Gå til innhold

Rar lyd i ørene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skulle bare onanere litt, men så ide jeg la meg så kom det en sånn ringende lyd som gikk opp å ned i toneleie i Høgre øret mitt, det er ikke der om dagen, men bare når jeg skal sove eller holder meg litt for ørene, veldig merkelig… jeg er en person som stresser mye med engong og har litt sånn redd for at ting skal være der hele livet jeg våkner alltid opp midt på natten med sikkelig stress og angst over den lyden, fokuserer på alt og prøver å høre om den er der når jeg står opp å skal ha frokost, det er ikke alltid den er like høy men føler det har bare blitt værre og værre fordi jeg stresser over de og føler det bare blir mer og mer ringing og lyder i øret mitt… noen andre som kjenner seg igjen som kan gå over i løpet av måneder eller flere uker, har vart i 3 uker nå, legen sjekket og så ingenting gale… men skal på øre nese hals sjekk, men får ikke time før om leeenge!! Er så redd og stresser. Hjelp.. tenker på lyden hele tiden så nå hører jeg den nesten på dagen også! 

Anonymkode: 2fb36...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Puuh🥵

Ble helt pumpet av å lese hele innlegget ditt uten omtrent et eneste komma!

Du har fått litt tinnitus som kan komme av blodtrykk, stress eller stive nakkemuskler

Anonymkode: 83269...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Puuh🥵

Ble helt pumpet av å lese hele innlegget ditt uten omtrent et eneste komma!

Du har fått litt tinnitus som kan komme av blodtrykk, stress eller stive nakkemuskler

Anonymkode: 83269...263

Jeg er helt sikker på at det er tinnitus, men er redd det er permanent å stresssee ekstremt med det!! Jeg håpe det er midlertidig! Men jeg klarer ikke å slutte å stresse før lyden er vekke… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skulle bare onanere litt, men så ide jeg la meg så kom det en sånn ringende lyd som gikk opp å ned i toneleie i Høgre øret mitt, det er ikke der om dagen, men bare når jeg skal sove eller holder meg litt for ørene, veldig merkelig… jeg er en person som stresser mye med engong og har litt sånn redd for at ting skal være der hele livet jeg våkner alltid opp midt på natten med sikkelig stress og angst over den lyden, fokuserer på alt og prøver å høre om den er der når jeg står opp å skal ha frokost, det er ikke alltid den er like høy men føler det har bare blitt værre og værre fordi jeg stresser over de og føler det bare blir mer og mer ringing og lyder i øret mitt… noen andre som kjenner seg igjen som kan gå over i løpet av måneder eller flere uker, har vart i 3 uker nå, legen sjekket og så ingenting gale… men skal på øre nese hals sjekk, men får ikke time før om leeenge!! Er så redd og stresser. Hjelp.. tenker på lyden hele tiden så nå hører jeg den nesten på dagen også! 

https://www.hovikhorsel.no/hvordan-behandles-piping-i-orene

Anonymkode: bce8d...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at det er tinnitus, men er redd det er permanent å stresssee ekstremt med det!! Jeg håpe det er midlertidig! Men jeg klarer ikke å slutte å stresse før lyden er vekke… 

Det er nettopp det du må. Senke stressnivået ditt. Anbefaler deg å jobbe mot de impulsene. Rolig musikk kan hjelpe. Feks mindfulness. 

Du må bare klare å finne rett frekvens. En healer anbefalte å finne toner i 432 Hz for fjernhealing. Mulig noe sånt kan hjelpe deg å roe ned nervesystemet?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er tinnitus du har fått, så driver du med det stikk motsatte av det du bør. Ikke lytt etter lyden. Tvert i mot, jo mer du kan l deg distrahere vekk fra lyden, jo bedre. Stress har en tendens til å forsterke tinnitus, så det er heller ikke bra. Jeg skjønner at du bekymrer deg. Tinnitus er jo ikke noe man vil ha (jeg har), men det er mange måter å lære seg å leve med det på. Det første du må gjøre er rett og slett å slutte å lytte etter den. Om du sliter med å sovne, finn noe musikk, lydbok eller rett og slett "støy" som kamuflerer. Det finnes flere apper der du kan skape lyd som hjelper, f. eks bølgeslag, regn, dusj, motordur osv. 

Anonymkode: 60a03...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om det er tinnitus du har fått, så driver du med det stikk motsatte av det du bør. Ikke lytt etter lyden. Tvert i mot, jo mer du kan l deg distrahere vekk fra lyden, jo bedre. Stress har en tendens til å forsterke tinnitus, så det er heller ikke bra. Jeg skjønner at du bekymrer deg. Tinnitus er jo ikke noe man vil ha (jeg har), men det er mange måter å lære seg å leve med det på. Det første du må gjøre er rett og slett å slutte å lytte etter den. Om du sliter med å sovne, finn noe musikk, lydbok eller rett og slett "støy" som kamuflerer. Det finnes flere apper der du kan skape lyd som hjelper, f. eks bølgeslag, regn, dusj, motordur osv. 

Men fikk det bare plutseleg…. Så om det er midlertidig håper jeg, men jeg prøver å ikke stresse men vanskelig når man fysisk hører lyden. Det var en kveld jeg ikke hørte den pipe lyden (ringende lyd) men våknet opp og da var den der… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på HLF kurs, de er gratis g nav dekker reise og opphold. Søk opp kurs på HLF sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det kommer av stress. Jo mer du hører på den jo verre blir det. Er tinnitus. Kan komme og gå.

Anonymkode: b4c79...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Anbefaler ikke regn. Prøvde det engang, og da måtte jeg bare tisse istedenfor 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...