Gå til innhold

Dobbeltmorale av damer som sier de ønsker en sånn type mann men gjør det motsatte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Menn mener noe om normene for menn og kvinner, kvinner mener noe om normene for menn og kvinner.

Tenker du at det hadde vært mer rett om kvinner mente noe om normer for menn og kvinner, mens menn helst ikke mente noe?

Anonymkode: 688d2...dfd

Og du kan mene hva du vil, men du virker ikke så veldig interessert i forholde deg til virkeligheten og hvordan ting faktisk fungerer. Den eneste som har kalt en kvinne, som er hjemme med barna, en kjønnsforræder er du.  

Endret av Blått
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blått skrev (5 minutter siden):

Den eneste som har kalt en kvinne, som er hjemme med barna, en kjønnsforræder er du.  

Hvis du skal juge så blir ikke diskusjonen så givende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, det er hun ikke, men hun er nok en framtidig minstepensjonist. Ihvertfall om hun ikke hadde utdanning og arbeid bak seg før hun fikk barn. 

Anonymkode: 68ac8...d98

Hvis jeg eller damen skulle ha vært hjemmeværende så måtte vi naturligvis ha mye tillit, gode forsikringer og en juridisk bindene avtale i bakhånd.

Det jeg kritiserer er dog motstanden mot «tradisjonelle kjønnsvalg» (som det å være hjemme med barn) av progressive (primært) kvinner. Som om det at en kvinne synes barna er viktigere enn å realisere seg på jobb på noen måte ødelegger for kvinner som ønsker å utfolde seg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Så kan man jo overkomplisere også. De fleste finner simpelthen en person de blir tiltrukket til, og så viser det seg egentlig litt over tid hvilke kvaliteter hun/han har. 

Ofte når dating og kjærlighet diskuteres nå diskuteres det ut fra Tinder-universet. Tinder er en APP. Vi er temmelig tåpelige dersom vi tror at Tinder er verden og hvordan verden fungerer, selv om mange bruker Tinder. Fremdeles er der imidlertid slik at mennesker også blir tiltrukket av hverandre i rl, og gjerne ikke engang vet utdanning,  yrke, økonomi og videre innen tiltrekning har skjedd, og dumper heller ikke på grunn av slikt. Å få de rette følelser er fremdeles særdeles essensielt i dette. Viktigere enn mye vi kan krangle om vekttall på. 

Jeg vet ikke hva ved mine argumenter du tror handler om tinder spesifikt, men tendensene jeg peker på er som du kanskje har hørt om betraktelig eldre enn tinder og andre datingapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva ved mine argumenter du tror handler om tinder spesifikt, men tendensene jeg peker på er som du kanskje har hørt om betraktelig eldre enn tinder og andre datingapper. 

Vi er jammen dyktige vi kvinner. Vi treffer mann og finner ham tiltrekkende, og VET da tydeligvis alt om ham innen tiltrekning skjedde. Jeg må si jeg er virkelig imponert over oss kvinner og vår guddommelige allvitenhet. 😂

Kan det tenkes at menn med trygghet på at han er en god fangst har en holdning og utstråling som tiltaler kvinner? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Vi er jammen dyktige vi kvinner. Vi treffer mann og finner ham tiltrekkende, og VET da tydeligvis alt om ham innen tiltrekning skjedde. Jeg må si jeg er virkelig imponert over oss kvinner og vår guddommelige allvitenhet. 😂

Kan det tenkes at menn med trygghet på at han er en god fangst har en holdning og utstråling som tiltaler kvinner? 

Det er mulig at en mann som har god sosio-økonomisk utstråling på ett eller annet plan formidler dette ved holdning, øyekontakt, klesstil eller noe annet.

Men det at kvinner ønsker at mannen skal ha like god og helst bedre sosio-økonomisk stand som den selv er ganske godt underbygd. Når kvinner så også ønsker statlige tiltak som har som mål å eksplisitt og ensidig øke kvinners sosio-økonomiske status på bekostning av menn så blir det et slags paradoks: kvinner ønsker en ting for seg selv og det motsatte for samfunnet.

Nå er det ganske menneskelig å være paradoksal, og jeg og andre menn har paradokser i alle mulige retninger. Men i denne sammenhengen synes det rimelig å påpeke akkurat dette paradokset. Fordi det ikke ser ut som om kvinner (som gruppe) kommer til å endre preferansen for menn med bedre sosio-økonomisk status, mens det kommer til å bli stadig flere kvinner i samfunnet med høy sosio-økonomisk status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er mulig at en mann som har god sosio-økonomisk utstråling på ett eller annet plan formidler dette ved holdning, øyekontakt, klesstil eller noe annet.

Men det at kvinner ønsker at mannen skal ha like god og helst bedre sosio-økonomisk stand som den selv er ganske godt underbygd. Når kvinner så også ønsker statlige tiltak som har som mål å eksplisitt og ensidig øke kvinners sosio-økonomiske status på bekostning av menn så blir det et slags paradoks: kvinner ønsker en ting for seg selv og det motsatte for samfunnet.

Nå er det ganske menneskelig å være paradoksal, og jeg og andre menn har paradokser i alle mulige retninger. Men i denne sammenhengen synes det rimelig å påpeke akkurat dette paradokset. Fordi det ikke ser ut som om kvinner (som gruppe) kommer til å endre preferansen for menn med bedre sosio-økonomisk status, mens det kommer til å bli stadig flere kvinner i samfunnet med høy sosio-økonomisk status.

Selvfølgelig betyr ressurser noe i det å finne partner. Noe annet ville være fullstendig merkelig og idiotisk. Likevel har det vært og er fremdeles slik at mange mennesker først treffer hverandre og finner gnist seg mellom, og SÅ får man vite hva den andre er og har først etterhvert. 

Tråder etter tråder diskuterer kvinners urimelige krav fra stor penis til penger i banken, men slikt vet man som regel ikke når man treffer en mann man liker, og det er derfor ikke det man ble tiltrukket av i utgangspunktet. 

På nettet kan man sile mer, men Tindet er og blir likevel en app og ikke virkeligheten totalt sett. 

Hva single mennesker ønsker seg kan man ikke bruke som bevis på krav. Det er ønskeliste, og naturlig å ønske seg the best of the best. Bare rart å ønske seg mann med dårlig økonomi. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig betyr ressurser noe i det å finne partner. Noe annet ville være fullstendig merkelig og idiotisk.

Like fullt er det sånn at mange menn (de fleste) bryr seg veldig lite om kvinners ressurser. Er det fordi vi er idioter eller mindre overfladisk? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Like fullt er det sånn at mange menn (de fleste) bryr seg veldig lite om kvinners ressurser. Er det fordi vi er idioter eller mindre overfladisk? 🙂

Dere gjør det når alt kommer til alt. Å være villig til å pule på betyr overhodet ikke å være villig til å ta hjem til mor og få barn med. 

Dere er bare løsere enn oss kvinner i utgangspunktet. (Fordi dere risikerer mindre, og er garantert mer.) Angående å finne livspartner har også menn haugevis av ønsker, og er også som kvinner villige til å droppe ønskelista dersom riktige følelser oppstår for en kvinne. De aller fleste, uansett kjønn, kaster ønskelista for en de virkelig faller for. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Dette høres ut som en stråmann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (5 timer siden):

Dere gjør det når alt kommer til alt. Å være villig til å pule på betyr overhodet ikke å være villig til å ta hjem til mor og få barn med. 

Dere er bare løsere enn oss kvinner i utgangspunktet. (Fordi dere risikerer mindre, og er garantert mer.) Angående å finne livspartner har også menn haugevis av ønsker, og er også som kvinner villige til å droppe ønskelista dersom riktige følelser oppstår for en kvinne. De aller fleste, uansett kjønn, kaster ønskelista for en de virkelig faller for. 

Jeg sa ikke at menn ikke har krav og ønsker eller er kompromissløse. Men jeg sier at en kvinnelig kirurg har samme tiltrekningskraft på med som en ufaglært hjelper i barnehage. I følge deg er jeg da merkelig og idiotisk hvis vi er enige om at kirurger generelt har mer ressurser enn ufaglærte barnehagemedhjelpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg sa ikke at menn ikke har krav og ønsker eller er kompromissløse. Men jeg sier at en kvinnelig kirurg har samme tiltrekningskraft på med som en ufaglært hjelper i barnehage. I følge deg er jeg da merkelig og idiotisk hvis vi er enige om at kirurger generelt har mer ressurser enn ufaglærte barnehagemedhjelpere.

Nei det var å dra mine uttalelser til noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 timer siden):

Dette høres ut som en stråmann. 

Å rope om stråmann er kjedeligste form for dialog/diskusjon som finnes. 

Jeg har aldri visst hva mine menn jobbet som og hva de hadde i banken da jeg ble tiltrukket av dem. Slik informasjon kommer på sikt. Iallefall den ærlige versjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (45 minutter siden):

Å rope om stråmann er kjedeligste form for dialog/diskusjon som finnes. 

Jeg synes nå at det å faktisk komme med stråmennene er hakket kjedeligere ;) 

Sitat

Jeg har aldri visst hva mine menn jobbet som og hva de hadde i banken da jeg ble tiltrukket av dem. Slik informasjon kommer på sikt. Iallefall den ærlige versjonen. 

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Jeg synes nå at det å faktisk komme med stråmennene er hakket kjedeligere ;) 

Ok. 

Menn har ikke skrevet utdanning, yrke og økonomi på brystet, men jeg har selv opplevd at usikre menn endrer holdning fullstendig- fra unnskyld at jeg er til til attraktiv selvtillit- når de begynner å bli trygge på seg selv i jobben sin. 

Tiltrekning skjer ofte umiddelbart, før man vet noen fakta om mannen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (4 timer siden):

Nei det var å dra mine uttalelser til noe annet. 

Når du skrev:

Sitat

Selvfølgelig betyr ressurser noe i det å finne partner. Noe annet ville være fullstendig merkelig og idiotisk.

Og jeg sa at for meg betyr ressurser ikle noe i det å finne partner.

Hvordan skal jeg tolke din uttalelse anvendt på mine preferanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når du skrev:

Og jeg sa at for meg betyr ressurser ikle noe i det å finne partner.

Hvordan skal jeg tolke din uttalelse anvendt på mine preferanser?

Som du vil. Jeg må tolke dine uttalelser slik; At du ikke tenker over at absolutt alt, fra utseende til evner og økonomi er ressurser. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 time siden):

Som du vil. Jeg må tolke dine uttalelser slik; At du ikke tenker over at absolutt alt, fra utseende til evner og økonomi er ressurser. 

Ok, hvis du tenker på utseende som en ressurs så forstår jeg deg bedre. Da er ressurs mer eller mindre synonym med attraktivitet?

Hvis du ser tilbake til posten min som (jeg tror startet denne tråden av diskusjonen) så snakket jeg om sosio-økonomisk status, og hvordan menn og kvinner vekter det ulikt. Som må forstås som et snevrere begrep som f.eks ikke inkluderer utseende. Når du svarte på innlegget mitt med begrepet «ressurs» så antok jeg at det var innenfor konteksten av innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28):

Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om...

Anonymkode: ee988...55f

Går an å være litt av begge deler da. Verden er ikke svart/hvit

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ok, hvis du tenker på utseende som en ressurs så forstår jeg deg bedre. Da er ressurs mer eller mindre synonym med attraktivitet?

Hvis du ser tilbake til posten min som (jeg tror startet denne tråden av diskusjonen) så snakket jeg om sosio-økonomisk status, og hvordan menn og kvinner vekter det ulikt. Som må forstås som et snevrere begrep som f.eks ikke inkluderer utseende. Når du svarte på innlegget mitt med begrepet «ressurs» så antok jeg at det var innenfor konteksten av innlegget mitt.

Summen av ressurser man innehar gir utslag i hvor attraktiv man er som partner. Ressurser er alt man innehar av positive kvaliteter. Økonomisk ressurs er bare en av disse potensielle kvaliteter man kan ha mye eller lite av. 

Jeg skrev mitt svar innenfor konteksten at jeg tar det som ganske selvfølgelig at folk forstår at ressurser ikke nødvendigvis er penger. Jeg tenkte ikke engang over at man kan anse kun økonomiske ressurser som ressurser. 

Ja forskning viser at kvinner vekter sosialøkonomisk status noe høyere enn menn, men marginene mellom hvordan menn og kvinner vekter ulikt er små, og det er de samme ressurser vi ser etter i partner begge kjønn. Menn vekter utseende noe mer enn det kvinner gjør, og kvinner vekter økonomi noe mer enn det menn gjør, men differansene  er såpass små og ubetydelige at det egentlig er latterlig å stadig diskutere menns og kvinners "urimelige krav". Selvfølgelig ønsker vi alle en god partner, og en god partner har ulike ressurser vi setter pris på. Ingen vil ha forhold til person de verken finner tiltrekkende, respekterer, liker eller finner verdt å ha i livet. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...