AnonymBruker Skrevet i går, 21:58 #1 Del Skrevet i går, 21:58 Hei,korte trekk,min historie: slitt med å bli gravid og har hatt 11 MA/SA og fikk så letrozol og fikk 1 barn for 7 år siden på en runde med disse pillene. Har prøvd av og på å få barn igjen og ser jo at jeg kunne gjennomføre, og ville prøve uten medisiner. ikke funket og skal nå prøve letrozol igjen. (Alder begynner jo også å gå imot meg). Og da lurer jeg på hva denne tablett»kuren» gjør - vet dere? Har oppskrift fra lege når jeg skal ta og slutte, ta gr.test og alt mulig, men leser på nett at man kan starte når som helst. Jeg skal starte på dag tre av mens og bruke i 5 dager, så komme til henne på et tidspunkt. Har noen her god info, erfaring, kunnskap om prosessen? Hvorfor MA/SAet jeg ikke, trodde pillene kun skulle starte eggløsning… Et ABC->Å blir jeg glad for Tusen takk! Anonymkode: 6c233...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Letrozol modner kun egg, hjelper ikke mot SA/MA. Anonymkode: 3d3e7...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Det kan hjelpe deg å få eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Letrozol kan for mange ( rundt 60% av de som bruker letrozol over flere mnd) hjelpe med modningsprosessen av egg og dermed også bidra til at eggløsning skjer. Letrozol har ikke noe innvirkning på om man opplever SA/MA på noe måte. SA/MA skyldes som oftes enten forhold i livmoren eller genetiske feil med embryoet og er en del av naturens naturlige seleksjon. Anonymkode: 90764...50d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Letrozol modner kun egg, hjelper ikke mot SA/MA. Anonymkode: 3d3e7...a2f Takk for svar. Vet det ikke har noe med abortene å gjøre, rett og slett bare sånn kroppen (min) er. Lurer mest på akkurat HVA letrozol gjør. Er det hormonbehandling er det noe som gjør skjøre egg sterkere hva skjer i kroppen? Anonymkode: 6c233...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden mommyaka skrev (5 timer siden): Det kan hjelpe deg å få eggløsning Eggløsning og menstruasjon. Jeg har menstruasjon (og da eggløsning, men ikke så lett å treffe på riktig tid kanskje). Jeg har fått letrozol selv om jeg har menstruasjon - så eggene mine trenger hjelp… Anonymkode: 6c233...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Letrozol kan for mange ( rundt 60% av de som bruker letrozol over flere mnd) hjelpe med modningsprosessen av egg og dermed også bidra til at eggløsning skjer. Letrozol har ikke noe innvirkning på om man opplever SA/MA på noe måte. SA/MA skyldes som oftes enten forhold i livmoren eller genetiske feil med embryoet og er en del av naturens naturlige seleksjon. Anonymkode: 90764...50d Takk for svaret ditt her. Siden jeg har menstruasjon så har jeg eggløsning, men tenker letrozol er gitt for nettopp det du sier modning av egg. så letrozol er hormonbehandling for å «styrke» prosessen i kroppen min? Anonymkode: 6c233...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Letrozol hemmer et enzym som trengs for produksjon av østrogen. Det fører til at østrogennivået synker. Når hjernen oppdager dette vil den produsere mer FSH(hormonet som modner eggceller). Sagt med andre ord så øker letrozol muligheten for en suksessfull eggløsningsprossess. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk for svaret ditt her. Siden jeg har menstruasjon så har jeg eggløsning, men tenker letrozol er gitt for nettopp det du sier modning av egg. så letrozol er hormonbehandling for å «styrke» prosessen i kroppen min? Anonymkode: 6c233...3a1 Bare styrke at du vil få eggløsning og kanskje gjøre at egget blir større/ mer moden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Sitronpai skrev (36 minutter siden): Letrozol hemmer et enzym som trengs for produksjon av østrogen. Det fører til at østrogennivået synker. Når hjernen oppdager dette vil den produsere mer FSH(hormonet som modner eggceller). Sagt med andre ord så øker letrozol muligheten for en suksessfull eggløsningsprossess. Og etterpå når uken på tabletter er over så er «hormonkur» ferdig og null mer effekt i kroppen? Anonymkode: 6c233...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og etterpå når uken på tabletter er over så er «hormonkur» ferdig og null mer effekt i kroppen? Anonymkode: 6c233...3a1 Du har kun effekt i de syklusene du bruker tablettene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå