AnonymBruker Skrevet i går, 09:38 #1 Del Skrevet i går, 09:38 Jeg er samboer med en mann som har mange gode sider, men noen ganger opplever jeg han som en egoist. Jeg har søkt etter en ny jobb en stund og vært på mange intervjuer, i dag var jeg på et intervju til en jobb jeg så inderlig vil ha. Han visste hvor mye det betyr for meg og at jeg gruet meg. Da han dro på jobb i dag sa han ikke ha det (pleier aldri gjøre det) eller lykke til. Han spør ikke om hvordan det har gått på intervjuet heller. Jeg kjente jeg ble veldig skuffet for jeg fortalte han hvor mye dette betyr for meg. Det er som at han har så lite interesse av mine ting med jobb og mitt fagområde at det ikke kunne brydd seg mindre. Han sier som sagt sjeldent ha det noen ganger om morgenen og noen ganger ikke hei engang når han kommer hjem. Anonymkode: 9c7b1...636 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bursdagsdøl Skrevet i går, 09:40 #2 Del Skrevet i går, 09:40 Har du forsøkt å snakke med ham om disse temaene? Hva sier han i så fall da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:41 #3 Del Skrevet i går, 09:41 Just now, Bursdagsdøl said: Har du forsøkt å snakke med ham om disse temaene? Hva sier han i så fall da? Jeg har gjort det, han klarer ikke ta det til seg. Sa fra senest for noen minutter siden at jeg var skuffet over hvor lite han brydde seg om intervjuet i dag som betyr så mye for meg og han visste det. Anonymkode: 9c7b1...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet i går, 09:43 #4 Del Skrevet i går, 09:43 Da sier du det rett til ham at det hadde jo vært hyggelig om han viste litt interesse og så tar du det derfra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #5 Del Skrevet i går, 09:44 Jeg tenker det spørs hva du har gjort av fremstøt og forsøk på å få ham til å skjønne at dette oppleves kjipt og sårt. For all del, det er jo svakt levert av en partner uansett, men det er nok også en grunnleggende forskjell på folk på ting som dette uten at de nødvendigvis er rasshøl av den grunn. Jeg hadde ikke "funnet meg i" dette i betydningen bare nikke og smile og aldri så mye som insinuere at det er kjipt. Så tenker jeg samtidig det er litt for enkelt å bare tenke at enhver som bryr seg tilstrekkelig om noen er like god, ivrig eller oppmerksom på akkurat det å uttrykke aktiv interesse for jobben og jobbletingen til partner. Ikke at jeg anklager deg for det, altså. Folk er forskjellige, og det at han ikke spør trenger ikke bety det samme som det ville gjort hvis du ikke spurte. Det man likevel kan forvente er at man tar det til seg hvis partner helt tydelig forklarer hvilke signaler man sender (eller ikke sender). Anonymkode: 78bf3...53a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet i går, 09:44 #6 Del Skrevet i går, 09:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har gjort det, han klarer ikke ta det til seg. Sa fra senest for noen minutter siden at jeg var skuffet over hvor lite han brydde seg om intervjuet i dag som betyr så mye for meg og han visste det. Anonymkode: 9c7b1...636 hva svarer han da ? alltid vært sånn ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #7 Del Skrevet i går, 09:44 Bare vent, snart kommer det en "smarting " og påstår at mannen din MÅ ha autisme. Skjer desverre alltid disse trådene. Bare venter på første hobbypsykologen som roper autisme Anonymkode: 9427d...219 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:45 #8 Del Skrevet i går, 09:45 Hva skjer hvis du ikke sier noe og dere setter dere ned og skal spise middag etter jobbdagen f.eks, spør han da eller ikke da heller? Anonymkode: dfd94...6b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #9 Del Skrevet i går, 09:48 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har gjort det, han klarer ikke ta det til seg. Sa fra senest for noen minutter siden at jeg var skuffet over hvor lite han brydde seg om intervjuet i dag som betyr så mye for meg og han visste det. Anonymkode: 9c7b1...636 Hvorfor skal du være skuffet når du ikke vet grunnen? Kanskje du først skal spørre han om han hadde glemt intervjuet ditt? Eller spørre om han ikke husket hvor mye det betydde for deg? Du setter jo stemningen her og BER om at han går i forsvar når du starter med å klage over det. Del fra livet ditt, uoppfordret! Det er så innmari «jentete» å sitte og furte over for lite oppmerksomhet i stedet for å bare dele det. Det hadde vært mer naturlig om du gjentatte ganger i går og i dag sa «jeg er SÅ spent på det intervjuet» og når du møtte han igjen etterpå sagt «nå må du høre hvordan det gikk!». Er utmattende å ha relasjoner til folk som venter på å bli spurt. Har nok å tenke på om jeg ikke skal huske på alle sånne ting om andre også 😅 Anonymkode: 8186f...419 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:50 #10 Del Skrevet i går, 09:50 Sier du ingenting selv, da? Jeg hadde bare begynt å fortelle om hvordan det hadde gått osv. Det er viktig å dele det man selv bryr seg om. En del menn bryr seg egentlig ikke om hva kvinnes jobb er, men hvis du forteller selv, så må han jo lytte og forstå at dette er viktig for deg. HVis du derimot går rundt furten og taus fordi han ikke spør, kan det jo være han ikke skjønner det, eller syns det er så teit at han derfor ikke gidder si noe. Anonymkode: 49371...55b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:51 #11 Del Skrevet i går, 09:51 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har gjort det, han klarer ikke ta det til seg. Sa fra senest for noen minutter siden at jeg var skuffet over hvor lite han brydde seg om intervjuet i dag som betyr så mye for meg og han visste det. Anonymkode: 9c7b1...636 Har du forsøkt å velge en mer hyggelig samtaletone? Altså - det er ikke normalt å velge å si «jeg er skuffet over deg» til noen man er glad i, med mindre relasjonen helt har gått av hengslene og man er på vei retning et brudd. «Det hadde betydd mye for meg dersom du valgte å engasjere deg mer i det i mitt liv som for meg er av stor betydning.» er en mye bedre setning. Det samme er «Jobbintervjuet i dag gikk bra/mindre bra. Men jeg skulle sett at det betydde mer for deg.» Og så tar dere en samtale om temaet. «Jeg er skuffet over» er en ekstremt konfliktskapende måte å velge å snakke til noen på. Tenk over andre i livet ditt. Sier sjefen din eller kollegene dine noensinne til deg at de er «skuffet over» kunnskapsnivået eller innsatsen din? Nei. Fordi det er kraftige ord. Anonymkode: b30dc...b83 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:02 #12 Del Skrevet i går, 10:02 Mannen din må ha autisme. Ingen normale mennesker som gjør slikt. Anonymkode: d903a...637 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:09 #13 Del Skrevet i går, 10:09 Er forholdet ellers bra? Viser han på andre måter at han bryr seg om deg? Anonymkode: 258c1...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Så trist at han bare går uten å si hadet. Vi kysset hverandre bestandig for vi går på jobb og når vi kommer hjem. Faktisk har en studie vist at menn som kysset konene sine før de går på jobb lever lenger enn de som ikke gjør det. Du kan jo fortelle ham det. Anonymkode: cc711...f2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Hadde klart å leve med dette, ja, om mannen hadde mange andre gode sider som jeg satt pris på. Hadde bare lært meg at han er egoistisk og ikke tenker på disse tingene, og så hadde jeg tatt saken i egne hender - ropt hadet, gitt beskjed om at det er fint å si hei når man kommer (og praktisert det selv), fortalt hvordan intervjuet gikk uten å vente på at han skal spørre, osv. Anonymkode: ed3c8...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Høres ut som en som er på vei ut av forholdet. Jeg klarte heller ikke bry meg om ting eksen fortalte meg på slutten. Anonymkode: 3f96c...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare vent, snart kommer det en "smarting " og påstår at mannen din MÅ ha autisme. Skjer desverre alltid disse trådene. Bare venter på første hobbypsykologen som roper autisme Anonymkode: 9427d...219 Hvis det ikke kommer noen som roper narsissist først. Anonymkode: bf244...76c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden 10 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som en som er på vei ut av forholdet. Jeg klarte heller ikke bry meg om ting eksen fortalte meg på slutten. Anonymkode: 3f96c...2d7 Det tror jeg ikke, han har nettopp planlagt ferie for oss til 2026 og har lagt mange planer på eget iniativ sammen, han er ganske ærlig og sier fra om sånne ting med en gang som påvirker meg. Det hadde vært veldig dårlig gjort uansett å gjøre slikt mot et menneske om man ikke lenger ønsker å være med dem, han er kanskje litt kald men han er ikke slem. Anonymkode: 9c7b1...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Nei, fordi jeg ønsker en mann som bryr seg om meg og som tar interesse i meg og det jeg driver på med. Akkurat som jeg bryr meg om mannen min og tar interesse i det han driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det ikke kommer noen som roper narsissist først. Anonymkode: bf244...76c Eller begge deler 😅 Anonymkode: 9427d...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå