AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Jeg eier leilighet i et borettslag sentralt i Oslo. En nabo ønsker å kjøpe loftboden min for å bygge ut leiligheten sin. Jeg har også en stor bod i kjelleren så jeg trenger ikke lagringsplassen. Jeg trenger pengene (selv om jeg ikke vet hvor mye naboen vil tilby), men lurer på om det er dumt å selge med tanke på fremtidig salg av leiligheten (om ca 20 år). Blir veldig glad for innspill! Anonymkode: 76076...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Først og fremst, er dette godkjent av borettslaget? Vet om flere som leier ut kjellerboder til de som trenger to, men å bygge ut blir straks noe annet. Anonymkode: 61588...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Det kommer helt an på hva han vil betale. Hvis dette er et areal som også kunne vært brukt til utvidelse av din leilighet, bør kanskje prisen ligge opp i mot gjeldene kvadratmeterpris på leiligheter i området. Så spørs det jo selvsagt hva som er lovlig å gjøre i dette bygget. Det kan være mye regler i slike bygg med brannsikkerhet, brannvegger, støyisolasjon og ikke minst kommunale reguleringsplaner. Det er ikke bare å innrede for eget forgodtbefinnende. Anonymkode: 7e3f6...a95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar Du må jo få vite prisen før du kan vurdere det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 29. januar #5 Del Skrevet 29. januar Spørs om borettslaget godkjenner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg eier leilighet i et borettslag sentralt i Oslo. En nabo ønsker å kjøpe loftboden min for å bygge ut leiligheten sin. Jeg har også en stor bod i kjelleren så jeg trenger ikke lagringsplassen. Jeg trenger pengene (selv om jeg ikke vet hvor mye naboen vil tilby), men lurer på om det er dumt å selge med tanke på fremtidig salg av leiligheten (om ca 20 år). Blir veldig glad for innspill! Anonymkode: 76076...f06 Neste eier kunne helt sikkert tenke seg loftet så jeg ville sagt nei, eventuelt dobbel takst. Anonymkode: 628f9...9b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Del Skrevet 29. januar Borettslag må godkjenne det. Så må det vel tinglyses og slik å. Sånn at når du skal selge så står det i papirene at du har en bod som du ikke disponerer lenger. Er vel litt formaliteter i det. Jeg vil tru at leiligheten din er mere verdt med en bod til. For det er det jeg hører folk klage på ny bygg. At det ikke bygges noen bod lenger. Så noe å tenke på det å. Anonymkode: a97a1...5ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar Takk for mange svar. Vet ikke om borettslaget har godkjent, satser på mer info om dette samt aktuell sum ganske snart. Jeg bor i første etg så det er uansett ikke aktuelt for meg å benytte boden som ekstra rom. Naboen bor i etasjen under boden(e), han ønsker å kjøpe flere naboers boder også. Han ønsker å bygge trapp fra sin leilighet innvendig og opp. Ble veldig usikker på hva jeg skal gjøre uansett om alle godkjenninger skulle gå i orden. Burde jeg kontakte eiendomsmegler for å høre hvilken sum jeg burde forvente å få? Ts Anonymkode: 76076...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 29. januar #9 Del Skrevet 29. januar Ja det kunne jeg gjort, spesielt når du ikke kan bruke arealet til en utvidelse av egen leilighet. Kjellerbod er tilstrekkelig ved fremtidig salg. Det jeg derimot IKKE ville gjort, er å gå med på salg under forutsetning at kjøper får godkjent byggesøknad eller lignende. Ingen forbehold, take it or leave it. Hvor mange m2 er den, og hvilket område? Det spørs jo veldig om det er noe vits for din del, hvis boden er 5 m2 og m2-prisen er lav. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 29. januar #10 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for mange svar. Vet ikke om borettslaget har godkjent, satser på mer info om dette samt aktuell sum ganske snart. Jeg bor i første etg så det er uansett ikke aktuelt for meg å benytte boden som ekstra rom. Naboen bor i etasjen under boden(e), han ønsker å kjøpe flere naboers boder også. Han ønsker å bygge trapp fra sin leilighet innvendig og opp. Ble veldig usikker på hva jeg skal gjøre uansett om alle godkjenninger skulle gå i orden. Burde jeg kontakte eiendomsmegler for å høre hvilken sum jeg burde forvente å få? Ts Anonymkode: 76076...f06 Hvor stor er leiligheten din? Kvm? Hvor stor er boden i kjelleren? Og boden du vurderer å selge på loftet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Del Skrevet 29. januar Ved salg er bod på loftet mer attraktivt enn bod i kjeller pga fukt. Jeg tenker kvadratmeterprisen bør være ganske høy hvis dette skal benyttes til å øke boarealet i en leilighet. Det er en heftig verdiøkning, og den bør du få en større del av enn hvis det kun var snakk om en bod. Anonymkode: f395d...d01 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #12 Del Skrevet 29. januar Enig med den over som tenker at kvadrameterpris bør være ganske høy. Det er ikke snakk om bodpris men nærmere boarealpris. Anonymkode: b9d6a...2e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enig med den over som tenker at kvadrameterpris bør være ganske høy. Det er ikke snakk om bodpris men nærmere boarealpris. Anonymkode: b9d6a...2e1 Ts her. Boden på loftet er 10 km2, i kjelleren er den 15 km2. Boligen er på Kampen så det er jo et populært område. Leiligheten er på 68 km2. Anonymkode: 76076...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #14 Del Skrevet 29. januar Ville solgt boden på loftet, uten forbehold. Du kan uansett ikke nytte den til utviding selv. Anonymkode: efa30...99e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #15 Del Skrevet 30. januar Kan du evt bytte bod med en ekstra kjellerbod? Vet at mange i borettslag her bytter om kjeller- og loftsbod slik at de begge kan bygge opp eller ned. Men det er toetasjers hus da, hvis ikke du har kjellerbodene under deg vil det ikke være så aktuelt. Jeg ville nok ha solgt, såfremt jeg syntes at prisen var verd det. Anonymkode: 3b917...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #16 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du evt bytte bod med en ekstra kjellerbod? Vet at mange i borettslag her bytter om kjeller- og loftsbod slik at de begge kan bygge opp eller ned. Men det er toetasjers hus da, hvis ikke du har kjellerbodene under deg vil det ikke være så aktuelt. Jeg ville nok ha solgt, såfremt jeg syntes at prisen var verd det. Anonymkode: 3b917...5da Det er ikke mulig å bytte til seg en kjellerbod til siden naboen ikke har bod i kjelleren. Jeg tenker trolig å selge boden på loftet men vil høre med eiendomsmeglere hva jeg bør kunne forvente av sum. Ts Anonymkode: 76076...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #17 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ville solgt boden på loftet, uten forbehold. Du kan uansett ikke nytte den til utviding selv. Anonymkode: efa30...99e jeg ville ikke solgt fordi bodplass er det man i fremtiden vil trenge som trekkplaster for salg av egen bolig, naboen kan kjøpe de andre bodene evt.. jeg ville beholdt min. Anonymkode: 50031...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå