pusekoser Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Det tittelen sa, rett og slett. Jeg lurer på om rotter har tatt seg til rette i veggen min. 😅 Kan godt være mus også, men da må det være noen feite mus.. En mørk og regnfull vinterkveld.. Neida. Går rett på sak. Jeg ligger innimellom våken på natten (2-3 tiden), det begynte med at jeg hørte små dunk, litt som om noen skulle dunket lett i veggen. Noen ganger fra loftet, men mest fra den fæle creepy veggventilen vi har på soverommet. Det har vært mye krafs og dunking, trodde først det var fugler på andre siden, men tenkte vel de må ha lagt seg nå på nattestid. Jeg lå å koste meg med rotteangsten min tidligere (03:00) og tenkte jeg kanskje kunne høre noe. Jeg hører på stillheten, litt krafsing, dunking, spøkelser, det vanlige. Men så hører jeg et stort dunk inni veggen, rett ved senga. Som om en rotte datt med rumpa først nedi veggen her. Alt jeg kan se for meg. Plutselig hører jeg et lite pip, men prøver for guds skyld å finne en annen forklaring. Spøkelser? væromslag? Bare i hodet mitt? Værsåsnill la det være væromslag?? Jeg har hatt rotter selv, elsker dem, mus kan jeg takle, men jeg klarer ikke tanken på at ville rotter skal fly veggimellom her. Vi leier enebolig, for info. Tusen takk for tips på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Jeg trodde jeg hadde rotter i veggene og på loftet, men det viste seg å være små skogsmus. Så det er ikke sikkert det rotter du har altså! Du kan ringe et skadedyrsfirma og få hjelp. Jeg løste det bare med feller og elektrisk musejager, men den var egentlig bare bortkastet da🙄 Og så sluttet jeg å mate småfuglene, for det trakk musene nærmere huset. Mulig dere mangler musebånd på kledningen, eller at den er ødelagt et sted, for de trenger ikke store plassen for å komme seg inn. Anonymkode: 84d6f...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Vær glad for at du leier. Kontakt utleier. Ikke ring skadedyrfirma selv. Anonymkode: e9a5e...0a5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar Gå rundt huset og se om du finner inngangen. Anonymkode: e9a5e...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Del Skrevet 29. januar Du må kontakte huseier skriftlig på dms feks. Så du kan dokumentere at du harctatt kontakt. Du burde gjort det så fort du fikk mistanke. La huseier ståcfor kostnader og hvem de skal kontakte videre selv. Anonymkode: e9a5e...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Del Skrevet 29. januar Vær glad du leier ja rotter skal Man i høyeste grad ta på Alvor. mitt inntrykk er at mus er krafsing og lettere lyder.. heller ikke konstant. Mus blir også redde av lyder. Rotter derimot er tyngre i bevegelser, de blir ikke nødvendigvis skremt av lyder heller. Bevegelsene høres mer ut som en katt.. å få rotter i hus må behandles av profesjonelle og det raskt!!! Anonymkode: 918c3...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Del Skrevet 29. januar Det er rotteår nå, og mange som er plaget med rotter i Rogaland i alle fall. Anonymkode: d7533...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar Huseier må kontakte skadedyrfirma, mest sannsynlig dekkes det via husforsikringen. Anonymkode: 74924...02c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå