Gå til innhold

Armen er nesten ikke til å bevege. Fikk plutselig smerter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk det? Hvordan er det med deg nå?🥰

Anonymkode: 2837d...27d

Har vondt i andre arm. Forflytter seg, merkelig. Har ikke så stiv nakke nå som jeg hadde. 

Anonymkode: ba072...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vært hos lege 🥰

Og den sa... gjorde? 

Anonymkode: eb886...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og den sa... gjorde? 

Anonymkode: eb886...81e

Han sa det var senebetennelse, men jeg tviler på det siden det nå er byttet til andre arm. Det er på forskjellige plasser men avtatt i nakken akkurat nå. Jeg vet ikke om det bør holdes i ro eller omvendt, han sa altfor lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 6.23):

Det etter ei ukes tid med skikkelig vondt nakke. Nå har jeg vondt i håndleddet og oppover armen. Hva skjer? 

Helt vanlig å få vondt oppover arm og håndledd når man har nakkeproblemer

Endret av lajlaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NakenPanda skrev (12 minutter siden):

På tide å trene styrke

Jeg trener da styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
NakenPanda skrev (12 minutter siden):

På tide å trene styrke

Tror det kommer av feilbelastning av nakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror det kommer av feilbelastning av nakken

Som også forbedres med kjerne styrke øvelser, en uke med nakke smerter er ikke noe ta lett på, hadde lignende med ben og leger var ikke spesielt hjelpsomme, det var mer eller mindre bare smertestillende. 

Tok noen måneder med fokuserte øvelser og en del med PT, men det ble 100% borte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 7.48):

Legen kan gjøre noe. Hun bør dit først og fremst.

Naprapati er alternativ behandling uten dokumentert effekt, dit har ikke TS noen ting å gjøre. 

Anonymkode: 24bbf...d27

🙄

Såkalt «alternativ» behandling var det som hjalp meg etter at både leger og fysioterapeuter hadde prøvd. Legen sa jeg måtte leve med vondten, men det måtte jeg visst ikke.

Slutter aldri å forundre meg over folk som så bastant bare avfeier ting fordi det ikke er forsket nok på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg trener da styrke. 

Samme her, og plages med nakke.. trening kan utløse og forverrer smerter. Snakk med kiropraktor/fysio. Jeg måtte redusere på tyngden på styrke i bryst/øvre rygg, med flere repetisjoner, lettere vekter. Unngå å trene «over hodet», som militær press feks. Har en ustabil nakke visst nok og skjev rygg. Så styrke er viktig, men det kan bikke andre vegen med at man ikke tåler tung belastning :) dumt av vedkommende å komme med påstand om at du må begynne med styrketrening. Det ved vedkommende ingenting om, i tillegg skrev du jo at du trente og var idrettsmenneske. 

Anonymkode: cde57...304

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her, og plages med nakke.. trening kan utløse og forverrer smerter. Snakk med kiropraktor/fysio. Jeg måtte redusere på tyngden på styrke i bryst/øvre rygg, med flere repetisjoner, lettere vekter. Unngå å trene «over hodet», som militær press feks. Har en ustabil nakke visst nok og skjev rygg. Så styrke er viktig, men det kan bikke andre vegen med at man ikke tåler tung belastning :) dumt av vedkommende å komme med påstand om at du må begynne med styrketrening. Det ved vedkommende ingenting om, i tillegg skrev du jo at du trente og var idrettsmenneske. 

Anonymkode: cde57...304

Det er noen spesifikke øvelser som hjelper enormt. Det er øvelser som styrker muskulatur som ofte er svak, og da overkompebserer nakke. Ingen trenee disse musklene til vanlig 

Anonymkode: f0753...349

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulla Ullsokk skrev (10 timer siden):

🙄

Såkalt «alternativ» behandling var det som hjalp meg etter at både leger og fysioterapeuter hadde prøvd. Legen sa jeg måtte leve med vondten, men det måtte jeg visst ikke.

Slutter aldri å forundre meg over folk som så bastant bare avfeier ting fordi det ikke er forsket nok på. 

Det gikk sannsynligvis over av seg selv i samme perioden som du mottok den alternative behandlingen.

Det er aldri gøy å få vite at man har blitt lurt, men jeg tenker det er kjekt å få den informasjonen likevel så man unngår at andre også blir lurt på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk sannsynligvis over av seg selv i samme perioden som du mottok den alternative behandlingen.

Det er aldri gøy å få vite at man har blitt lurt, men jeg tenker det er kjekt å få den informasjonen likevel så man unngår at andre også blir lurt på samme måte. 

Eh, nei, ikke sjans i havet.

Men bare lev i den troa, du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg må ta MR av nakken og mest sannsynlig prolaps uten å si det helt sikkert. Har vært innpå tanken å bytte jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til kiropraktor! Fastleger har generelt for lite kunnskap om slike plager. 
Hadde selv vært ufør om jeg ikke fikk hjelp av kiropraktor, men takket være hun jeg går til nå, så er jeg velfungerende og i full jobb!

Anonymkode: e5eb6...d28

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 23.48):

Jeg må ta MR av nakken og mest sannsynlig prolaps uten å si det helt sikkert. Har vært innpå tanken å bytte jobb. 

Lurt å ta MR av nakken ja, før noen setter i gang med noe behandling, uansett hvilken terapeut og behandlingsform du velger😊

Anonymkode: 07f13...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har jobbet som sveiser og det er veldig tungt for nakken, musklene slo seg helt vrange og det påvirket også armer og rygg. Ro og øvelser uten vekter og god massasje for å myke opp. Varme var godt mot smerter.

Anonymkode: 9d558...4e3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har jobbet som sveiser og det er veldig tungt for nakken, musklene slo seg helt vrange og det påvirket også armer og rygg. Ro og øvelser uten vekter og god massasje for å myke opp. Varme var godt mot smerter.

Anonymkode: 9d558...4e3

Godt å høre det hjalp. Tror det er sånn her også. Må ta tiden til hjelp her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...