AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:11 #21 Del Skrevet torsdag kl 06:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Først og fremst er vel anbefalingen at de ikke skal ha første kull før de er tre år. Dette pga av sykdommer/tilstander som kan dukke opp. Hun fikk sitt første kull når hun var to år. Anonymkode: bbe8c...579 Anbefalinger ja, men de godkjenner kull uten å mukke sålenge tispen er 18 mnd. jeg syns ikke noe om det selv, men det er nå sånn reglene er. Anonymkode: 55ba7...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:21 #22 Del Skrevet torsdag kl 17:21 Husker katten til tanten min fikk 4 kull i året. Skal innrømme at jeg ikke reagerte merkverdig på en hund som har født 4 ganger på 5 år😅 Anonymkode: 12eb9...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:45 #23 Del Skrevet torsdag kl 17:45 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Husker katten til tanten min fikk 4 kull i året. Skal innrømme at jeg ikke reagerte merkverdig på en hund som har født 4 ganger på 5 år😅 Anonymkode: 12eb9...ef3 Hun var to år når hun fikk første kull. Nå er hun fem år. Så fire kull på tre år. Ett kull back to back løpetid. Det er mye og det er rovdrift. Hva kjøpte og betalte veterinærer og nkk folk sier, er helt likegyldig for meg. Anonymkode: bbe8c...579 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:46 #24 Del Skrevet torsdag kl 17:46 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, det er innenfor i henhold til retningslinjene. Anonymkode: b589f...e22 Hun var to år når hun fikk første kull. Anonymkode: bbe8c...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:48 #25 Del Skrevet torsdag kl 17:48 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan jeg kontakte finn.no? Valpene er lagt ut for salg der. Anonymkode: bbe8c...579 Er dette hunder med stamtavle? Godkjent oppdretter hos nkk? Anonymkode: 540c0...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:50 #26 Del Skrevet torsdag kl 17:50 Stakkars tispe, rovdrift:( Anonymkode: 2cbe2...01c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:03 #27 Del Skrevet torsdag kl 18:03 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er dette hunder med stamtavle? Godkjent oppdretter hos nkk? Anonymkode: 540c0...a75 Nei, dette blandingshunder i et stueoppdrett. Hun eier både tispe og hannhund hun bruker. Kjøpte hannhunden kun for å lage valper. Første kull hadde hun med en nabohund og fant ut at det var god butikk så kjøpte egen sånn at hun kan beholde alle pengene selv. Anonymkode: bbe8c...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet torsdag kl 21:00 #28 Del Skrevet torsdag kl 21:00 (endret) Desverre lite å gjøre, annet enn å ikke støtte slike oppdrettere. Selv NKK gjør ikke noe med det. En oppdretter på min rase fikk sitt 4. kull på samme tispe nå i sommer, et kull i året siden 2021 - og ja, det er godkjent hos NKK. Endret torsdag kl 21:01 av Arx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:18 #29 Del Skrevet torsdag kl 21:18 Arx skrev (14 minutter siden): Desverre lite å gjøre, annet enn å ikke støtte slike oppdrettere. Selv NKK gjør ikke noe med det. En oppdretter på min rase fikk sitt 4. kull på samme tispe nå i sommer, et kull i året siden 2021 - og ja, det er godkjent hos NKK. Ja. NKK er jo noe av det mest useriøse. Kjøpt og betalt. Penger, penger og mer penger. Oppdretter skriver jo ingenting om tidligere kull i annonsen. Det burde nesten vært lovpålagt på finn.no å la potensielle kjøper få vite om oppdretter driver rovdrift på hunden. Skulle vært en advarselside om useriøse oppdrettere. Anonymkode: bbe8c...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet torsdag kl 21:28 #30 Del Skrevet torsdag kl 21:28 Arx skrev (21 minutter siden): Desverre lite å gjøre, annet enn å ikke støtte slike oppdrettere. Selv NKK gjør ikke noe med det. En oppdretter på min rase fikk sitt 4. kull på samme tispe nå i sommer, et kull i året siden 2021 - og ja, det er godkjent hos NKK. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. NKK er jo noe av det mest useriøse. Kjøpt og betalt. Penger, penger og mer penger. Oppdretter skriver jo ingenting om tidligere kull i annonsen. Det burde nesten vært lovpålagt på finn.no å la potensielle kjøper få vite om oppdretter driver rovdrift på hunden. Skulle vært en advarselside om useriøse oppdrettere. Anonymkode: bbe8c...579 NKK og Dogweb gjør det i hvert fall mulig for valpekjøpere, som kjøper registrerte valper, å sjekke om den aktuelle oppdretteren har for vane å balansere helt i grenseland både med tanke på tispa (Og for så vidt også hannhundens) alder, mellomrom mellom kull og antall kull. Man kan også se hvor mange valper det er registrert i hvert kull og selv vurdere om man synes det er OK at tispa har fått to tette kull, men hvor det kanskje var en valp i det ene kullet og to i det andre. Hvis alle lot være å kjøpe uregistrerte (blandings-)valper, som ofte koster mer enn renrasede, registrerte valper, så ville jo markedet forsvinne og dermed også de som avler i hytt og gevær ene og alene for å tjene penger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 19 timer siden #31 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja. NKK er jo noe av det mest useriøse. Kjøpt og betalt. Penger, penger og mer penger. Oppdretter skriver jo ingenting om tidligere kull i annonsen. Det burde nesten vært lovpålagt på finn.no å la potensielle kjøper få vite om oppdretter driver rovdrift på hunden. Skulle vært en advarselside om useriøse oppdrettere. Anonymkode: bbe8c...579 Det får man vite om man kjøper registrerte hunder. Kjøperne sitter med all makta her, rovdrift på tisper hadde ikke eksistert om det ikke var for at kjøperne faktisk godtar og støtter det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #32 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Husker katten til tanten min fikk 4 kull i året. Skal innrømme at jeg ikke reagerte merkverdig på en hund som har født 4 ganger på 5 år😅 Anonymkode: 12eb9...ef3 At katten til tanten din fikk 4 kull i året er rovdrift det også. Det er faktisk helt vilt og ikke bra! Kattunger skal være 12 uker før de flytter fra mor, som vil si at katten har blitt drektig mens hun har hatt kattunger allerede kun 4 uker i løpet av et år har hun ikke hatt kattunger å ta seg av. Når kattungene har vært ca 4 uker har hun blitt drektig igjen, og kun hatt en uke pause fra forrige kull til neste blir født. Det er så sjukt rovdrift at jeg blir helt matt. (greit at det var andre tider før, men det er likevel helt sinnsykt vilt og jeg synes skikkelig synd på den lille pusen. Selvom mange er bedre på katthold nå, er det likevel mange med dårlig holdninger til katter der ute) Anonymkode: d1134...7c8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Del Skrevet 14 timer siden Myrmica skrev (4 timer siden): Det får man vite om man kjøper registrerte hunder. Kjøperne sitter med all makta her, rovdrift på tisper hadde ikke eksistert om det ikke var for at kjøperne faktisk godtar og støtter det. Ja det er jo positivt at man kan se på NKK hvor mange kull de har hatt. Men mener de kan slutte å godkjenne at tisper kan bli gravid ved påfølgende løpetid. Det er bare en gang i løpet av livet det er lov, men allikevel. Jeg mener finn.no må kreve at stueoppdrettere av blandingsvalper skal opplyse i annonse hvor mange ganger tispen har hatt valper. Men hjelper vel ikke det heller. SATAN! jeg blir så forbanna på sånne simple folk! Anonymkode: bbe8c...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 11 timer siden #34 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er jo positivt at man kan se på NKK hvor mange kull de har hatt. Men mener de kan slutte å godkjenne at tisper kan bli gravid ved påfølgende løpetid. Det er bare en gang i løpet av livet det er lov, men allikevel. Jeg mener finn.no må kreve at stueoppdrettere av blandingsvalper skal opplyse i annonse hvor mange ganger tispen har hatt valper. Men hjelper vel ikke det heller. SATAN! jeg blir så forbanna på sånne simple folk! Anonymkode: bbe8c...579 Det stemmer desverre ikke, ingen begrensing på hvor mange ganger man kan parre på påfølgende løpetid så lenge det går 12 mnd før neste parring igjen 😪 " Hvorvidt en tispe kan pares på to påfølgende løpetider, vil være avhengig av alder, kondisjon, antall valper og løpetidsintervall. Dersom en tispe pares – og får valper – to ganger med mindre enn 12 måneders mellomrom, må det deretter gå minst 12 måneder til neste paring." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #35 Del Skrevet 9 timer siden Arx skrev (1 time siden): Det stemmer desverre ikke, ingen begrensing på hvor mange ganger man kan parre på påfølgende løpetid så lenge det går 12 mnd før neste parring igjen 😪 " Hvorvidt en tispe kan pares på to påfølgende løpetider, vil være avhengig av alder, kondisjon, antall valper og løpetidsintervall. Dersom en tispe pares – og får valper – to ganger med mindre enn 12 måneders mellomrom, må det deretter gå minst 12 måneder til neste paring." Herregud såpass ja. Helt forferdelig. Anonymkode: bbe8c...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 9 timer siden #36 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det er jo positivt at man kan se på NKK hvor mange kull de har hatt. Men mener de kan slutte å godkjenne at tisper kan bli gravid ved påfølgende løpetid. Det er bare en gang i løpet av livet det er lov, men allikevel. Jeg mener finn.no må kreve at stueoppdrettere av blandingsvalper skal opplyse i annonse hvor mange ganger tispen har hatt valper. Men hjelper vel ikke det heller. SATAN! jeg blir så forbanna på sånne simple folk! Anonymkode: bbe8c...579 Intensjonen er god, men hvordan i all verden skal et slikt påbud om å opplyse om kull håndheves? Alle kjøkkenoppdrettere kan jo bare skrive at tispa aldri har hatt valper før, det finnes jo ingen måte å motbevise det på. Når det gjelder tisper som blir drektige ved påfølgende løpetider så sitter jo forbrukerne med mye makt her og. Om ingen ønsket å kjøpe valper fra tette kull, så ville ingen oppdrettere hatt tette kull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden Litt på siden, men nå kjører altså en blandingsoppdretter helgetilbud for å bli kvitt valpen sin 🙈 Anonymkode: e6637...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #38 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Litt på siden, men nå kjører altså en blandingsoppdretter helgetilbud for å bli kvitt valpen sin 🙈 Anonymkode: e6637...679 Herregud så tragisk. Hva går eventuelt prisen opp igjen i etter helgen? 😅 Anonymkode: bbe8c...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå