke at kjærringa sitter på alt av eiendeler heller, men tror jeg har giftet meg til velstand. Noe jeg faktisk har gjort, selv om jeg ikke er arvingen hennes eller sitter igjen med halvparten om vi skilles. Vi har enda til gode å krangle om økonomi, jeg sa i fra at jeg ikke har sjans til å leve som henne da vi ble sammen. Når vi er ute og spiser, bruker jeg kortet hennes og betaler. Hver gang, hun er ikke glad i å være den som betaler etter restaurantbesøk, det skal være mannen, mener hun Det føltes litt rart de første årene, at det var hun som hadde kontroll på alt økonomisk, men nå er det bare deilig. Anonymkode: 53c03...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #26 Del Skrevet 11 timer siden Hos meg betaler jeg, hos ham betaler han. Ute deler vi likt. Vi tjener omtrent det samme. Er mer hos ham så det hender jeg tilbyr meg å handle for ham. Anonymkode: 47028...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Vi vipser hverandre hele tiden deler stort sett alt på 2, jeg ville ALDRI latt han betale for meg gang på gang! Vi tjener godt og gangs likt. Vi har begge voksne barn så ingen andre å forsørge. Dette fungerer veldig bra, og ble etablert etter første helgen vi var sammen Anonymkode: 3ce42...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden Vi bor hver for oss. Vi betaler sånn noen lunde like mye hver når vi er sammen. Vi regner ikke på det. Har ingen felles konto. At mannen skal betale alt, synes jeg er helt feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden Vi betalte 50/50 de første 5 ukene av forholdet, til vi ikke orket mer, og fikk felles økonomi (selv om han har barn fra før). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden Tjener vennene dine veldig lite? Kanskje de ikke har råd. Jeg tjener over dobbelt så mye som kona, og betaler da selvsagt også over dobbelt så mye av alle kostnadene. Skulle vi ha delt 50/50 så måtte vi ha gått ned i levestandard, samtidig som min egen sparekonto bare hadde est ut. Det er ingen god løsning. Anonymkode: 3a8e5...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tjener vennene dine veldig lite? Kanskje de ikke har råd. Jeg tjener over dobbelt så mye som kona, og betaler da selvsagt også over dobbelt så mye av alle kostnadene. Skulle vi ha delt 50/50 så måtte vi ha gått ned i levestandard, samtidig som min egen sparekonto bare hadde est ut. Det er ingen god løsning. Anonymkode: 3a8e5...98c Nei de fleste av de damene tjener dessverre samme som meg ca 850 + . Men mennene dems tjener heller ikke langt over dem, ca mellom 850-950 . Så veldig likt. Disse damene er ihvertfall ikke hjemmeværende og passer barn etc de er i full jobb alle sammen, derfor jeg satt litt sjokkert igjen. Men fått veldig mange gode reflekterende svar her , så syntes ikke vi er “rare” lengere 😅 har vel egentlig ikke syntes det tidligere før denne samtalen dukket opp. TS Anonymkode: babf6...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men er disse også i ferske forhold med "dine og mine"? Jeg er på alder med deg og kjæresten. Men jeg og mannen har vært sammen siden tidlig 20-årene. Så her er alt felles. Det samme ville nok de fleste venninnene mine si (de er også i langvarige forhold). Men ingen ville da sagt at mannen betaler alt. Det er merkelig når begge er i full jobb. Anonymkode: 56bfe...742 Ikke alle men noen har dine mine barn etc Anonymkode: babf6...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og vi har vært gift i 15 år og her i huset er det hun som tjener klart mest. Hun betaler all mat ute, ferier, møbler osv. Hun betaler også 70 % av alle andre utgifter, også på mine to barn som er hennes bonusbarn. Uten henne, hadde vi fortsatt bodd i en toroms billig leilighet. Nå bor vi i en stor enebolig, verdt fem ganger mer enn leiligheten jeg hadde hatt råd til. Når alt dette er nevnt, har hun også særeie og ektepakt på sine 70 %. Og alle kompisene mine kaller meg gold digger De vet ikke at kjærringa sitter på alt av eiendeler heller, men tror jeg har giftet meg til velstand. Noe jeg faktisk har gjort, selv om jeg ikke er arvingen hennes eller sitter igjen med halvparten om vi skilles. Vi har enda til gode å krangle om økonomi, jeg sa i fra at jeg ikke har sjans til å leve som henne da vi ble sammen. Når vi er ute og spiser, bruker jeg kortet hennes og betaler. Hver gang, hun er ikke glad i å være den som betaler etter restaurantbesøk, det skal være mannen, mener hun Det føltes litt rart de første årene, at det var hun som hadde kontroll på alt økonomisk, men nå er det bare deilig. Anonymkode: 53c03...55e Veldig spesielt , men fungerer det for dere så er vel det viktigst 😊 TS Anonymkode: babf6...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden Syns det høres helt supert ut slik dere har det. Vi har det sånn vi også, setter inn penger begge to på matkonto så har vi hvert vårt kort. Vi er riktignok gift og har barn. Anonymkode: 6c68d...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden Har hatt felles økonomi/konto med samboere, aldri med kjærester. Vi betaler litt om hverandre, ingenting satt i system 😉 Anonymkode: 1e7ed...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden Vi har lik situasjon som dere, vært sammen litt lengre. Har helt lik ordning. I tillegg har vi felles sparekonto til ferier. Anonymkode: 9200f...6bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå