Gå til innhold

Lege kommenterte ikke på høyt blodtrykk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er gravid 36+0 og var på legevakten i går grunnet ikke-svangerskapsrelatert plage. De tok likevel blodtrykket mitt og jeg så jo hva det var. Blodtrykket var på 141/88. Jeg har til vanlig veldig lavt blodtrykk uten at det er farlig (typ 100/65). Jeg var jo hos legen av en grunn og var der og da smertepåvirket og tenkte ikke på det i situasjonen men har stusset på dette i etterkant. Har i tillegg insulinkrevende svangerskapsdiabetes. Burde jeg ta kontakt med lege/jordmor? Skal til sykehuset på kontroll neste tirsdag.

Anonymkode: 43060...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det må vel være over 140/90 for å anses som høyt. 

Anonymkode: 61328...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke akkurat høyt når 140/90 er innenfor normalen. Og i tillegg med vondt og i en stressende situasjon. 

Anonymkode: 41d39...873

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med jordmor som kjenner din helse. Selv om blodtrykket er innenfor normalen, så avviker det mye fra ditt vanlige blodtrykk. Så ville tatt kontakt med jordmor/lege og fått en vurdering fra helsepersonell.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det er et så stort avvik fra ditt normale, og du er gravid, er dette et obs, ja. Samme hva tekstboks sier om blodtrykk skal det være individuell vurdering, og ekstra påpasselig i svangerskapet.

Anonymkode: dce0b...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja ta kontakt. Det er kanskje ikke strengt tatt «høyt» blodtrykk, men gitt at du ellers i svangerskapet har vært på 100/65, så er 141/88 et stor økning.

Jeg ville kontaktet noen.

Anonymkode: 1b2cc...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...