AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Hei! Jeg har fått innvilger TVT-operasjon og skal opereres om noen uker. Gleder meg til å kunne løpe og hoppe uten å lekke, men gruer meg til operasjonen og tiden etterpå. Noen som har tatt operasjon og vil dele? Var det vondt under og i etterkant av operasjonen? Hvor lenge var du sykemeldt? Når kunne du trene? Legen snakket om fire uker uten hard trening, men kan man ha en rolig løpetur etter to uker f.eks? Hva med å gå på ski? Jeg skal selvfølgelig spørre legen om dette også, men greit å vite andres erfaringer. Setter veldig pris på alle tilbakemeldinger ❤️ Anonymkode: 7180f...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:52 #2 Del Skrevet søndag kl 16:52 Hei! Jeg ble operert for 12 dager siden. før operasjon fikk jeg beroligende og var nesten helt borte under operasjonen, litt smerter merker du, men de pøser på med både smertestillende og lokalbedøvelse. Under operasjon stakk de dessverre hull på urinblæra mi, som visstnok kan være en ganske vanlig komplikasjon. Pga av det fikk jeg et urinkateter som jeg hadde i 3 dager. Etter at det ble fjernet hadde jeg store problemer med å tømme urinblæra, ble så ille at jeg måtte engangskateterisere meg selv. Tok kontakt med avdelingen som tok meg inn på sjekk, fant ingen åpenbare feil/skader, men lurte litt på om blæra ikke var helt «klar» for å jobbe på egen hånd, som en bivirkning av både inngrep og medikamenter. Så på nytt fikk jeg urinkateter som jeg skulle ha i 3 dager til. (Forøvrig også ekstremt ubehagelig…) på fredag tok jeg det ut igjen, men har fortsatt store problemer med blære tømming, og løper på toalettet i vildens sky, med varierende resultat. Jeg håper virkelig dette snart går over. Hvis ikke har livet blitt mye verre enn det var med litt lekkasje. Jeg vet jo at slike komplikasjoner er ekstremt sjelden, men slik jeg føler det nå, så angrer jeg på hele operasjonen. Smerter i selve sårene varte ca. En ukes tid, forutenom der de måtte stikke gjennom to ganger (pga uhellet med blæra) der er det fortsatt noe smerte. Tunge løft fikk jeg beskjed om å vente med til etter 2 uker, sex 6 uker, og ellers fysisk aktivitet ca 4 uker. Jeg har nå vært sykemeldt i 2 uker, så langt. masse lykke til med operasjon. Håper ikke jeg har skremt deg helt vekk. Vet jo at de fleste får et nytt liv med dette inngrepet. 💛 Anonymkode: 44e0d...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:32 #3 Del Skrevet søndag kl 17:32 Jeg sov gjennom hele operasjonen pga de beroligende midlene man får. Jeg er sånn som svimer av ved blodprøver og den operasjonen var virkelig ingenting å grue seg til. Var ikke så veldig smerte påvirket etterpå, så lenge jeg fulgte tidsintervallene på smertestillende. Sykemeldt i 14 dager. Kunne løpe etter 10 dager - uten å tisse meg ut! Gled deg! Anonymkode: 584a9...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:38 #4 Del Skrevet søndag kl 17:38 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sov gjennom hele operasjonen pga de beroligende midlene man får. Jeg er sånn som svimer av ved blodprøver og den operasjonen var virkelig ingenting å grue seg til. Var ikke så veldig smerte påvirket etterpå, så lenge jeg fulgte tidsintervallene på smertestillende. Sykemeldt i 14 dager. Kunne løpe etter 10 dager - uten å tisse meg ut! Gled deg! Anonymkode: 584a9...36c Samme her. Anonymkode: 33017...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:47 #5 Del Skrevet søndag kl 20:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg ble operert for 12 dager siden. før operasjon fikk jeg beroligende og var nesten helt borte under operasjonen, litt smerter merker du, men de pøser på med både smertestillende og lokalbedøvelse. Under operasjon stakk de dessverre hull på urinblæra mi, som visstnok kan være en ganske vanlig komplikasjon. Pga av det fikk jeg et urinkateter som jeg hadde i 3 dager. Etter at det ble fjernet hadde jeg store problemer med å tømme urinblæra, ble så ille at jeg måtte engangskateterisere meg selv. Tok kontakt med avdelingen som tok meg inn på sjekk, fant ingen åpenbare feil/skader, men lurte litt på om blæra ikke var helt «klar» for å jobbe på egen hånd, som en bivirkning av både inngrep og medikamenter. Så på nytt fikk jeg urinkateter som jeg skulle ha i 3 dager til. (Forøvrig også ekstremt ubehagelig…) på fredag tok jeg det ut igjen, men har fortsatt store problemer med blære tømming, og løper på toalettet i vildens sky, med varierende resultat. Jeg håper virkelig dette snart går over. Hvis ikke har livet blitt mye verre enn det var med litt lekkasje. Jeg vet jo at slike komplikasjoner er ekstremt sjelden, men slik jeg føler det nå, så angrer jeg på hele operasjonen. Smerter i selve sårene varte ca. En ukes tid, forutenom der de måtte stikke gjennom to ganger (pga uhellet med blæra) der er det fortsatt noe smerte. Tunge løft fikk jeg beskjed om å vente med til etter 2 uker, sex 6 uker, og ellers fysisk aktivitet ca 4 uker. Jeg har nå vært sykemeldt i 2 uker, så langt. masse lykke til med operasjon. Håper ikke jeg har skremt deg helt vekk. Vet jo at de fleste får et nytt liv med dette inngrepet. 💛 Anonymkode: 44e0d...6c4 Takk for svar! Krysser fingrene for at du blir bra snart ❤️ Anonymkode: 7180f...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:48 #6 Del Skrevet søndag kl 20:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sov gjennom hele operasjonen pga de beroligende midlene man får. Jeg er sånn som svimer av ved blodprøver og den operasjonen var virkelig ingenting å grue seg til. Var ikke så veldig smerte påvirket etterpå, så lenge jeg fulgte tidsintervallene på smertestillende. Sykemeldt i 14 dager. Kunne løpe etter 10 dager - uten å tisse meg ut! Gled deg! Anonymkode: 584a9...36c Takk for svar! Grugleder meg kjenner jeg. Men blir godt å få det gjort. Anonymkode: 7180f...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:01 #7 Del Skrevet søndag kl 21:01 Gjorde det for noen år siden. Var våken/døsig under operasjonen og kjente det kun da de «stakk gjennom» på hver side for å få på plass båndet. Det hele var over på ca 20 min👍🏼 Gikk selv opp til gyn der jeg måtte være frem til jeg klarte å tømme blæren ( under 100ml i resturin). Strevet veldig med den tissingen og det endte med at sykepleier tømte blæren med kateter. Så gikk det noen timer og da gikk det bedre og jeg fikk reise hjem ut på kvelden👍🏼 Dersom jeg er veldig tissetrengt så må jeg ofte tømme blæren (tisse) i flere omganger, men dette er ikke noe problem. Har aldri angret på operasjonen, det er fantastisk å kunne hoppe, jogge osv uten å lekke en dråpe🙌🏼 Anonymkode: 9aa7c...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå