AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Jeg har brukt samme produkter i mange år, med noe unntak av å bytte litt på solkremen. Nå har huden min begynt å flasse av produktene, uten tegn til at huden er tørr på noe måte. Jeg tenkte først at det kunne være kombinasjonen av produktene, men dette skjer også når jeg kun bruker fuktighetskrem under sminken. Sminken klumper seg i små biter på huden/smuldrer typ, men dette er også mest på den ene siden av ansiktet. Så jeg klarer ikke helt å se for meg hva dette kan komme av, da det ikke skjer uavhengig av hvilke produkter jeg bruker. Kan det være fuktighetskrem alene som gjør at huden/hudproduktene flasser? Når jeg typ ''ruller'' fingrene rundt på huden flasser det enda mer.... Har noen noe tanker om hva dette kan være? Anonymkode: d66d0...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Hva bruker du av rens? Exfolierer du? Hormonelle endringer? Prøvd andre produkter for din hud? Anonymkode: 1b78b...b7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Noen av produktene kan ha endret formuleringen, eller om du bruker solkrem nå kan det være den. Dette høres egentlig mest ut som "pilling", altså at det er produktene som ruller av huden og ikke...hud som flasser. Jeg har hatt problemer med det samme tidligere🙂 Anonymkode: 48d2f...0c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymce Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar Har brukt micellarvann i mange år uten å få dette problemet, nå veksler jeg mellom det, en oljerens og en annen foaming cream rens... Exfolierer to ganger i uken. Ja, det tenker jeg også- det føles mer som pilling av produkter, enn at huden flasser. Men det blir ikke bedre av å kutte ned på/bytte produkter... 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Del Skrevet 29. januar Men ofte er det jo fuktighetskremen som er problemet, har du prøvd å bytte den? Hovedproblemet når det kommer til pilling er ofte silikoner, så kanskje du skal kjøpe en fuktighetskrem som du vet er uten silikoner og se om det blir bedre da?🤔 Anonymkode: 48d2f...0c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Del Skrevet 29. januar Men ofte er det jo fuktighetskremen som er problemet, har du prøvd å bytte den? Hovedproblemet når det kommer til pilling er ofte silikoner, så kanskje du skal kjøpe en fuktighetskrem som du vet er uten silikoner og se om det blir bedre da?🤔 Edit: Kan også hende at du er for rask med å påføre sminken. At produktene ikke får lang nok tid på å synke inn i huden, for da blander du jo alle disse produktene inn i sminken og ødelegger formuleringen🙂 Anonymkode: 48d2f...0c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymce Skrevet 29. januar #7 Del Skrevet 29. januar Bruker Weleda skin food, den skal vel være fri for silikoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar Hmm🤔 Skriv ned hvilke produkter du bruker og i hvilken rekkefølge du påfører de da. Må jo være mulig å finne synderen her 😂 Anonymkode: 48d2f...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Del Skrevet 29. januar Bruker snegleslimet fra cosrx på fuktig hud, weleda skin food light + solkrem på morgenen, samme på kveldstid, bortsett fra at jeg bytter ut solkrem med weleda skin food (den som er tykkere) og bruker nattkrem med retinol i ny og ned. Tenkte først det var solkremen, men har prøvd ulike nå hvor problemet dukker og og i tillegg skjer det de få gangene jeg sminker meg selvom jeg kun bruker hudkrem. Elsker forresten at folk er så villige til å hjelpe her- takk for svar🤗 Anonymkode: d66d0...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #10 Del Skrevet 29. januar Hmm ser snail mucin inneholder carbomer, dette er et stoff som kan forårsake pilling. Ellers klarer jeg egentlig ikke å se hva problemet kan være 😅 (Liten sidenote så inneholder weleda skin food flere ingredienser som ikke er bra for huden og kan forårsake sensitivitet/irritasjon/allergi/tørrhet. Som limoene, lanolin, parfyme, alkohol og eteriske oljer. Men alle er ulike, så den kan selvsagt fungere for deg 😊 ) Anonymkode: 48d2f...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Del Skrevet 29. januar Åh jo! Weleda inneholder også zink oksid, dette er også en ingrediens kjent for å forårsake pilling i f.eks solkremer. Anonymkode: 48d2f...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymce Skrevet 29. januar #12 Del Skrevet 29. januar Ja der kan dere se, kanskje det er den som er problemet... Da kan jeg starte der med å bytte ut den. Takk for svar 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 29. januar #13 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruker snegleslimet fra cosrx på fuktig hud, weleda skin food light + solkrem på morgenen, samme på kveldstid, bortsett fra at jeg bytter ut solkrem med weleda skin food (den som er tykkere) og bruker nattkrem med retinol i ny og ned. Tenkte først det var solkremen, men har prøvd ulike nå hvor problemet dukker og og i tillegg skjer det de få gangene jeg sminker meg selvom jeg kun bruker hudkrem. Elsker forresten at folk er så villige til å hjelpe her- takk for svar🤗 Anonymkode: d66d0...4bf Skjer ikke med meg og snegleslim fra cosrx - men: sjekk om du kombinerer vann+oljebasert? I sminke og hudpleie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #14 Del Skrevet 29. januar AprilLudgate skrev (46 minutter siden): Skjer ikke med meg og snegleslim fra cosrx - men: sjekk om du kombinerer vann+oljebasert? I sminke og hudpleie? Nei det er ikke det mest vanlige stoffet som gir pilling, men KAN. Er mer sannsynlig at det er sink oskiden i fuktighetskremen 😊 Skal heller ikke være et problem å blande vann+oljebasert så lenge det oljebaserte tas etter de vannbaserte Anonymkode: 48d2f...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 29. januar #15 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det er ikke det mest vanlige stoffet som gir pilling, men KAN. Er mer sannsynlig at det er sink oskiden i fuktighetskremen 😊 Skal heller ikke være et problem å blande vann+oljebasert så lenge det oljebaserte tas etter de vannbaserte Anonymkode: 48d2f...0c5 Jeg har heller ikke problemer med det selv. Kun opplevd dette fra ett produkt, en gel fuktmaske fra Paulas Choice. Blærk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå