AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Min far er demenssyk og det nærmer seg slutten. Jeg vil så gjerne være med han til det siste og være ved hans side. jeg jobber 100% og har flere barn. blir helt utslitt av alt jeg skal få til. Jeg får ikke vært så mye hos far som jeg ønsker. Redd for å bli utbrent av alt jeg skal rekke over. Mest av alt vil jeg være hos faren min 😭😞 Det å være pårørende har vært veldig krevende og har tappet meg for energi. Sorgen er tung å bære, men rekker nesten ikke kjenne etter pga tidsklemma. Bør jeg jobbe redusert f.els 50%? Anonymkode: 8ba55...d47 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Ta en tur til legen høres ut som du har god grunn til sykemelding:) Ta vare på deg selv ♡ 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Først av alt snakk med fastlegen. Be om omsorgspermisjon. ❤️ 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar Ja, du kommer til å angre resten av livet hvis du ikke gjør det. Og anger kan føre til psykisk uhelse, som igjen kan føre til sykemelding. Ta deg tid til faren din. Spar deg for anger og dårlig samvittighet. Du er et nydelig menneske som vil tilbringe tid med din nærmeste, verden trenger flere av sånne som deg ❤️ Anonymkode: d9050...4b5 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Del Skrevet 29. januar Det høres absolutt ut som nok grunnlag for sykemelding❤️. Det er greit å vite at du også kan ha rett på omsorgspermisjon og velferdspermisjon da er din far, og det går i direkte linje. Anonymkode: 91a19...bbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Del Skrevet 29. januar Er du syk? Sykemelding er for syke folk. Hør heller med arbeidgiver om du kan finne en løsning, jobbe redusert i en periode f.eks. Nav kan støtte for noe tapt inntekt med "pleiepenger i livets sluttfase". Sett bort så mange av de andre oppgavene du kan, som husvask og matlaging eller annet du ikke vil prioritere akkurat nå. Anonymkode: 36fd8...f1e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Del Skrevet 29. januar § 12-10. Omsorg for og pleie av nærstående Anonymkode: 63d1d...656 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vil så gjerne være med han til det siste og være ved hans side. jeg jobber 100% og har flere barn. Bør jeg jobbe redusert f.els 50%? Anonymkode: 8ba55...d47 Sykmelding er vel ikke for å komme ut av tidsklemma. Du bør se på muligheten for redusert stilling eller permisjon i en periode. Og barnevakt. Anonymkode: 9ae1d...95f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Del Skrevet 29. januar «Redd for å bli utbrent» er ikke grunn til sykmelding. Da får du heller organisere dagene annerledes. Hvis du derimot allerede er så sliten at du glemmer ord, våkner med høy puls på natten eller blir rasende over bagateller kan det være grunnlag for sykemelding. Anonymkode: 6195c...848 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #10 Del Skrevet 29. januar Er han innlagt på sykehus eller institusjon? Hvis han bor hjemme, kan du sjekke om pleiepenger i livets sluttfase kan være et alternativ. Anonymkode: 54bb8...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Del Skrevet 29. januar Dere som sier at dette ikke er sykemeldings grunnlag, og at sykemelding er for syke folk. Er dere klar over hvilken kroppslig og psykisk påkjenning det er å stå som nært pårørende til noen i den terminale fasen ? å til deg som sier at man ikke tar sykemeldinger forebyggende, tror du ikke både lege og arbeidsgiver vil foretrekke en kortere sykemelding nå, slik at TS kommer seg gjennom denne vanskelige perioden, og på sikt klarer å komme seg på jobb igjen, fremfor at TS blir langtidssykemeldt fordi hun har gått på veggen, er utbrent og ikke mestrer å jobbe på måneder, kanskje år? Om TS har behov for sykemelding i denne fasen er det helt klart et godt grunnlag. Sykemelding er ikke kun for det man kan kartlegge fysisk. Du må ta vare på deg selv TS, om du selv føler det er rett med en sykemelding er det det. Anonymkode: 91a19...bbc 4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #12 Del Skrevet 29. januar Ta den sykemeldingen med god samvittighet Anonymkode: 5381e...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Del Skrevet 29. januar Jeg var hos legen i forbindelse med en lignende situasjon med min far nylig, bare at jeg har null barn og ikke noen ekstrem tidsklemme. Hun sa ordrett "Selvsagt sykemelder jeg deg. Det er så viktig at du er med familien din i denne tiden, hvis ikke kommer du til å angre på det resten av ditt liv og bli sjuk av det" Jeg har tatt den sykemeldingen hun tilbudte meg, med sabla god samvittighet og foreslår at du forsøker på det samme TS ❤️ Det er en enorm påkjenning å være nærmeste pårørende når noen er alvorlig syk, og definitivt noe man selv kan bli syk av. Anonymkode: 72fa1...9ec 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #14 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): «Redd for å bli utbrent» er ikke grunn til sykmelding. Da får du heller organisere dagene annerledes. Hvis du derimot allerede er så sliten at du glemmer ord, våkner med høy puls på natten eller blir rasende over bagateller kan det være grunnlag for sykemelding. Anonymkode: 6195c...848 Ts, Ja, glemmer ord har jeg gjort en dag og sover dårlig. Får ikke sove selv om jeg er trøtt. har ettermiddager jeg bare ligger utmattet og ikke orker noe, gleder meg bare til å legge meg 😞 Anonymkode: 8ba55...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #15 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min far er demenssyk og det nærmer seg slutten. Jeg vil så gjerne være med han til det siste og være ved hans side. jeg jobber 100% og har flere barn. blir helt utslitt av alt jeg skal få til. Jeg får ikke vært så mye hos far som jeg ønsker. Redd for å bli utbrent av alt jeg skal rekke over. Mest av alt vil jeg være hos faren min 😭😞 Det å være pårørende har vært veldig krevende og har tappet meg for energi. Sorgen er tung å bære, men rekker nesten ikke kjenne etter pga tidsklemma. Bør jeg jobbe redusert f.els 50%? Anonymkode: 8ba55...d47 Hør med legen din. Selv "holdt jeg ut" da jeg ved ulike anledninger var pårørende til noen med alvorlig sykdom. Regningen fikk jeg i høst, 3 år etter dødsfallet; utbrent. Og jeg er fremdeles ikke tilbake 100% i jobb. Anonymkode: fef3e...f15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #16 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er du syk? Sykemelding er for syke folk. Hør heller med arbeidgiver om du kan finne en løsning, jobbe redusert i en periode f.eks. Nav kan støtte for noe tapt inntekt med "pleiepenger i livets sluttfase". Sett bort så mange av de andre oppgavene du kan, som husvask og matlaging eller annet du ikke vil prioritere akkurat nå. Anonymkode: 36fd8...f1e Det er strenge krav ved pleiepenger i livets sluttfase og. Den døende skal oppholde seg hjemme i sitt eget hus for at den ordningen skal kunne benyttes. Om ikke reglene har endret seg de siste årene da. Og hvor mange er det egentlig som dør hjemme...det er ikke så mange vil jeg tro...Jeg hadde det vedtaket da min mamma lå for døden men fikk ikke bruke det fordi hun lå på sykehjem. Så det der er helt tullete spør du meg. Som om det ikke er behov for å være tilstede den siste tiden når de ligger på en institusjon. Anonymkode: fef3e...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #17 Del Skrevet 30. januar Mulig du vil få sykemelding, men grunnen gir i utgangspunktet ikke rett på sykepenger. Husk: Det er ikke alle tilstander, selv med gyldig sykemelding, som gir rett til sykepenger. Høres mer ut som permisjon uten lønn og søknad om omsorgspenger er mer riktig Anonymkode: 24be8...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:32 #18 Del Skrevet søndag kl 22:32 Ts her. Jeg ønsker først å fremst å få tilrettelegging på jobb i en periode for å kunne få til å være tilgjengelig for faren min. Jeg kjenner dette går ut over søvnen min, sliten av ikke å sove, stresset, blir utmattet og fungerer dårligere i hverdagen. legger meg tidlig og det første jeg tenker på når jeg våkner, er at jeg gleder meg til å legge meg igjen. men presser meg litt gjennom om dagene. har det veldig bra på jobb, så godt å være der også. Som en pause fra alt annet som er trist for tiden. må vel etter hvert gå til legen og få noe redusert. Jeg mener dette er god nok grunn for det. Anonymkode: 8ba55...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:46 #19 Del Skrevet søndag kl 22:46 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her. må vel etter hvert gå til legen og få noe redusert. Anonymkode: 8ba55...d47 Ikke utsett dette, Ts! I morgen tidlig, med det samme legekontoret åpner - ring og be om time så raskt som mulig pga. situasjonen du står i. Ikke utsett dette, bare gjør det! ❤️ Anonymkode: 28594...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet søndag kl 23:32 #20 Del Skrevet søndag kl 23:32 Har du tatt dette opp med arbeidsgiver? Mulig dere kan komme til en fin løsning sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå