AnonymBruker Skrevet i går, 06:50 #1 Del Skrevet i går, 06:50 Jeg er 53 år, og vært plaget med nattesvette (hetetokter) de siste 2 årene. Har også tatt innsovningstabletter i perioder. Den siste uken har jeg tatt magnesium 30 min før leggetid, og sovet med ullsokker på føttene. Jeg sovner fort, og sover 7 timer sammenhengende, og har ikke våknet av svette en natt. Har googlet litt, og det står en del om det på nettet. Hvorfor er det ingen leger som foreslår å prøve dette, istedenfor å skrive ut innsovningstabletter? Det er så deilig å våkne uthvilt, å slippe og skifte sengetøy flere ganger i uken. Så kjære medsøstre som sliter med det samme, prøv det, håper dere vil få samme erfaring som meg. Anonymkode: 4d942...736 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet i går, 06:55 #2 Del Skrevet i går, 06:55 Hvilken type magnesium tar du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #3 Del Skrevet i går, 06:56 Takk for tips! Hvilken type magnesium tar du og hvor mye? Anonymkode: 39de2...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #4 Del Skrevet i går, 07:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tips! Hvilken type magnesium tar du og hvor mye? Anonymkode: 39de2...07e Jeg tar den som heter Løft magnesium, kjøpt på Kiwi. Skal sjekke litt mer, vet det finnes flere typer, som hjelper for forskjellige ting, men enn så lenge funker denne. Anonymkode: 4d942...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #5 Del Skrevet i går, 07:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tar den som heter Løft magnesium, kjøpt på Kiwi. Skal sjekke litt mer, vet det finnes flere typer, som hjelper for forskjellige ting, men enn så lenge funker denne. Anonymkode: 4d942...736 Tar 1 tablett. Anonymkode: 4d942...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:09 #6 Del Skrevet i går, 07:09 Er «på natt» en slags oversettelse av «at night»? Vanlig norsk er vel om natten, om natta, evt på nattestid. Anonymkode: 8665d...9db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #7 Del Skrevet i går, 07:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er «på natt» en slags oversettelse av «at night»? Vanlig norsk er vel om natten, om natta, evt på nattestid. Anonymkode: 8665d...9db Og ellers har du det bra ? 😂 Anonymkode: 4d942...736 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:33 #8 Del Skrevet i går, 07:33 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er «på natt» en slags oversettelse av «at night»? Vanlig norsk er vel om natten, om natta, evt på nattestid. Anonymkode: 8665d...9db åhh kiss my ass! Anonymkode: 991a7...282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #9 Del Skrevet i går, 07:34 Mannen min sliter med søvnen og jeg har lenge anbefalt han å prøve magnesium men han påstår magnesium ikke funker på søvn. Men er det ikke farlig å ta magnesium om en ikke har mangler? Anonymkode: 991a7...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #10 Del Skrevet i går, 07:36 Fint at du føler deg bedre. Tror ikke magnesium har noen effekt på søvnproblemer og nattsvette. Du merker nok uansett ikke forskjell etter å ha tatt magnesium i en uke. Og ullsokker... Dette er nok placebo, eventuelt har du en god uke, men ikke noe galt med det for så vidt. Andre må være obs på at de neppe vil kureres av dette. Anonymkode: e6a86...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:57 #11 Del Skrevet i går, 07:57 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fint at du føler deg bedre. Tror ikke magnesium har noen effekt på søvnproblemer og nattsvette. Du merker nok uansett ikke forskjell etter å ha tatt magnesium i en uke. Og ullsokker... Dette er nok placebo, eventuelt har du en god uke, men ikke noe galt med det for så vidt. Andre må være obs på at de neppe vil kureres av dette. Anonymkode: e6a86...22a Det er gjort studier på dette, anbefaler deg å lese litt på nett. Ingenting som kurerer overgangsalder, men mye som kan gjøre det bedre. Anonymkode: 4d942...736 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 #12 Del Skrevet i går, 08:01 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mannen min sliter med søvnen og jeg har lenge anbefalt han å prøve magnesium men han påstår magnesium ikke funker på søvn. Men er det ikke farlig å ta magnesium om en ikke har mangler? Anonymkode: 991a7...282 Det som står på nett, er at det er trygt å ta da overflødig blir skilt ut i urinen, ved normal nyrefunksjon. Magnesium får muskulaturen til å slappe av. Anonymkode: 4d942...736 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:06 #13 Del Skrevet i går, 08:06 Må alltid sove med ullsokker. Kalde føtter er drepen for søvn. Anonymkode: 82b5a...97a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:32 #14 Del Skrevet i går, 11:32 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er gjort studier på dette, anbefaler deg å lese litt på nett. Ingenting som kurerer overgangsalder, men mye som kan gjøre det bedre. Anonymkode: 4d942...736 Det er ikke jeg som skal lese litt på nett. Det den som kommer med påstanden, altså deg, som sitter med ansvaret for å dokumentere påstanden sin. Jeg gjorde likevel et lite søk og fikk bekreftet det som allerede var åpenbart. Nei, det er ikke dokumentert at verken magnesium eller andre tilskudd hjelper mot overgangsplager. Det er som sagt placebo, eller du har en god uke av andre grunner. Anonymkode: e6a86...22a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet i går, 11:37 #15 Del Skrevet i går, 11:37 Takk for tips. Når du har hetetokter i 2 mnd i strekk og søvn uteblir må dette testes☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #16 Del Skrevet i går, 11:42 Jeg tar magnesium glycinate og d-vitamin om kvelden. Sover mye bedre nå. Hjelper på uro, angst og stress også. Magnesium er et undervurdert mineral. Anonymkode: 13b22...72d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:32 #17 Del Skrevet i går, 14:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke jeg som skal lese litt på nett. Det den som kommer med påstanden, altså deg, som sitter med ansvaret for å dokumentere påstanden sin. Jeg gjorde likevel et lite søk og fikk bekreftet det som allerede var åpenbart. Nei, det er ikke dokumentert at verken magnesium eller andre tilskudd hjelper mot overgangsplager. Det er som sagt placebo, eller du har en god uke av andre grunner. Anonymkode: e6a86...22a Jeg kommer ikke med en påstand, men min egen erfaring. Dette er ufarlig å prøve, og helt frivillig for de som har tilsvarende plager å prøve. Regner med du ikke fant den medisinske forklaringen på hvorfor det er anbefalt å sove med sokker, ang hva som skjer i kroppen. Du får lete litt til 😊 Anonymkode: 4d942...736 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå