AnonymBruker Skrevet i går, 21:35 #1 Del Skrevet i går, 21:35 Nå prøver jeg å snu dette. Dette er på utrolig lenge min første dag uten godteri, sjokolade osv... Sitter her og tenker på at det hadde vært så godt med en plate nå, men jeg skal holde meg i tøylene. Noen som har råd til hvordan holde seg unna? Jeg har ikke tenkt å kutte det fullstendig ut, men jeg trenger virkelig noen dager der jeg ikke spiser det. Målet er å redusere inntaket til maks en dag i uken. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan jeg skal få til dette, alt dette gode er gleden jeg har og nå må jeg ta den ifra meg selv. Anonymkode: d7a55...034 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:38 #2 Del Skrevet i går, 21:38 Kanskje en mykere nedtrapping er best? Du kommer til å kjenne at det blir lettere! Men det er helt klart tøft i starten Anonymkode: f679e...c3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:39 #3 Del Skrevet i går, 21:39 Du kan jo starte med å ikke kjøpe det inn. Anonymkode: 32b31...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:41 #4 Del Skrevet i går, 21:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje en mykere nedtrapping er best? Du kommer til å kjenne at det blir lettere! Men det er helt klart tøft i starten Anonymkode: f679e...c3f Det er kanskje det, men føler jeg virkelig må prøve noen dager å gå uten. Det er helt sinnssykt å se på hva jeg har spist daglig, og det er så trist at jeg sitter her og fortsatt tenker på den helvetes sjokoladeplata... Jeg må slutte av hensikt til økonomi og naturligvis helsa mi. Anonymkode: d7a55...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:42 #5 Del Skrevet i går, 21:42 For meg har noe av det viktigste vært å ikke stole på viljestyrken min. Jeg har funnet ut når jeg er «sterkest», altså når suget river minst, og handler da. Jeg har aldri godteri hjemme, da spises det opp. Finn noe annet som gir glede. Det blir dessverre ikke det samme, så i begynnelsen er det likevel tungt. Men etter en stund ble jeg fornøyd med den nye gleden 😊 Anonymkode: a053e...098 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): For meg har noe av det viktigste vært å ikke stole på viljestyrken min. Jeg har funnet ut når jeg er «sterkest», altså når suget river minst, og handler da. Jeg har aldri godteri hjemme, da spises det opp. Finn noe annet som gir glede. Det blir dessverre ikke det samme, så i begynnelsen er det likevel tungt. Men etter en stund ble jeg fornøyd med den nye gleden 😊 Anonymkode: a053e...098 Hva er din nye glede? Anonymkode: 74116...f27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Hold deg til lørdagsgodt, og fortell deg hele tiden "vente litt, snart lørdag" hver gang du blir fysen. Og kjøp for feks minimum 40-50 kroner. Eventuelt lager du deg en egen liten "snopekonto" der du setter inn 50 kroner hver gang du tenker altfor mye på snop, og ser den vokse.. For det går faktisk utrolig mye penger bort i denne snopingen. Anonymkode: 08154...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden jeg ville erstattet det med noe annet jeg likte, selv har jeg fått fullstendig hekt på noe så banalt som riskaker og hver gang jeg får lystpå sjokolade spiser jeg heller en riskake, og ikke de fancy med smak - neida de helt uten noe tilsetning 😝 Anonymkode: ae41b...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nå prøver jeg å snu dette. Dette er på utrolig lenge min første dag uten godteri, sjokolade osv... Sitter her og tenker på at det hadde vært så godt med en plate nå, men jeg skal holde meg i tøylene. Noen som har råd til hvordan holde seg unna? Jeg har ikke tenkt å kutte det fullstendig ut, men jeg trenger virkelig noen dager der jeg ikke spiser det. Målet er å redusere inntaket til maks en dag i uken. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan jeg skal få til dette, alt dette gode er gleden jeg har og nå må jeg ta den ifra meg selv. Anonymkode: d7a55...034 Å, som jeg kjenner meg igjen. Jeg har nok ikke spist hver dag, men ikke langt ifra. På mandag begynte jeg mine nye vaner. Det er knallhardt men har gått bra så langt. Som deg har jeg lyst på et naturlig forhold til søtsaker, men jeg er usikker på om jeg skal prøve meg på måtehold, eller om jeg skal gå for fullt avhold i starten. Jeg har jo så lyst på! Lykke til så masse. For min del hjelper det å dele med en person hva jeg gjør. Jeg må på en måte stilles til ansvar overfor noen andre, for meg selv kan jeg lure gang på gang. Anonymkode: d7c0c...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har hatt ett søtsug uten like i mange år, og jeg har småspist snop hver eneste kveld. Viljestyrke hjalp ikke. Grete Roede og teller kalorier hjalp ikke. Ikke ha snop i hus hjalp ikke (gikk ut å kjøpte selv sent på kveld). Ozempic, Wegovy, Mounjaro hjalp ikke (spiste mindre, men spiste lell) Å faste med metoden 16:8 HJALP! Jeg får INGEN søtsug ved å spise kun fra kl 12-20 - jeg spiser ett måltid kl 12, ett måltid kl 17 og middag kl 19.30. Faster fra kl 20 til kl 12 neste dag (eneste jeg inntar da er vann). Jeg har ingen søtsug iløpet av dagen for blodsukkeret mitt er jevnt hele dagen pga fastingen, helt FANTASTISK å oppleve. Så da er det INGEN problem å holde seg unna snop. Anonymkode: 782e7...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tror vel det å spise generelt sunt kan gjøre at cravingene blir mindre . Faste nevnes over - tror vel det også da er avhengig av at man ikke spiser altfor mye "drittmat" - unngå for mye sukker og mat med mettet fett osv. Min egen erfaring er at jeg sliter litt med å spise bare litt godteri og at det er bedre å ikke spise noe . Man må ha annet å spise tilgjengelig - frukt/grønnsaker feks. Litt nøtter men det skal man jo ikke ha altfor mye av - men er bedre enn sjokolade. Senere kan man kanskje prøve å innføre litt godteri - kjenner meg selv igjen - da kan jeg hvertfall ikke ha noe liggende men man må kjøpe inn kun den lille mengden man skal spise Du skriver "alt dette gode er gleden jeg har" - man kan spise mye god mat som er sunn og frukt/grønnsaker/nøtter , evnt. at du kan finne glede i noe annet enn mat/godis. Igjen min egen erfaring - hvis jeg er i akttivitet/trener blir humøret/formen bedre - lettere å spise sunt . Ønsker deg lykke til - bare litt forbedring er bedre enn ingenting ! 🙂 Anonymkode: bfb9a...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Svarte akkurat i den andre tråden her, men det som funker best for meg er også å droppe det helt. Jeg har prøvd å ikke erstatte det i det daglige heller, bare stå i det. På lørdag koste jeg meg med honningmelon, kiwi og blåbær liksom, og syntes det var helt supert Spiser også kun to ganger om dagen, og passer på hva jeg spiser. At det er proteinrikt og "riktig" så jeg ikke blir sulten og skjelven. Det er enklere å la være enn å bare ta litt. Jeg klarer ikke EN stripe sjokolade, da spiser jeg kjapt minst halve plata. Anonymkode: 1c7bd...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå