AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Er veldig uenig med eks om samvær og bosted. Barn på 9 år. Far har aldri tatt del i den daglige omsorgen og har vist lite omsorgsevner og liten forståelse for barns behov. Klarer ikke sette barnet først og tenker mest på hva han vil. Vi har tilnærmet ingen kontakt og null samarbeid. Han har vært både fysisk og psykisk voldelig mot meg i alle år. Jeg ønsker av dette og flere andre grunner at han skal ha vanlig samvær, altså f.eks. torsdag til mandag annenhver uke, og fast bosted hos meg. Han mener 50/50 og delt bosted. Det går nå mot hovedforhandling, og jeg ønsker ikke å gå med på noen 50/50 fordeling, og iallfall ikke delt bosted. Dette da jeg ser ikke at dette er gjennomførbart da vi ikke klarer å bli enig om den minste ting og samarbeid er vanskelig. Er det noen som har vært til hovedforhandling om lignende og kan si hva dere da har lagt fokus på? Jeg forstår det slik at 50/50 fordeling og delt bosted ikke er anbefalt når det er høyt konfliktnivå og ingen samarbeid, men stemmer dette? Anonymkode: 47d5b...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Skal du sende ungene til en fysisk og psykisk voldelig mann uten omsorgsevner torsdag til mandag annen hver uke??? Du bør endre språk. Dere er ikke i konflikt. Du setter grenser for deg og barna. Han har vært voldelig og det er neppe til barnas beste å være der over flere døgn. Du har plikt til å holde ungene trygge. De kan dra på samvær når han har vist at han funker. Han ikke er voldelig. Han klarer å utvise normale omsorgsevner. En sakkyndig bør sikkert være en del av dette. Er så utrolig mange saker som stemples som "konflikter" i barnefordelingssaker når flesteparten av de sakene som kommer til retten handler om nettopp vold, mistanke overgrep eller dårlig fungerende foreldre. Og en annen som prøver å si stopp, men ender opp med stempel som del av konflikt. Anonymkode: c8d85...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Dette da jeg ser ikke at dette er gjennomførbart da vi ikke klarer å bli enig om den minste ting og samarbeid er vanskelig. Anonymkode: 47d5b...a32 Hvordan er delingen nå? Anonymkode: f8901...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar Dere blir vurdert som foreldre hver for dere, og derfra blir det tatt en vurdering på hvem som er best egnet til å ha bosted. Dessverre har påstander fra deg lite innvirkning, i verste fall kan det bli brukt mot deg at du forsøker å sverte far. Så si minst mulig om vold og vokt dine ord, med mindre du kan dokumentere dette. Dessverre er det vanlig at slike påstander blir avvist som forsøk på å sverte. Et av de mest fremtredende kriteriene er samarbeidsevner og hvem som kan sørge for best mulig foreldrekontakt. Dette blir ofte mest vektlagt. Det blir også lagt velt på hvem som bor nærmest skole og venner, hvem som har stabilt bosted, stabil jobb og nettverk Anonymkode: 260d2...6e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal du sende ungene til en fysisk og psykisk voldelig mann uten omsorgsevner torsdag til mandag annen hver uke??? Du bør endre språk. Dere er ikke i konflikt. Du setter grenser for deg og barna. Han har vært voldelig og det er neppe til barnas beste å være der over flere døgn. Du har plikt til å holde ungene trygge. De kan dra på samvær når han har vist at han funker. Han ikke er voldelig. Han klarer å utvise normale omsorgsevner. En sakkyndig bør sikkert være en del av dette. Er så utrolig mange saker som stemples som "konflikter" i barnefordelingssaker når flesteparten av de sakene som kommer til retten handler om nettopp vold, mistanke overgrep eller dårlig fungerende foreldre. Og en annen som prøver å si stopp, men ender opp med stempel som del av konflikt. Anonymkode: c8d85...d60 Vi har økt opp over tid. Startet med en ettermiddag i uken, økte opp til annenhver helg og har nå prøvd torsdag til mandag annenhver uke. Dette er bestemt i rettsmøte og er midlertidig avtale. Det har stort sett gått fint med barnet. Men det er jo utrolig vanskelig for meg å stole på noen som jeg kjenner veldig godt. Jeg informerte sakkyndig om volden, men bf nektet for dette. Det vart dessverre derfor ikke tatt noe hensyn til da. Nå vil bf øke opp til annenhver uke, men det ønsker ikke jeg. Jeg klarer heller ikke ha kontakt med han noe mer enn det lille vi har nå på sms på grunn av traumer. Men det får jeg også inntrykk av at det tas lite hensyn til. Med tanke på at vi ikke blir enige ender det da nok med hovedforhandling nå. Og jeg er jo veldig bekymret for utfallet, selv om jeg har en god sak. Fvk mener at han ikke burde ha mer samvær enn nå. men barnet liker å være med han og ønsker å være der mer. Men han har aldri tatt det fulle ansvaret mer enn det han gjør nå, og jeg tror faktisk det ikke er bra for barnet med mer samvær. Anonymkode: 47d5b...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan er delingen nå? Anonymkode: f8901...ef4 Torsdag til mandag annenhver helg og fast bosted hos meg Anonymkode: 47d5b...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klarer heller ikke ha kontakt med han noe mer enn det lille vi har nå på sms på grunn av traumer. Men det får jeg også inntrykk av at det tas lite hensyn til. Anonymkode: 47d5b...a32 Der er barnet det skal tas hensyn til. Ikke dine problemer. Men det finnes steder du kan få hjelp med traumer som ikke involverer barnet. Anonymkode: f8901...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Del Skrevet 30. januar Hvis vold skal være et moment her, så må du jo ha anmeldt ham for dette. Som nevnt over, blir dere vurdert hver for dere. Bosted, nærhet til venner/skole, eventuelle besteforeldre barna har et nært forhold til. Å fokusere på eksens negative egenskaper er ofte ikke gunstig i retten, da du kan bli ansett som konfliktdrivende. Husk også at du ikke har rett til å se barnet, det er barnet som har rett til å se sine foreldre. Barneloven ligger til grunn i disse sakene. Anonymkode: cf2ec...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå