AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Har folk erfaringer med det? Har jobbet i staten og fikk tilbud hos et konsulenthus inhouse med fastlønn her i Oslo. Ser at de er mindre fleksibel på hjemmekontor. Ikke betalt lunsj lenger. Ingen sommer og vintertid. Sannsynligvis mer stress mtp. å forholde seg til deadlines. Har ikke deadlines nå. På annen side ser jeg bedre utviklingsmuligheter og bedre tilgang til kursing og en mer variert hverdag siden oppgaver og kundeprosjekter kommer og går. Burde jeg takke ja? Anonymkode: 79bd7...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Er 32 med 6 års erfaring Anonymkode: 79bd7...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Staten er omtrent det tryggeste du kan få som arbeidsgiver her, men siden du får inhouse-tilbud så er det tryggere enn konsulentmarkedet som har sine oppturer og nedturer. Hvordan er lønna i forhold til hva du har nå? I staten kan man også forhandle lønn og om det er mulighet å forhandle den oppover så ville jeg kanskje bare blitt. Men på en annen side så stagnerer man jo fort litt om man blir for lenge samme stedet. Det er jo uansett sykt at de er mindre fleksible på hjemmekontor etc - nesten alle IT jobber kan utføres bare man har en pc og en skjerm (satt litt på spissen). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar Konsulenter er prisgitt kunden de er hos om de får hjemmekontor, og lokasjoner er ikke alltid de mest lukrative. Så regn med mer reisetid. Lunsjen er også ubetalt, så det blir lenger arbeidsdag så timelønna blir lavere sett opp mot antall timer du tilbringer på jobb... Og sommertid er inhouse gode. Samme ofte med god pensjonsordning samt full lønn under sykdom og permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå