Gå til innhold

Hvordan fjerne Svart belegg på aluminiums kjøkkenting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Greide å vaske en eltekrok og deigskrape i maskina. Jeg har kjøpt ny kjøkkenmaskin. Vispen og bollen er av stål så gikk bra. Eltekrok og deigskrape fikk et svart belegg. Er det noen måte å få bort dette på? Merket er Royalty line og ser ikke ut som de har reservedeler.

Anonymkode: 04a03...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Like deler eddik og vann. La ligge ca 20 minutter. Ha bakepulver over og skrubb forsiktig med svamp. 

Anonymkode: 60751...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Like deler eddik og vann. La ligge ca 20 minutter. Ha bakepulver over og skrubb forsiktig med svamp. 

Takk for tips 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Greide å vaske en eltekrok og deigskrape i maskina. Jeg har kjøpt ny kjøkkenmaskin. Vispen og bollen er av stål så gikk bra. Eltekrok og deigskrape fikk et svart belegg. Er det noen måte å få bort dette på? Merket er Royalty line og ser ikke ut som de har reservedeler.

Ikke rot med dette på egenhånd, ikke prøv ut ulike anbefalinger du måtte få her, og særlig ikke Eddik. 
Roter du med mange ulike midler så vil du under ingen omstendighet får reklamere på dette, om det er en reklamasjon.
Ta bilde og send e-post til produsent eller der du har kjøpt tingene. 

Anonymkode: 77c36...88e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke rot med dette på egenhånd, ikke prøv ut ulike anbefalinger du måtte få her, og særlig ikke Eddik. 
Roter du med mange ulike midler så vil du under ingen omstendighet får reklamere på dette, om det er en reklamasjon.
Ta bilde og send e-post til produsent eller der du har kjøpt tingene. 

Anonymkode: 77c36...88e

Ok. Da får jeg se. Bestilte fra Danmark til litt over 1000 jr så tviler på jeg kommer til å reklamere uansett. Skal være en god maskin men det vil jo tiden vise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det belegget er vel ikke farlig på noen måte?

Vil uansett ha det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det belegget er vel ikke farlig på noen måte?

Vil uansett ha det vekk.

Det er resultatet av en kjemisk prosess. Mest sannsynlig oksidasjon. Du bør unngå å få det i maten så å fjerne det høres ut som en fin ide. Men det er ikke farlig å ta på det osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er resultatet av en kjemisk prosess. Mest sannsynlig oksidasjon. Du bør unngå å få det i maten så å fjerne det høres ut som en fin ide. Men det er ikke farlig å ta på det osv. 

Skjønner 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aluminium blir sånn i oppvaskmaskin. Noen ganger kan en redde det, andre ganger ikke. Jeg har hatt greit resultat av å bruke sånn rens til komfyrtopper. Du bør ikke bruke det som svart

Anonymkode: 772c2...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aluminium blir sånn i oppvaskmaskin. Noen ganger kan en redde det, andre ganger ikke. Jeg har hatt greit resultat av å bruke sånn rens til komfyrtopper. Du bør ikke bruke det som svart

Skjønner. Prøvde med edikk og vann og fikk bort belegget. Blir det sånn hver gang det vaskes i maskin, eller er det kun der øverste laget? Jeg vasker det for hånd heretter om det blir sånn ved hver maskinvask. Lurt tips det med rens til komfyrtopper 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skjønner. Prøvde med edikk og vann og fikk bort belegget. Blir det sånn hver gang det vaskes i maskin, eller er det kun der øverste laget? Jeg vasker det for hånd heretter om det blir sånn ved hver maskinvask. Lurt tips det med rens til komfyrtopper 👍

Det blir sånn hver gang, så ikke gjør det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir sånn hver gang, så ikke gjør det

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...