AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar For meg er det ingen motsetning mellom å være en maskulin mann og feministisk. Jeg ser på min snille, varme, omsorgsfulle, feministiske og behagelige mann som både maskulin og kjekk. Ingenting av dette er motsetninger av hverandre i min verden. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Å ha et misforhold mellom hva man holder frem som idealer, hva man sier man vil og hva man faktisk velger er dypt menneskelig og gjelder ikke bare kvinner. Forøvrig kan kvinner ønske seg at menn flest er feminister, følsomme, jobber i barnehage etc. Men at akkurat deres mann skal være 190cm, veltrent, velstående leder av et firma som ønsker å ta styringen. Anonymkode: 688d2...dfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:29 #4 Del Skrevet mandag kl 06:29 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 14.13): Å ha et misforhold mellom hva man holder frem som idealer, hva man sier man vil og hva man faktisk velger er dypt menneskelig og gjelder ikke bare kvinner. Forøvrig kan kvinner ønske seg at menn flest er feminister, følsomme, jobber i barnehage etc. Men at akkurat deres mann skal være 190cm, veltrent, velstående leder av et firma som ønsker å ta styringen. Anonymkode: 688d2...dfd Tja. Tror mange misforstår uttrykket. Kjæresten min er en ledertype, nesten 190 cm, driver eget firma og tjener millionlønn. Han er en ledertype og han er ingen pushover eller redd for konfrontasjon eller konflikter. Men med meg er han en pusekatt. Han er sårbar med meg og det er ikke noe han ikke ville gjort for meg. Han behandler meg som en gudinne, er varm, empatisk, omsorgsfull og kjærlig. Og han er feminist. Han er ingen macho alfamann sånn som menn som tror det er å være tøff, brautende og dominerende. Han er min definisjon av en ekte alfamann. Han er med på 50/50 mht barna, husarbeid, matlaging og planlegging. Han lar meg gjøre ting jeg er bedre på enn han og han lytter og tar til seg konstruktiv kritikk. Han finnes ikke sjalu og han helt trygg på meg og oss. Anonymkode: 7a775...c19 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:25 #5 Del Skrevet mandag kl 07:25 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Jeg har aldri hørt en kvinne si at hun ikke ønsker seg en maskulin mann. Det vi ikke ønsker seg, er PATRIARKALSKE menn. De som skal være sjefen i huset, bestemme over og trykke ned kvinnen sin, gjerne utøve psykisk og fysisk vold, være utro, samtidig som de mener konemor må sitte trofast i huset, og bedrive med "guttastemning" og ditto aktiviteter titt og ofte. Mange maskuline menn er SNILLE. Det å være snill, er ikke en feminin egenskap. Mange menn for flere hunder år siden, var snille mot kone, barn, dyr, tjenere og så videre. Man kan også være tøff og feministisk. Den tøffeste barskingen jeg kjenner har i flere år kjempet for at kvinner og menn skal ha like vilkår i en bestemt utendørsidrett, og "arresterte" alle menn som kom med sjåvinistiske kommentarer mot kvinnelige idrettsutøvere. Han bor veldig avsides, er ikke redd for døden, er mye selvforsynt, sterk, nevenyttig og selvstendig. Altså, maskulin. Det finnes heller ikke noe i dyreverdenen som heter alpha-male. Det må incels virkelig lese seg opp om. Teorien om alpha har blitt motbevist for lengst. Ledere i en flokk, for eksempel ulveflokk, hundeflokk osv, er for øvrig ofte dempede og ikke-utagerende. Så det å være brautende, aggressiv og lignende, er IKKE det som betegner en flokkleder. Anonymkode: 7b695...e2a 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:27 #6 Del Skrevet mandag kl 07:27 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Tja. Tror mange misforstår uttrykket. Kjæresten min er en ledertype, nesten 190 cm, driver eget firma og tjener millionlønn. Han er en ledertype og han er ingen pushover eller redd for konfrontasjon eller konflikter. Men med meg er han en pusekatt. Han er sårbar med meg og det er ikke noe han ikke ville gjort for meg. Han behandler meg som en gudinne, er varm, empatisk, omsorgsfull og kjærlig. Og han er feminist. Han er ingen macho alfamann sånn som menn som tror det er å være tøff, brautende og dominerende. Han er min definisjon av en ekte alfamann. Han er med på 50/50 mht barna, husarbeid, matlaging og planlegging. Han lar meg gjøre ting jeg er bedre på enn han og han lytter og tar til seg konstruktiv kritikk. Han finnes ikke sjalu og han helt trygg på meg og oss. Anonymkode: 7a775...c19 Ikke sant? Det er intet maskulint i å ikke ha boevne og bo i rottereir som singel ("ungkarsbule"). Det betyr at man er evneveik og uselvstendig - altså det motsatte av det å være maskulin. Å ta ansvar for sine handlinger fullt ut, er maskulint. Derfor tar man vare på barn man selv har brakt til verden, man rydder sitt eget rot og sørger for seg selv. Anonymkode: 7b695...e2a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:28 #7 Del Skrevet mandag kl 07:28 Kanskje de ikke er klar over det selv og sier ting slik de skulle ønske de var. Har ei venninne som i årevis har snakket om drømmemannen, varm, omsorgsfull, snill, empatisk, ekte kjærlighet osv. Det hun fant seg? En kald fyr som er så usikker at han må le av andre for å føle seg på topp, en som sier jeg elsker deg basert på om hun har gjort seg fortjent tii det, en som kan være stille i dager av gangen. Alt dette har hun gode forklaringer og unnskyldninger for. Nå skal se gifte seg og. Anonymkode: 941e1...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:34 #8 Del Skrevet mandag kl 07:34 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 14.13): Å ha et misforhold mellom hva man holder frem som idealer, hva man sier man vil og hva man faktisk velger er dypt menneskelig og gjelder ikke bare kvinner. Forøvrig kan kvinner ønske seg at menn flest er feminister, følsomme, jobber i barnehage etc. Men at akkurat deres mann skal være 190cm, veltrent, velstående leder av et firma som ønsker å ta styringen. Anonymkode: 688d2...dfd Hvorfor mener du at muskler og høyde utelukker at man er følsom og jobber i barnehage? Mennesker er så utrolig mer kompliserte enn det dere prøver å få det til å fremstå som i tråder som dette. Der er faktisk mulig å være både kjekk og empatisk. Anonymkode: 6cb8c...64d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:37 #9 Del Skrevet mandag kl 07:37 Dette er ren biologi. En feministisk dame som står på barrikadene for metoo, likelønn og politisk korrekthet, vil likefullt la hva hun har mellom beina bestemme hvilken mann hun vil ha. En macho kjekkasmann er det som vil få det til å krible mellom beina på henne.. Anonymkode: 24e44...a9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:42 #10 Del Skrevet mandag kl 07:42 Det er i såfall en "dobbeltmoral" som først og fremst går ut over kvinnene selv, så jeg skjønner ikke helt problemet. AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f På hvilken måte tenker du at dette er dobbeltmoralsk? Vet du i det hele tatt hva begrepet betyr? Anonymkode: e1b9f...f09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:44 #11 Del Skrevet mandag kl 07:44 Tja, hyklersk muligens? Manglende selvinnsikt? Å velge partner har ikke noe med moral å gjøre. Anonymkode: 68ac8...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:50 #12 Del Skrevet mandag kl 07:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ren biologi. En feministisk dame som står på barrikadene for metoo, likelønn og politisk korrekthet, vil likefullt la hva hun har mellom beina bestemme hvilken mann hun vil ha. En macho kjekkasmann er det som vil få det til å krible mellom beina på henne.. Anonymkode: 24e44...a9c Jeg tenner kun på emosjonell kjemi. Jeg tenner ikke på kropp eller hvor høy og kjekk denne mannen er. Så vi er nok forskjellige i preferanser alle sammen. Mannen min er 170 høy, har god mage og lite hår. Jeg har hørt at dette ikke står så høyt i kurs når det gjelder kjekkhet. Men ingen tenner meg som han. Nettopp fordi vi har verdens beste kjemi og han tar seg tid til å lytte og gi meg tilbakemeldinger som jeg verdsetter. Han er likevel maskulin! Det ene utelukker vel ikke det andre? Han jobber i skogen og løfter tungt dag ut og dag inn. Han er klar og tydelig i tale. Kan fikse alt mellom himmel og jord og hjelper alle langs sin vei. Er maskulin et utseende for dere liksom? Jeg ser på maskulinitet som karakteristikker et menneske innehar. Det har vel ikke så mye å gjøre med utseende? Anonymkode: a8525...ca7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:56 #13 Del Skrevet mandag kl 07:56 Du forstår ikke begrepene du bruker. Feminisme og maskulinitet er ikke det motsatte av hverandre. En mann kan være både feminist (mene at kjønnene skal være likestilt) men samtidig være maskulin. Heterofile kvinner er ofte tiltrukket av det maskuline, akkurat som heterofile menn gjerne er tiltrukket av det feminine. Min mann er svært maskulin, men han er likevel omsorgsfull og tar sin del av husarbeidet. At han lager middag og tar oppvasken, samt mener menn og kvinner skal ha like rettigheter, gjør han IKKE til mindre mann - snarere tvert i mot. Anonymkode: b62ce...3ea 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:35 #14 Del Skrevet mandag kl 09:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du forstår ikke begrepene du bruker. Feminisme og maskulinitet er ikke det motsatte av hverandre. En mann kan være både feminist (mene at kjønnene skal være likestilt) men samtidig være maskulin. Heterofile kvinner er ofte tiltrukket av det maskuline, akkurat som heterofile menn gjerne er tiltrukket av det feminine. Min mann er svært maskulin, men han er likevel omsorgsfull og tar sin del av husarbeidet. At han lager middag og tar oppvasken, samt mener menn og kvinner skal ha like rettigheter, gjør han IKKE til mindre mann - snarere tvert i mot. Anonymkode: b62ce...3ea Nettopp. Ingen sier at menn som SIER at de liker feminine, underdanige, veldig unge kvinner, men som ender opp med vanlige, moderne, jevnaldrende kvinner som partnere, er "dobbeltmoralske". Da er det plutselig snakk om hva man ønsker seg og hva man kan få i realiteten. Anonymkode: 7b695...e2a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:32 #15 Del Skrevet mandag kl 14:32 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har aldri hørt en kvinne si at hun ikke ønsker seg en maskulin mann. Det vi ikke ønsker seg, er PATRIARKALSKE menn. De som skal være sjefen i huset, bestemme over og trykke ned kvinnen sin, gjerne utøve psykisk og fysisk vold, være utro, samtidig som de mener konemor må sitte trofast i huset, og bedrive med "guttastemning" og ditto aktiviteter titt og ofte. Mange maskuline menn er SNILLE. Det å være snill, er ikke en feminin egenskap. Mange menn for flere hunder år siden, var snille mot kone, barn, dyr, tjenere og så videre. Man kan også være tøff og feministisk. Den tøffeste barskingen jeg kjenner har i flere år kjempet for at kvinner og menn skal ha like vilkår i en bestemt utendørsidrett, og "arresterte" alle menn som kom med sjåvinistiske kommentarer mot kvinnelige idrettsutøvere. Han bor veldig avsides, er ikke redd for døden, er mye selvforsynt, sterk, nevenyttig og selvstendig. Altså, maskulin. Det finnes heller ikke noe i dyreverdenen som heter alpha-male. Det må incels virkelig lese seg opp om. Teorien om alpha har blitt motbevist for lengst. Ledere i en flokk, for eksempel ulveflokk, hundeflokk osv, er for øvrig ofte dempede og ikke-utagerende. Så det å være brautende, aggressiv og lignende, er IKKE det som betegner en flokkleder. Anonymkode: 7b695...e2a Innlegget ditt var bra helt til du begynte å snakke om "incels" . Anonymkode: b9dd4...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:33 #16 Del Skrevet mandag kl 17:33 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Ekte feminister hater da menn og foretrekker heller kvinner. De aller fleste menn misbruker kvinner. Anonymkode: cf070...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:35 #17 Del Skrevet mandag kl 17:35 Snill er ikke fravær av maskulin. Du vet ikke hvordan de har det sammen. Slutt med det, jeg må bli slem opplegget, dette er ikke pixar. Anonymkode: b3d45...b93 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:37 #18 Del Skrevet mandag kl 17:37 Å ingen sier, jeg ønsker ikke maskuline menn, de sier jeg ønsker ikke å bli trakkasert. Å hvor ofte tenker du, han er maskulin, han er ikke? Jeg tenker nærmest aldri på maskulin og feminin forbi når noen nevner ordene. Anonymkode: b3d45...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:41 #19 Del Skrevet mandag kl 17:41 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Skjønner ikke helt hva du mener. Det er ingen motsetninger i å være maskulin og samtidig snill, varm og komfortabel å snakke med. Det vi ikke liker, er sutrete fyrer som bruker begreper som «alpha» og lignende tull. I Anonymkode: c3cfa...311 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet mandag kl 17:46 #20 Del Skrevet mandag kl 17:46 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.28): Feministiske damer sier de ønsker ikke maskuline menn lenger. Men gjett hvem de faller for? Maskuline menn. De vil den moderne mann skal være feministisk, snill, varm, komfortabel å snakke med og være rundt. Ikke alpha-male typer. Men de faller jo for tøffinger selv om... Anonymkode: ee988...55f Da er spørsmålet hva du anser som maskulint? Når jeg leser sånne tråder så får jeg inntrykk at menn tenker at enten så er man drittsekk eller så er man tøffel. Endret mandag kl 17:47 av Blått 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå