AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #1 Del Skrevet i går, 14:29 Da vi traff hverandre var vi begge tydelige på at vi ønsket å være med en som ville gifte seg og bo sammen innen passelig tid. Nå har vi bodd sammen i et par år og jeg ønsker verken å gifte meg med ham eller bo sammen. Det er en lang historie bak det hele der jeg opplever at han har sviktet meg, men trenger ikke å ta det nå. Jeg vil gjerne fortsette å være kjærester, for jeg elsker ham og vil være med ham, men ikke bo sammen. Jeg kan vurdere giftemål, men uansett ikke bo sammen. Vi skal/kan ikke ha barn. Jeg går bare og grubler på hvordan jeg kan starte samtalen, for han vil aldri snakke om noe, det er alltid jeg som må ta initiativ til samtaler. Jeg tror at han forstår at det er noe galt, men at han ikke tør å spørre meg nettopp fordi han frykter svaret. Vi er vel der i den klassiske settingen der jeg har forsøkt å få endring i lang tid, han har jattet med uten å selv gjøre noe i praksis, og der jeg resignerer. Selv er jeg redd for at jeg skal miste følelser dersom vi fortsetter i samme tralten, og jeg mener oppriktig at forholdet vil bli bedre om vi bor hver for oss slik vi gjorde de første 4 årene. Råd? Anonymkode: fefb3...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet i går, 14:34 #2 Del Skrevet i går, 14:34 Det er nok bare å si det rett ut. Skal du bryte forholdet er det greit å ha en bolig klar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet i går, 14:35 #3 Del Skrevet i går, 14:35 Er det sånn at dere bor sammen nå? Spørs om forholdet vil få seg en knekk dersom du ber ham flytte ut nå. Det blir jo et ganske stort steg tilbake. Tenker at du må være forberedt på at han kanskje anser forholdet som over hvis du sier det du skriver her. Det hadde i hvert fall jeg gjort dersom min samboer sa dette til meg. Jeg syns kanskje også det høres ut som du halvveis er ute av forholdet allerede....? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:45 #4 Del Skrevet i går, 14:45 Dere har ikke barn, men bor sammen. Så en eller begge må flytte og det er litt stress for han (og deg - men du har jo lyst). Mulig årsaken din er økonomi eller noe annet, noe som gjør at du ikke har tillit til at dere har den framtida dere så for dere… Du sier ikke no om alder på dere, men lurt å være ærlig så han har sjans til å etablere seg med en annen dersom giftermål er viktig for han. Anonymkode: de686...76b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #5 Del Skrevet i går, 15:43 Hvis han sviktet deg, hvorfor ønsker du forholdet? Anonymkode: 35f20...c56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:47 #6 Del Skrevet i går, 16:47 Jeg tror du kompliserer dette for mye. Slik jeg ser det må du rett og slett si at du foretrekker å være særboere og spørre om det er aktuelt for han. Jeg tror ikke du kommer deg noen vei med å framstille det som reaksjon på at han har sviktet deg. Er du forberedt på at han ikke ønsker særboerskap? Hva gjør du i så fall? Anonymkode: 67924...bbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 16:59 #7 Del Skrevet i går, 16:59 (endret) Jeg synes du skal si rett ut hva du tenker nå, at du har endret deg og vil være ærlig. Si hvordan du tenker osv Endret 12 timer siden av exictence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet for jeg elsker ham, men jeg er forberedt på at det kan være at han ønsker å avslutte dersom vi ikke kan bo sammen. Da har jeg konkludert med at jeg likevel vil flytte, for jeg kan ikke vekte hans ønsker/lykke høyere enn min egen eller mine barns. Vi har begge hjemmeboende barn men ingen felles. Jeg er ikke fremmed for at vi en gang i fremtiden kan bo sammen, når barna ikke bor hjemme lenger. ts Anonymkode: fefb3...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis han sviktet deg, hvorfor ønsker du forholdet? Anonymkode: 35f20...c56 Fordi jeg forstår hvorfor han gjorde det, selv om det like fullt var et svik. Men det er i hovedsak hverdagen som er problemet mitt, og mine barns. Å dele hjem, forpliktelser, ansvar osv fungerer dårlig, og det er jeg (og mine barn) som må ta støyten. ts Anonymkode: fefb3...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Du må bare hoppe i det, TS. Ikke ta det når en eller begge er slitne/sultne/trøtte. Men gi han tid til å fordøye samtalen før du tar opp det praktiske. Hvem skal flytte ut? Den personen trenger trolig tid på å finne bolig til seg og sine, så prøv å ha en god stemning inntil da. Elsker han deg, så vil han forstå, selv om det sikkert blir kjipt å høre. Han vet nok grunnen selv. Ikke gå på flere tomme lovnader, men vis at du mener alvor med å engasjere deg i det praktiske med flyttingen. Og vær klar på at dette ikke betyr at forholdet er over fra din side. Anonymkode: 8307f...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå