AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Del Skrevet 3. februar Alle feminister jeg kjenner er sammen med vanlige, hyggelige menn. De fleste av dem er verken utpreget maskuline eller feminine. De ser ut som menn av den enkle grunn at de er det, og de oppfører seg som vanlige mennesker. Få hue ut av ræva. Anonymkode: 7e2d8...a9c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 3. februar #22 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden):Jeg tenker nærmest aldri på maskulin og feminin forbi når noen nevner ordene. Anonymkode: b3d45...b93 Samme her. Det er noe som brukes på kg, men ikke noe jeg personlig reflekterer over. Jeg tenker mer ting som «han virket veldig hyggelig» eller «hun var ikke noe hyggelig, så kanskje hun har en dårlig dag». 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #23 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er ren biologi. En feministisk dame som står på barrikadene for metoo, likelønn og politisk korrekthet, vil likefullt la hva hun har mellom beina bestemme hvilken mann hun vil ha. En macho kjekkasmann er det som vil få det til å krible mellom beina på henne.. Anonymkode: 24e44...a9c Herregud. Verden er sprø. Anonymkode: 7e2d8...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3. februar #24 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Hva som gjør en mann maskulin kommer an på øyet som ser tenker jeg. Noen menn kan nok fremstå som maskuline utad, men er egentlig en sår sjel med mange følelser og lag. Hva er det som gjør en mann tøff da? Er det et stort ego? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #25 Del Skrevet 3. februar Jeg tror i hvert fall det ofte er ganske store forskjeller i hva en mann mener er maskulint og hva en kvinne mener er maskulint. Det er også hovedgrunnen til at mange gutter/yngre menn tror de gjør alle de riktige tingene for å tiltrekke seg kvinner, for så å oppleve at de ikke lykkes. De gjør de tingene menn tror damer vil ha, så glemmer de å høre på hva kvinner selv faktisk sier de vil ha. Anonymkode: c3cfa...311 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #26 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 8.25): Det finnes heller ikke noe i dyreverdenen som heter alpha-male. Det må incels virkelig lese seg opp om. Teorien om alpha har blitt motbevist for lengst. Ledere i en flokk, for eksempel ulveflokk, hundeflokk osv, er for øvrig ofte dempede og ikke-utagerende. Så det å være brautende, aggressiv og lignende, er IKKE det som betegner en flokkleder. Anonymkode: 7b695...e2a Jeg tror at du har lest for mye feminisme og for lite biologi til å beskylde andre for å lese for lite. Teorien om at _ulver_ har en alfa-hann er tilbakevist ved at man studerte ulver i fangenskap som hadde unaturlige flokk-konstellasjoner. At flokker av dyr har ledere som utviser dominans (se f.eks våre næreste slektninger) er hevet over enhver tvil. Dette inkluderer bruk av vold mot andre hanner og hunner. At geparder voldtar hunn-dyr er selvsagt ingen unnskyldning for at mennesker skal gjøre det samme. Anonymkode: 688d2...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #27 Del Skrevet 4. februar Jeg har verdens beste samtalepartner, en humoristisk, åpen, snill, hjelpsom og på alle måter flott mann- som også er selvsikker, maskulin og trygg. Går fint an å være begge deler. Å være maskulin er ikke det samme som å være "macho" som i halvt apekatt 😅 Anonymkode: 83c9b...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #28 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 7.29): Han er en ledertype og han er ingen pushover eller redd for konfrontasjon eller konflikter. Men med meg er han en pusekatt. Han er ingen macho alfamann sånn som menn som tror det er å være tøff, brautende og dominerende. Han er min definisjon av en ekte alfamann. Han er med på 50/50 mht barna, husarbeid, matlaging og planlegging. Anonymkode: 7a775...c19 Jeg tror at det er mer aksept for kvinner å erklære hva som er en «ekte mann» eller en «alfamann», mer enn det er rom for menn å diskutere hva som er kvinnelig, ekte kvinner og feminint? At du verdsetter en mann som er tøff utad og mot andre, og myk mot deg tror jeg er ganske vanlig. Rent praktisk gir det mening å ha en sterk mann som kan beskytte deg mot fare, men som ikke banker deg. Mer emosjonelt så tror jeg at det er mer spennende for mange kvinner å finne fram til den myke kjernen i en tøff mann, enn at han viser følsomheten til alle og enhver. Og implisitt er det jo en klapp til egen skulder («sukk, han var en bad boy men siden jeg er slik en fantastisk kvinne så fikk jeg kontakt med hans myke sider») Anonymkode: 688d2...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 4. februar #29 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Har ikke i noen særlig grad sett at feminister ikke ønsker seg maskuline menn? De ønsker seg menn som ikke oppfører seg som idioter, som er snille, oppmerksomme og rettferdige og legger til rette for likeverd og likestilling mellom kjønn, både generelt og i et forhold. Det bør da en maskulin mann klare og? Han må ikke være kjønnsløs, androgyn eller feminin for å være sånn? Det er ikke dobbeltmoral, det er bare ulikt syn enn TS på definisjonen av maskulinitet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4. februar #30 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tror i hvert fall det ofte er ganske store forskjeller i hva en mann mener er maskulint og hva en kvinne mener er maskulint. Det er også hovedgrunnen til at mange gutter/yngre menn tror de gjør alle de riktige tingene for å tiltrekke seg kvinner, for så å oppleve at de ikke lykkes. De gjør de tingene menn tror damer vil ha, så glemmer de å høre på hva kvinner selv faktisk sier de vil ha. Anonymkode: c3cfa...311 Sannhetens ord dette her 🥳🥳🥳🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #31 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Nei, kvinner vil at menn skal ha barskt og karismatisk utseende. Og så ønsker de at en slik mann er varm, empatisk og grei å snakke med («de går etter personlighet»). Legg merke til at om du i utgangspunktet ikke har et barskt og karismatisk utseende, får du aldri sjansen til å vise fram dine myke sider. Anonymkode: 5fb89...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #32 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, kvinner vil at menn skal ha barskt og karismatisk utseende. Og så ønsker de at en slik mann er varm, empatisk og grei å snakke med («de går etter personlighet»). Legg merke til at om du i utgangspunktet ikke har et barskt og karismatisk utseende, får du aldri sjansen til å vise fram dine myke sider. Anonymkode: 5fb89...e9c Kvinner vil ha ulike ting. Jeg ville i utgangspunktet ha feminine og myke menn inni og utenpå, men den mest feminine var også den som ser mest macho ut. Du kan tro damer har blitt skuffa av ham... hehe. Nei, men mange av de mennene som så følsomme og myke ut, var harde og tverre inni. Falsk reklame! Anonymkode: 68ac8...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #33 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror at det er mer aksept for kvinner å erklære hva som er en «ekte mann» eller en «alfamann», mer enn det er rom for menn å diskutere hva som er kvinnelig, ekte kvinner og feminint? At du verdsetter en mann som er tøff utad og mot andre, og myk mot deg tror jeg er ganske vanlig. Rent praktisk gir det mening å ha en sterk mann som kan beskytte deg mot fare, men som ikke banker deg. Mer emosjonelt så tror jeg at det er mer spennende for mange kvinner å finne fram til den myke kjernen i en tøff mann, enn at han viser følsomheten til alle og enhver. Og implisitt er det jo en klapp til egen skulder («sukk, han var en bad boy men siden jeg er slik en fantastisk kvinne så fikk jeg kontakt med hans myke sider») Anonymkode: 688d2...dfd Her har du jo bare laget en historie og en karakter. Jeg har aldri sagt han er kald og hard mot andre. Han er åpen, sosial og inkluderende. Han er som meg, kan prate med vilt fremmede og få en klem når vi sier hade. At du tolker at en ledertype som ikke lar seg herse med av folk er ensbetydende med at de er kalde og harde er enda en misoppfatning i mine øyne. Anonymkode: 7a775...c19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 4. februar #34 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror i hvert fall det ofte er ganske store forskjeller i hva en mann mener er maskulint og hva en kvinne mener er maskulint. Det er også hovedgrunnen til at mange gutter/yngre menn tror de gjør alle de riktige tingene for å tiltrekke seg kvinner, for så å oppleve at de ikke lykkes. De gjør de tingene menn tror damer vil ha, så glemmer de å høre på hva kvinner selv faktisk sier de vil ha. Anonymkode: c3cfa...311 Jepp. Det er noe med at de blir sinte fordi at de ikke lykkes, så uten å reflektere noe om hvorfor, så gjør de det samme gang på gang. Skal innrømme at jeg er lei av den forventningen om at jeg som kvinne skal da like det og det. Mennesker er forskjellige, utrolig forskjellige. Hva som passer for en, passer ikke for alle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 4. februar #35 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Her har du jo bare laget en historie og en karakter. Jeg har aldri sagt han er kald og hard mot andre. Han er åpen, sosial og inkluderende. Han er som meg, kan prate med vilt fremmede og få en klem når vi sier hade. At du tolker at en ledertype som ikke lar seg herse med av folk er ensbetydende med at de er kalde og harde er enda en misoppfatning i mine øyne. Anonymkode: 7a775...c19 Nettopp. At man ikke lar seg herse med betyr at man har grenser og selvrespekt. Det betyr ikke at man er kald og hard. Folk kan fint sette grenser på en hyggelig og respektfull måte. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #36 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror at du har lest for mye feminisme og for lite biologi til å beskylde andre for å lese for lite. Teorien om at _ulver_ har en alfa-hann er tilbakevist ved at man studerte ulver i fangenskap som hadde unaturlige flokk-konstellasjoner. At flokker av dyr har ledere som utviser dominans (se f.eks våre næreste slektninger) er hevet over enhver tvil. Dette inkluderer bruk av vold mot andre hanner og hunner. At geparder voldtar hunn-dyr er selvsagt ingen unnskyldning for at mennesker skal gjøre det samme. Anonymkode: 688d2...dfd Ja, og kaninmødre spiser sine egne unger når de blir stresset. Det er mye i dyreverdenen som ikke er greit mht. våre standard som mennesker. Flokker av dyr, for eksempel løvepride, har en flokkfar, flere mødre, og deres barn. Volden i seg selv er ikke et mål for lederdyr. Det handler mer om selvoppofrelse og det beste for flokken. Enkelte ganger innebærer det å utøve vold mot flokkmedlemmer. Det manosphere-menn mener med alpha, derimot, er menn som utøver vold mot kvinner uten at de har familiens beste for øye, som ligger rundt med masse forskjellige kvinner og lignende. Det har ingenting med lederdyr å gjøre. Anonymkode: 7b695...e2a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #37 Del Skrevet 4. februar Blått skrev (9 minutter siden): Jepp. Det er noe med at de blir sinte fordi at de ikke lykkes, så uten å reflektere noe om hvorfor, så gjør de det samme gang på gang. Skal innrømme at jeg er lei av den forventningen om at jeg som kvinne skal da like det og det. Mennesker er forskjellige, utrolig forskjellige. Hva som passer for en, passer ikke for alle. Nettopp. Manglende impulskontroll er det motsatte av maskulint. Det å bli styrt av følelser, er derimot feminint. Maskuline menn kontrollerer følelsene sine. Dette innebærer at de ikke kommer med stadige sinneutbrudd, uprovosert vold og vold mot dem som er svakere bare for moro skyld. Anonymkode: 7b695...e2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 4. februar #38 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. Manglende impulskontroll er det motsatte av maskulint. Det å bli styrt av følelser, er derimot feminint. Maskuline menn kontrollerer følelsene sine. Dette innebærer at de ikke kommer med stadige sinneutbrudd, uprovosert vold og vold mot dem som er svakere bare for moro skyld. Anonymkode: 7b695...e2a Jeg kaller det verken det ene eller det andre. Jeg går ikke rundt og reflekterer om det er feminint og det er maskulint. Gir meg så fremstår det merkelig å putte merkelapper på mennesker på den måten. Det jeg kan tenk om en som har sinneutbrudd er at her kan det være en del psykiske problemer som vedkommende må arbeide med, men det er ikke mitt ansvar og noe de må ordne oppi selv. Det er noe med at dersom du gjør det samme gang på gang på gang og mislykkes så er det noe med å reflektere over hva som går galt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #39 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, og kaninmødre spiser sine egne unger når de blir stresset. Det er mye i dyreverdenen som ikke er greit mht. våre standard som mennesker. Flokker av dyr, for eksempel løvepride, har en flokkfar, flere mødre, og deres barn. Volden i seg selv er ikke et mål for lederdyr. Det handler mer om selvoppofrelse og det beste for flokken. Enkelte ganger innebærer det å utøve vold mot flokkmedlemmer. Anonymkode: 7b695...e2a Når en chimpanse-leder juler opp en mannlig sjimpanse så handler det nok vel så mye om hva som er i lederens interesse, som hva som er i flokkens interesse. Våre ideer om moral og etikk er langt fjernet fra realiteten ute i naturen. Når en isbjørn eller løve dreper et kull med unger av egen art for at hunnen skal komme i brunst hurtigere så er det iskaldt og brutalt men det er sånn de funker. Sitat Det manosphere-menn mener med alpha, derimot, er menn som utøver vold mot kvinner uten at de har familiens beste for øye, som ligger rundt med masse forskjellige kvinner og lignende. Det har ingenting med lederdyr å gjøre. Dette tror jeg ikke noe på. Det synes som en stråmann eller stereotyp du dytter foran deg med mindre du finner en god kilde på det. Ledere og lederdyr av mange artet har antagelig spredt sine gener til alle tider. Det gir mening på mange måter. Her på KG og i deler av samfunnet forøvrig så er «mansfære» og «incel» og «toxic masculinity» meningstomme kallenavn man bruker på dem som ikke er lydige feminister. Anonymkode: 688d2...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet onsdag kl 18:56 #40 Del Skrevet onsdag kl 18:56 Holdninger og kultur har endret seg, men i liten grad biologien. Kvinner flest ønsker maskuline menn, og det vil de fortsette med. Akkurat som menn flest ønsker feminine kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå