Gå til innhold

Noe poeng å legge penger i gummistøvler til småbarn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, har en på 3 år, ser de selger gummistøvler til 150-200 kr, altså veldig rimelig, men så finner man også disse fra Viking, Kavat, Bisgaard osv til 500kr. 

Da lurer jeg på om det er forskjell i kvaliteten for føttene til barnet?

Noen som har kunnskap om dette?

Må kjøpe nye hvert halvår da føttene vokser så raskt og de skal jo helst bare brukes i regnvær, men vet mange barnehager bruker de så fort det litt fuktig ute.

Anonymkode: 569ff...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt begge deler til våre tre barn  og jeg har landa på at det ikke er så veldig stor forskjell. Naturgummi eller plast- ull eller syntet er vel den største forskjellen. Men jeg synes egentlig pyttpytt sine fora støvler fra sport outlet er veldig greie til den prisen de kjører. De er varme nok og varer den ene sesongen du trenger dem. Vi bor ikke på et sted der støvler blir brukt hele vinteren da. Hvis jeg hadde bodd et sted der støvelen mer eller mindre var hovedsko, hadde jeg kanskje valgt viking extreme som er skikkelig solide og varme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte regnbukse sveiset til støvlene. Det var perfekt for min gutt. Man må være litt raus på støvlene, men for han å løpe rundt med bukse og støvler var gull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
atropos skrev (56 minutter siden):

Vi har kjøpt begge deler til våre tre barn  og jeg har landa på at det ikke er så veldig stor forskjell. Naturgummi eller plast- ull eller syntet er vel den største forskjellen. Men jeg synes egentlig pyttpytt sine fora støvler fra sport outlet er veldig greie til den prisen de kjører. De er varme nok og varer den ene sesongen du trenger dem. Vi bor ikke på et sted der støvler blir brukt hele vinteren da. Hvis jeg hadde bodd et sted der støvelen mer eller mindre var hovedsko, hadde jeg kanskje valgt viking extreme som er skikkelig solide og varme. 

Tenkte mest på gummistøvler uten foring. De fra pyttpytt har jeg forøvrig prøvd og barnet var alltid klam og svett på føttene, gikk over til Viking som har annet for og er mer romslige inni så de slipper ut fukt, og de var myyyye bedre. 

Så akkurat der vet jeg hva jeg skal velge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjell, men ble brukt så lite ar jeg ikke gadd annet enn midt på treet fra PoP.

Var lett å videreselge, var jo nærmest ubrukt 😅

Dockboots derimot var noe eget på sånn langbarig kaldt is/slapse om hverandre i evigheter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke stor forskjell, og gummistøvler er ikke hverdagssko (hvis du ikke bor i bergen) så er ikke der jeg ville tenkt det var viktig med «best i test». 

Anonymkode: 8126a...4a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Usikker, men ville tenkt på kor ofte blir støvlane brukt sånn circa? Eg kjøpte støvlar sånn for syns skyld, men barnet har ikkje brukt dei meir enn 1 gong, på båttur. Dei er ikkje blitt brukt i barnehagen heller. Vêr, og kor vått det blir på uteområdet har jo mykje å seie. (Har fôra til vinterbruk.)

Anonymkode: a984a...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har hatt Reflex og viking. Ikke merket forskjell på de, begge er gode. 

Anonymkode: e17a4...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har testet litt forskjellig oppigjennom med 3 barn. Nå kjøper vi konsekvent noen billige fra outleten, når vi går tur på stranda så vasser gutten min i havet med de, og de er like potte tett. Alle tre fikk samme, det ene paret lakk. Da gikk vi tilbake og fikk nye som ikke lekker. Det var fantastisk service, og null stress. Og kvitteringen ligger på kundeklubb-medlemskapet. 

Anonymkode: dabfb...d30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Google lemigo støvler, disse er helstøpte og med utakbart for, utrolig slitesterke og veldig lette, vi kjøpte forskjellige støvler fra Skoringen til Obs og Europris, men ingenting kan måle seg med disse 

Anonymkode: e7b82...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I motsetning til de andre som svarer mener jeg det er stor forskjell. Hadde et par fra Friends (obs sitt merke før okidoki), og de var ikke noe særlig (ikke noe hold i hel og skaft). Reflex sine ligner, men litt bedre. Vært fornøyd med Viking og Timberland. (Men finnes ulike modeller her og, hvorav noen ikke passet vårt barn). 

Anonymkode: a822a...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenkte mest på gummistøvler uten foring. De fra pyttpytt har jeg forøvrig prøvd og barnet var alltid klam og svett på føttene, gikk over til Viking som har annet for og er mer romslige inni så de slipper ut fukt, og de var myyyye bedre. 

Så akkurat der vet jeg hva jeg skal velge😊

Støvler uten foring synes jeg det er større forskjell på. Vi liker bisgaard best der. De er ikke klamme og holder tett. 

Anonymkode: 5c73c...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.47):

Hei, har en på 3 år, ser de selger gummistøvler til 150-200 kr, altså veldig rimelig, men så finner man også disse fra Viking, Kavat, Bisgaard osv til 500kr. 

Da lurer jeg på om det er forskjell i kvaliteten for føttene til barnet?

Noen som har kunnskap om dette?

Må kjøpe nye hvert halvår da føttene vokser så raskt og de skal jo helst bare brukes i regnvær, men vet mange barnehager bruker de så fort det litt fuktig ute.

Det er så gøy å ta alt bokstavlig. Måtte lese nøye flere ganger, for jeg klarte ikke å forstå hvorfor du skulle legge penger nedi støvlene til barna🤣🫣

Anonymkode: e34d1...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til dockboots sålenge jeg finner de til rabattert pris. Syns de er helt knall. Men så bor vi i Bergen så ungen går myyye i støvler ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...