Gå til innhold

Silikon og jobb innen helse/omsorg?

anonymfisk

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har bestemt meg for å ta silikon i år, og har lest om flere som har fått tilrettelagt av jobben i forhold til å slippe å for eksempel ta tunge løft. De jeg har lest om har da jobbet i typ butikk osv. Jeg jobber innen eldreomsorgen med beboere med varierende funksjonsnivå og hjelpebehov. Lurer på om noen innen samme yrke har noen erfaringer i forhold til dette? Det blir jo noen løft i løpet av en dag, selv om det ikke alltid er planlagt.
Da dette er en kosmetisk operasjon føler jeg meg jo dum hvis jeg ikke kan hjelpe Kari eller Ola opp fra stolen, fordi jeg ville ha finere pupper🙈 Jeg tenker jo å ta det slik at det klaffer med ferie, men helst ikke sommerferien. Ergo vil jeg nok ha 1 uke-10 dager hjemme før jeg begynner i jobb etter operasjon. 

Endret av anonymfisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så du vil ta en unødvendig operasjon, men ikke bruke sommerferie og ha tilrettelagt på jobb sånn at de rundt deg må ta alle tunge løft en periode? :) :) nice

Anonymkode: df8b2...f4b

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I slike tilfeller burde du fått sykemelding. Forstår godt at du ikke ønsker å bruke ferien til slike operasjoner. Det handler tross alt om at du ikke føler deg pen, det må være en vanskelig følelse å ha det slik. 

Hvorfor tas ikke kvinnehelse på alvor? 

❣️❣️❣️❣️❣️

Anonymkode: f7ab0...c16

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I slike tilfeller burde du fått sykemelding. Forstår godt at du ikke ønsker å bruke ferien til slike operasjoner. Det handler tross alt om at du ikke føler deg pen, det må være en vanskelig følelse å ha det slik. 

❣️❣️❣️❣️❣️

Dette handler overhodet ikke om kvinnehelse. 

Her får du heldigvis ikke sykemelding, det er ikke en operasjon på medisinsk indikasjon. Bruk ferien slik andre gjør.

Anonymkode: b242f...29b

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

❣️❣️❣️❣️❣️

Hvorfor dra kvinnehelse inn i dette? Å føle seg fin er liksom en betegnelse på kvinnehelse??? Hun kommer til å ha høy risiko for diverse sykdom knyttet til implantatene.. det er bare et kjapt søk unna.. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette handler overhodet ikke om kvinnehelse. 

Her får du heldigvis ikke sykemelding, det er ikke en operasjon på medisinsk indikasjon. Bruk ferien slik andre gjør.

Anonymkode: b242f...29b

Enig. Det eneste riktige å gjøre her er å bruke sommerferien. Det burde være et lett valg om hun ønsker silikon og samtidig liker jobben sin og ønsker å bli respektert der.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helst ikke sommerferien? Nei, gud forby at du bruker sommerferien på dette, bedre å overlate tunge løft til kollegaer.

Anonymkode: 21622...36b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svaret er enkelt, Ts. Du har x antall ferieuker på et år. Disse kan du bruke på å ta fri etter operasjonen.

Om du ikke vil bruke ferieukene dine til dette, så bør du ikke ta silikon.

Du bør forøvrig lese deg godt opp på nyere forskning om bivirkning av slike unødvendige implantater i kroppen (ikke bare klinikkenes egne rosenrøde lovnader).

Anonymkode: 2fce4...4c3

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor dra kvinnehelse inn i dette? Å føle seg fin er liksom en betegnelse på kvinnehelse??? Hun kommer til å ha høy risiko for diverse sykdom knyttet til implantatene.. det er bare et kjapt søk unna.. 

Dette er sarkasme, evt ett troll du siterer. 

Anonymkode: 63d23...e70

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Håper det, veldig provoserende kommentar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kvinnehelse kan sies å være det som har med kropp, sjel og psyke, helse og uhelse å gjøre- som er spesifikt for det å være kvinne. Således kan man si at psykisk kvinnehelse dreier seg om de psykiske forholdene spesielt for det å være kvinne.

Psykisk kvinnehelse - Favne Psykologbistand 

Ingen sarkasme og ikke noe troll. Psykologbestanden skriver selv at psyke og mental uhelse henger sammen. Så hvis ts føler at hun vil føle seg bedre av brystimplentat så vil det også handle om kvinnehelse. Så ts burde selvfølgelig få nye bryster på statens regning og hun burde samtidig får sykemelding for inngrepet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Håper det, veldig provoserende kommentar 😂

Ja. Men det var visst trolling og ikke sarkasme 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke begynner med tunge løft etter 7-10 dager. Jeg har også lyst til å ta silikon og jobber innen helse. Fikk beskjed om å være forsiktig i 6 uker. Det funker dårlig, så da blir det ikke operasjon enda.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kvinnehelse kan sies å være det som har med kropp, sjel og psyke, helse og uhelse å gjøre- som er spesifikt for det å være kvinne. Således kan man si at psykisk kvinnehelse dreier seg om de psykiske forholdene spesielt for det å være kvinne.

Psykisk kvinnehelse - Favne Psykologbistand 

Ingen sarkasme og ikke noe troll. Psykologbestanden skriver selv at psyke og mental uhelse henger sammen. Så hvis ts føler at hun vil føle seg bedre av brystimplentat så vil det også handle om kvinnehelse. Så ts burde selvfølgelig få nye bryster på statens regning og hun burde samtidig får sykemelding for inngrepet. 

0/10

Anonymkode: 8ea75...b57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonymfisk skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg har bestemt meg for å ta silikon i år, og har lest om flere som har fått tilrettelagt av jobben i forhold til å slippe å for eksempel ta tunge løft. De jeg har lest om har da jobbet i typ butikk osv. Jeg jobber innen eldreomsorgen med beboere med varierende funksjonsnivå og hjelpebehov. Lurer på om noen innen samme yrke har noen erfaringer i forhold til dette? Det blir jo noen løft i løpet av en dag, selv om det ikke alltid er planlagt.
Da dette er en kosmetisk operasjon føler jeg meg jo dum hvis jeg ikke kan hjelpe Kari eller Ola opp fra stolen, fordi jeg ville ha finere pupper🙈 Jeg tenker jo å ta det slik at det klaffer med ferie, men helst ikke sommerferien. Ergo vil jeg nok ha 1 uke-10 dager hjemme før jeg begynner i jobb etter operasjon. 

Ett sted kan du få svar på spørsmålet ditt, nemlig hos arbeidsgiver. 
Får du ikke tilrettelegging, få får du ta ulønnet permisjon, om det er så viktig for deg å risikere å skade kroppen din med silikonpupper. De fleste med litt mellom ørene fjerner i dag silikon, og blir helt nye mennesker både fysisk og psykisk, fordi dette ikke er bra å trykke inn i kroppen. Du går motstrøms.

Anonymkode: fca25...cde

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som kommer med nedsettende kommentarer og sier at dette ikke har noe med kvinnehelse å gjøre, hva vet dere egentlig om ts? 
jeg er helt enig at det er tullete å ikke ville bruke sommerferien. 
men for det vi vet kan ts ha store psykiske utfordringer med egen kropp og utseende, som går på bekostning av livskvalitet og mental helse. 

Kvinnehelse inkluderer også det psykiske, så om ts har nedsatt psykisk helse på grunn av syn på egen kropp, er det på sett å vis kvinnehelse.  Vi vet ikke bakgrunnen for ønsket til ts, og bør derfor heller ikke diskutere så voldsomt rundt hvor vidt det kan være kvinnehelse eller ikke.

Anonymkode: 1101f...571

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere som kommer med nedsettende kommentarer og sier at dette ikke har noe med kvinnehelse å gjøre, hva vet dere egentlig om ts? 
jeg er helt enig at det er tullete å ikke ville bruke sommerferien. 
men for det vi vet kan ts ha store psykiske utfordringer med egen kropp og utseende, som går på bekostning av livskvalitet og mental helse. 

Kvinnehelse inkluderer også det psykiske, så om ts har nedsatt psykisk helse på grunn av syn på egen kropp, er det på sett å vis kvinnehelse.  Vi vet ikke bakgrunnen for ønsket til ts, og bør derfor heller ikke diskutere så voldsomt rundt hvor vidt det kan være kvinnehelse eller ikke.

Da tar man tak i den psykiske helsen for det er der problemet ligger.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bruke sommerferien din, og helst flere uker enn dette. Det kommer an på hvilken operasjon du skal ha, men du i alle fall ikke gå på jobb flr minst en måned Ommundsen skal lege silikon undr musklene. 

Anonymkode: 2f633...2f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da tar man tak i den psykiske helsen for det er der problemet ligger.

Det er lett å si men vanskelig å gjennomføre. 
helt enig i at det er den beste løsningen, men det er nok av andre små og store kosmetiske inngrep som dekkes av staten, og ses på som sosial akseptert, uten at det er en annen medisinsk årsak enn det kosmetiske.
Ser ikke på bryst korreksjon noe annerledes enn andre kosmetiske inngrep av samme skala. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig. Det eneste riktige å gjøre her er å bruke sommerferien. Det burde være et lett valg om hun ønsker silikon og samtidig liker jobben sin og ønsker å bli respektert der.

Og hun kan spørre arbeidsgiver om å ta ut ferie tidlig, så får hun kjappere silikon i tattane. Og kan strutte med nye pupper på fritiden til sommeren🍐🍐

Anonymkode: b4829...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...