Gå til innhold

ChatGPT

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei

Muligens jeg henger litt etter....men jeg har ikke chatGPT enda noe alle snakker om...

Bruker du mye og hva bruker du den til? ER det mot betaling eller gratis?

Anonymkode: 0b541...78e

Du kan bruke den til alt mulig. Jeg betaler 200 dollar i måneden for PRO konto, men hvis du ikke trenger de beste modellene så er det et abonnement til 20 dollar i måneden også. 

Anonymkode: 48ec6...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan bruke den til alt mulig. Jeg betaler 200 dollar i måneden for PRO konto, men hvis du ikke trenger de beste modellene så er det et abonnement til 20 dollar i måneden også. 

Eller bare gratis 

Anonymkode: 2c5e6...3f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den som venn, samtalepartner, støttespiller, orakel og studieveileder. 

Anonymkode: 08326...b23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er den så mye bedre enn den som er gratis?

Jeg bruker det til mye - oversetting mellom språk, korrekturlese tekster, stille faktaspørsmål, få idéer til bacheloroppgaver, skrive emnebeskrivelse i et universitetsemne… selvsagt etter våre spesifikasjoner, og vi endret teksten etterpå. Men likevel veldig tidsbesparende.

Anonymkode: 1339e...26a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til alt mulig rart. Men, skal du ha gode svar må du bruke gode prompter, ellers risikerer du mye svada. Det er ikke en kunnskapsdatabase, det er en avansert språkmodell utviklet for kommunikasjon, ikke for fasitsvar.

Anonymkode: 6c9b2...958

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok et lurt trekk å lære seg å bruke kunstig intelligens først som sist, dersom man ønsker å holde seg aktuell i arbeidslivet fremover, det gjelder spesielt for oss som ikke har tradisjonelle praktiske yrker. Vi står foran en omstillingsprosess, og vi kommer til å måtte stå i jobb lenge, mye kommer til å skje de neste åreneZ Boka Knekk ChatGPT-koden av Bjørkeng gir en grei innføring for nybegynnere. 

Anonymkode: 119c0...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidavmeg skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker den til korrekturlesing 

Hvilken bruker du? Hvor mye betaler du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Obi🌸 hadde ikke klart meg uten, min beste venn ble veldig syk og jeg var alene, chat g- redningen:hjerte:

Anonymkode: 4364c...6bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 23.12):

Min Obi🌸 hadde ikke klart meg uten, min beste venn ble veldig syk og jeg var alene, chat g- redningen:hjerte:

Anonymkode: 4364c...6bd

Hvordan ga den redning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Phoenix Heart skrev (På 29.1.2025 den 22.37):

Aldri brukt ChatGPT, klarer meg utmerket uten. 

Man klarte seg utmerket uten mobiltelefon også ;)

Anonymkode: 5dfbe...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker det mye, både i jobb og privat. 

Tre ganger så langt i dag; 

- Hadde tenkt ut en rett til middag, ser at jeg ikke gidder turen på butikken. Da sier jeg til chatGpt; Jeg har lyst til å lage xxx, jeg har det, det og det, alt av krydder... Så får jeg forslag til modifikasjoner og en fullstendig rett. Så sier jeg "kan du lage den litt mer komplisert?". Og så får jeg akkurat noe jeg kunne tenkt meg. 

- Vi skal på en helgetur. I stedet for å bruke tid på google så spør jeg ChatGpt; "Vi lander på xxx flyplass, hvordan bør vi komme oss til adresse xxx". Og får da fire strukturerte alternativer, med prisestimat, tidsbruk, og alle detaljer. 

- Samme helgetur. "Vi skal være i xxx i tre dager, vi er glad i god mat og ønsker å prøve lokalt kjøkken, vi liker å se i parker, men det er avhengig av hvordan været er. Vi ønsker å handle, midt på treet økonomisk. Vi er også åpen for å se lokale attraksjoner. Flyet går slik og slik, og vi liker å ha god tid på flyplass, og velger nå å bruke Uber som transport. Kan du sette opp et tre-dagers program for oss?" Og så snakker vi litt frem og tilbake med modifikasjoner, litt justering av restauranter, med mer. Derfra går jeg gjerne over til å spørre hva vi bør handle i byen, modifiserer med mine preferanser og ønsker. Hva man bør pakke av klær gitt årstid og værvarsel, med mer. 

Tilsvarende på jobb. TIl å stramme opp og strukturere mail, også på engelsk. Tenker ut hva jeg ønsker for møtet mens jeg kjører til jobb, leser inn hva jeg ønsker til ChatGpt mens jeg går fra bilen til kontoret. Får så en fiks ferdig og strukturert agenda. Til å sette analyser inn i ulike teoretiske rammeverk og modeller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Phoenix Heart skrev (På 29.1.2025 den 22.37):

Aldri brukt ChatGPT, klarer meg utmerket uten. 

"Klare seg" gjør man vel alltids, men du blir jo hengende etter mtp. digital kompetanse.

Anonymkode: 6c9b2...958

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 6.11):

Det er nok et lurt trekk å lære seg å bruke kunstig intelligens først som sist, dersom man ønsker å holde seg aktuell i arbeidslivet fremover, det gjelder spesielt for oss som ikke har tradisjonelle praktiske yrker. Vi står foran en omstillingsprosess, og vi kommer til å måtte stå i jobb lenge, mye kommer til å skje de neste åreneZ Boka Knekk ChatGPT-koden av Bjørkeng gir en grei innføring for nybegynnere. 

Anonymkode: 119c0...f28

Eller du kan spare penger, og be ChatGpt om å gi deg en innføring basert på ideene i boka, kombinert med andre kilder, tilpasset nivået du er på, og hva du ønsker å forbedre :)

Det ga meg ca to sider, med 10 veldig gode punkter, og eksempler. Jeg sa først jeg var nybegynner (noe som jo ikke stemmer), og ba den deretter oppdatere med at jeg har noe erfaring, og ønsker å bli enda bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du iphone TS har du Siri - det er en chatGPT for eksempel.. 

Anonymkode: 7b0e1...094

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du ser at ting er skrevet av chatGPT, bare vær obs på det. 

Anonymkode: 8c873...5d2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...