AnonymBruker Skrevet i går, 17:16 #1 Del Skrevet i går, 17:16 Jeg pendler på den norskeste veien - bare sving på sving på sving. I den mørke årstida er det ufattelig mange biler med ekstralys eller "tusenmetre" som er ufyselig sterke. De ser gjerne ikke en gang at noen kommer imot - selv om jeg blinker med langlysene inn i svingene - før de ser selve bilen. Så er de trege med å slå av lysverket sitt og jeg sitter igjen halvt blind. Hvorfor i alle dager er det lov å kjøre rundt med så sterke lys!? Anonymkode: 64775...67d 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet i går, 18:01 #2 Del Skrevet i går, 18:01 Blinker med lysene inn i svingen, før dere ser hverandre? Har ikke ekstralys selv, men holder da fjernlyset på til første lykt dukker opp rundt. Ellers kan jeg gå glipp av at noe er i veien som jeg burde ha sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden https://dinside.dagbladet.no/motor/vil-forby-disse/82544135 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Dagens biler blender automatisk, ikke så mye å gjøre med det. Anonymkode: 7cdee...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Mye værre med nissene som kjører med hovedlys og tåkelys samtidig. Anonymkode: 630c7...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Al Bundy skrev (7 timer siden): https://dinside.dagbladet.no/motor/vil-forby-disse/82544135 Hm, skal UK forby vanlige LED lys? AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mye værre med nissene som kjører med hovedlys og tåkelys samtidig. Anonymkode: 630c7...e40 Ja!!! Det er minst like idiotisk. De blender seg selv og andre ved å lyse opp sterkt rett foran bilen, på klare dager. Men det er jo allerede forbudt...og ingen bryr seg. Anonymkode: 64775...67d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dagens biler blender automatisk, ikke så mye å gjøre med det. Det kan overstyres. Al Bundy skrev (9 timer siden): https://dinside.dagbladet.no/motor/vil-forby-disse/82544135 I England har de litt rart forhold til dette med lys på bilen, det skal helst ikke brukes. Et langlys reageres kraftig på. Anonymkode: daffc...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden At du blir blenda kan enkelt fikses ved at du flytter blikket ditt mot høyre og vekk fra lyset. Veien vil alltid være full av idioter og det eneste som fungerer er å handle på en måte som holder en selv trygg og komfortabel. Anonymkode: 48905...eb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg pendler på den norskeste veien - bare sving på sving på sving. I den mørke årstida er det ufattelig mange biler med ekstralys eller "tusenmetre" som er ufyselig sterke. De ser gjerne ikke en gang at noen kommer imot - selv om jeg blinker med langlysene inn i svingene - før de ser selve bilen. Så er de trege med å slå av lysverket sitt og jeg sitter igjen halvt blind. Hvorfor i alle dager er det lov å kjøre rundt med så sterke lys!? Anonymkode: 64775...67d I de nyere bilene er der ledlys som er så sterke at de vurderes forbudt, det håper jeg skjer veldig fort. Anonymkode: 2cdea...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Tror ikke nissens lys kan skrus av Anonymkode: acfcc...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Det kan ha med nye ledlys bevist at det ser ut som en ikke blender ned. Samme er at enkelte har innstilt på automatisk og da er det følere som avgjør Ser og her ungdommen lærer bruk av lys helt anderledes en hva jeg gjorde. Jeg fikk eks beskjed å ikke sette på fultlyset før jeg hadde passert fører døra, mens ungdommen her fikk beskjed de kunne sette på da de hadde møtende bil jevnt med sin venstre side i fronten. Dette føler jeg gjør at føreren får lyse rett på seg Anonymkode: c87dd...88c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dagens biler blender automatisk, ikke så mye å gjøre med det. Anonymkode: 7cdee...ebf det er et valg man setter på for de aller fleste biler faktisk, så det er en ekstremt dårlig forklaring på at du som sjåfør er uegnet.. Anonymkode: 73f7d...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden Her ser du at nye lys kan være årsak og ikke nødvendig sjåføren. Ska en slå ned til park da eller? LED-lykter blender - Vil forby disse https://search.app/SRtZ2hnTV4MSz2am7 Anonymkode: c87dd...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Motor, Trafikk | Flere blendes av sterke frontlys: – Forstår ikke hvorfor det er lov https://search.app/Yaj15Ao3ZDgyMs5x7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Er nok noe brukerfeil også på de bilene som gjør det automatisk. Folk vet at bilen kan gjøre det automatisk, men vet ikke hvordan det aktiveres. Så da settes enkelte bare på vanlig langlys på med troen på at det skal gå av seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): I de nyere bilene er der ledlys som er så sterke at de vurderes forbudt, det håper jeg skjer veldig fort. Anonymkode: 2cdea...513 Det er akkurat det som er saken, nye lys (led-lys) avgir så mye lys at selv om de er justert korrekt blir man blendet. Spesielt disse som skal skru av lyset der det befinner seg en annen bil eller gående er helt jævlige uansett om de er korrekt justert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): det er et valg man setter på for de aller fleste biler faktisk, så det er en ekstremt dårlig forklaring på at du som sjåfør er uegnet.. Anonymkode: 73f7d...077 Bruke funksjoner som biler er godkjent med er ikke feil. Anonymkode: 7cdee...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå