Ulla Ullsokk Skrevet onsdag kl 05:39 #21 Del Skrevet onsdag kl 05:39 000VF000 skrev (4 timer siden): Det er utrolig hvor lite man fryser hvis man har raggsokker og en skikkelig ullgenser. Når det blir minus 14 inne, så holder det neppe😄 Vi drar til noen andre hvis strømmen går over lang tid, rett og slett. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:41 #22 Del Skrevet onsdag kl 05:41 Kan du sette inn gasspeis? Jeg mener ikke frittstående, men sånn som monteres på veggen med gasskolben utenfor. Anonymkode: e5c87...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:46 #23 Del Skrevet onsdag kl 05:46 000VF000 skrev (4 timer siden): Det er utrolig hvor lite man fryser hvis man har raggsokker og en skikkelig ullgenser. Tenker jeg og. Ha ullundertøy, raggsokker og et godt ullpledd. Kan jeg bruke hvor som helst. For meg handler beredskap om at det ikke skal være for mye styr med det. Ullplagg og ullpledd, havregryn, tørket frukt og vann, lommelykt og gjerne noen lys som går på batteri, evnt telys. Så klarer man seg en stund. Anonymkode: 8d1fc...e8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:47 #24 Del Skrevet onsdag kl 05:47 Du har vel en ullgenser, så kjøp deg en sovepose om du har angst for han oransje som bare forsøker å redde sitt eget land. Han har rett i mye om man begynner å se på hva det dreier seg om, hvorfor skal de betale 500 milliarder til WHO for sine 320 mill. mennesker, når Kina betaler 39 milliarder for sine 1,4 milliarder(!) mennesker? Hvorfor skal Kina ta over Panamakanalen hvor 38.000 amerikanere døde under byggingen, og det var USA som tok regningen og dem muligheten til å styre landet? Hvorfor skal Nato medlemsland i Europa ikke gidde å betale for egen sikkerhet, og la USA ta regningen? Nei, kjøp deg sovepose og et stormkjøkken du, for er det noen du skal frykte så er det Russland og Kina, og de kommer nok om ikke så lenge. Putin trenger bare sende 100.000 nordkoreanere, så er dette landet tapt. Anonymkode: 14cee...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet onsdag kl 06:03 #25 Del Skrevet onsdag kl 06:03 (endret) Her er eksempler på oppvarmingskilder osv. https://www.hyttetorget.no/hyttenytt-beredskap Idag trenger man ikke vedovn, og ihvertfall ikke peis sånn sett. Endret onsdag kl 06:04 av Hanne67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:27 #26 Del Skrevet onsdag kl 06:27 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Folk som har beredskapslager har problemer. Jada, ha litt hermetikk på lur. Men å være redd fordi du mangler peis? Hinsides. Anonymkode: 7ac39...1a6 Det var nettopp et sted i Norge hvor de var uten strøm i tre dager. Hva hadde du gjort uten peis da? Vi har peis nå, gass riktignok, men den kan kobles over til batteri istedenfor strøm ved behov. Før bodde vi i hus uten peis, og da hadde vi en liten frittstående gassovn og stormkjøkken. Kjekt å ha uansett. Anonymkode: 94ddf...517 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet onsdag kl 10:59 #27 Del Skrevet onsdag kl 10:59 Ulla Ullsokk skrev (5 timer siden): Når det blir minus 14 inne, så holder det neppe😄 Vi drar til noen andre hvis strømmen går over lang tid, rett og slett. Hvis du kan klare deg med klær på ute, i -20/30, så klarer du deg fint inne i -14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet onsdag kl 11:01 #28 Del Skrevet onsdag kl 11:01 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har vel en ullgenser, så kjøp deg en sovepose om du har angst for han oransje som bare forsøker å redde sitt eget land. Han har rett i mye om man begynner å se på hva det dreier seg om, hvorfor skal de betale 500 milliarder til WHO for sine 320 mill. mennesker, når Kina betaler 39 milliarder for sine 1,4 milliarder(!) mennesker? Hvorfor skal Kina ta over Panamakanalen hvor 38.000 amerikanere døde under byggingen, og det var USA som tok regningen og dem muligheten til å styre landet? Hvorfor skal Nato medlemsland i Europa ikke gidde å betale for egen sikkerhet, og la USA ta regningen? Nei, kjøp deg sovepose og et stormkjøkken du, for er det noen du skal frykte så er det Russland og Kina, og de kommer nok om ikke så lenge. Putin trenger bare sende 100.000 nordkoreanere, så er dette landet tapt. Anonymkode: 14cee...071 LOL hva er dette for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet onsdag kl 11:08 #29 Del Skrevet onsdag kl 11:08 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Folk som har beredskapslager har problemer. Jada, ha litt hermetikk på lur. Men å være redd fordi du mangler peis? Hinsides. Anonymkode: 7ac39...1a6 Akkurat peis syntes jeg ikke at er en rar ting å bekymre seg litt over. Vi bor i et land hvor det fort kan være veldig mange minus over lange perioder. Forsvinner strømmen da så har man faktisk et reelt problem. Strømmen trenger heller ikke å forsvinne pga krig eller andre katastrofer, det kan være noe så enkelt som et skikkelig uvær. Det er jo ikke lenge siden mange tusen mennesker i Trøndelag manglet strøm i flere dager pga uvær. I en sånn situasjon er det faktisk veldig kjedelig å ikke ha en peis. Jeg vet iallefall at skulle jeg flytte fra huset jeg bor i noen gang, så står peis/ovn høyt på ønskelisten over hva jeg ønsker meg neste plass jeg bor. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:23 #30 Del Skrevet onsdag kl 11:23 Bor i Sør-Norge der det ikke blir så alt for mange minusgrader så jeg satser på varme klær og soveposer dersom vi skulle være uheldige å miste strømmen over lang tid på vinteren. Kan evt sette opp et telt i stua for å få mer varme når vi sover. Har stormkjøkken til mat, men ellers lagret mest mat som ikke trenger å varmes for å spises. Vedovn er på ønskelisten men må ordne pipe også så det blir litt dyrt. Anonymkode: 53c5f...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:27 #31 Del Skrevet onsdag kl 11:27 Bålpanne i hagen! 😅 Anonymkode: d468d...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:28 #32 Del Skrevet onsdag kl 11:28 Forsvinner strømmen i mange dager, så stikker jeg til hytta. Klarer jeg ikke det drar jeg til venner eller familie. Klarer jeg ikke det så griper jeg hagla og dreper naboen. Anonymkode: c2a22...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:28 #33 Del Skrevet onsdag kl 11:28 Vi har en primus. Anonymkode: d5a98...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:31 #34 Del Skrevet onsdag kl 11:31 Det finnes propanovner/gassovner for varme, og stormkjøkken eller grill for mat. Anonymkode: a0547...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:38 #35 Del Skrevet onsdag kl 11:38 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenker jeg og. Ha ullundertøy, raggsokker og et godt ullpledd. Kan jeg bruke hvor som helst. For meg handler beredskap om at det ikke skal være for mye styr med det. Ullplagg og ullpledd, havregryn, tørket frukt og vann, lommelykt og gjerne noen lys som går på batteri, evnt telys. Så klarer man seg en stund. Anonymkode: 8d1fc...e8f Du er uten barn antar jeg. Anonymkode: 77e77...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:44 #36 Del Skrevet onsdag kl 11:44 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kjøp en gassovn og ett propanapparat, eller en campingvogn. Anonymkode: 301c2...70b Mye samme pris på alle disse tingene. Anonymkode: d5c89...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:47 #37 Del Skrevet onsdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har man vedovn har man varme og man har mulighet for å varme opp mat på den. Anonymkode: 301c2...70b Det var snakk om peis her, ikke vedovn. Anonymkode: d5c89...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:54 #38 Del Skrevet onsdag kl 11:54 Da vi bodde i leilighet uten mulighet for vedfyring kjøpte vi en frittstående gassovn. De er helt trygge så lenge man følger bruksanvisningen, lufter godt, og bare bruker den når man er til stede (ikke om natta eller når man ikke er hjemme). Ville heller ikke brukt den hvis jeg hadde dyr eller (små) barn. Vi har vedovn, men dessverre uten kokemuligheter. Så vi kjøpte en liten gassgrill (medlemstilbud fra Coop) som vi eventuelt kan bruke ute på verandaen hvis det ikke blåser for mye. Ellers har vi mulighet til å koke mat i båten, men det er jo ikke sikkert at vi kommer oss til båthavna i en krisesituasjon. Anonymkode: 9140f...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:02 #39 Del Skrevet onsdag kl 12:02 000VF000 skrev (10 timer siden): Det er utrolig hvor lite man fryser hvis man har raggsokker og en skikkelig ullgenser. Det spørs hvor gammelt hus du har,gitt! Hos meg hadde det vært krise uten strøm om jeg ikke hadde hatt tre vedovner å fyre i. Og generelt: ingen som har vært syk og ikke fått reist på butikken? Da kan det være greit å ha et lager med mat. Der det ikke er hjemlevering av mat og en kald snørik vinter er det ikke så greit å få tak i mat med det samme. Anonymkode: ea7f2...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:14 #40 Del Skrevet onsdag kl 12:14 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mye samme pris på alle disse tingene. Anonymkode: d5c89...7bc Vi har alt, vogna kosta 40 000, ovnen koster ikke mye og primus koster heller ikke all verdens. Nå har vi vedovn men uansett så kommer ikke jeg til å fryse, drar jeg av østrogenplasteret så holder jeg varmen naken i minusgrader. Verre for mannen og guttungen. Anonymkode: 301c2...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå