An0nymm Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar (endret) Hei! Er ansatt i halvårsengasjementer for en bedrift, og har vært det i 2-3 år nå. Har ikke fast stilling. En konkurrerende virksomhet har tilbudt meg engasjement hos dem også. Og jeg trenger jobb og mer inntekt. Min leder stiller seg ikke positiv til at jeg skal arbeide for en konkurrent. Og dette har jeg signert på i halvårskontrakten min også (at jeg ikke skal ta del i konkurrerende virksomhet). Denne kontrakten signerte jeg i forrige uke, men den blif signert av lederen min i morgen faktisk. Lederen i den konkurrerende virksomheten foreslår å ringe inn til min leder for å finne en eventuell løsning / komme frem til å «dele på meg». Gjør jeg situasjonen vondt verre av å si ja til dette? Har jo allerede fått avslag av min leder, men har så lyst til å si ja og få muligheter for mer inntekt. Jeg har jo tross alt ikke fast stilling, så de burde jo latt meg få gjøre dette! Noen innspill? Endret 28. januar av An0nymm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar Takker du ja er det jo et klart kontraktsbrudd. Anonymkode: a1eb4...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 28. januar Forfatter #3 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takker du ja er det jo et klart kontraktsbrudd. Anonymkode: a1eb4...7ed Ja, har fått avslag fra leder, men kan jeg gi det en sjanse til ved å la den andre lederen ta en prat med min leder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Del Skrevet 28. januar Ikke gjør det om du ikke er klar for at du kan ende opp med at nåværende leder ikke signerer ny kontrakt. Dette er uryddig, det er en grunn for at kontrakten din innehar en sånn klausul. Anonymkode: e568e...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Del Skrevet 28. januar An0nymm skrev (6 minutter siden): Ja, har fått avslag fra leder, men kan jeg gi det en sjanse til ved å la den andre lederen ta en prat med min leder? Dette begynner å bli illojalt av deg. Det er en grunn til at du fikk avslag. Hør med potensiell ny arbeidsgiver om de kan tilby deg større stillingsprosent i stedet. Anonymkode: 5261c...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Del Skrevet 28. januar An0nymm skrev (55 minutter siden): Ja, har fått avslag fra leder, men kan jeg gi det en sjanse til ved å la den andre lederen ta en prat med min leder? Joda du kan alltids gi det en sjanse. Men sjansen er nok større for at resultatet blir at du ikke får ny kontrakt igjen om ett halvt år da. Anonymkode: 5e9e8...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 28. januar #7 Del Skrevet 28. januar An0nymm skrev (1 time siden): Min leder stiller seg ikke positiv til at jeg skal arbeide for en konkurrent. Og dette har jeg signert på i halvårskontrakten min også (at jeg ikke skal ta del i konkurrerende virksomhet). Denne kontrakten signerte jeg i forrige uke, men den blif signert av lederen min i morgen faktisk Du har signert en halvårs kontrakt. Hva sier kontrakten om oppsigelsestid? Hvis den ikke har oppsigelsestid så er du bundet i et halvt år. Hvis du er bundet så må du gi beskjed om at du ikke kan bytte jobb før om et halvt år. Å begynne å forhandle med nåværende arbeidsgiver blir bare uryddig. Bedre å være ryddig, det må konkurrenten også respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Del Skrevet 28. januar Her burde du snakke med fagforening. Det er ofte konkurranseklausuler ikke er gyldige, men mange vet ikke dette. Anonymkode: 609d2...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Del Skrevet 28. januar An0nymm skrev (2 timer siden): Hei! Er ansatt i halvårsengasjementer for en bedrift, og har vært det i 2-3 år nå. Har ikke fast stilling. En konkurrerende virksomhet har tilbudt meg engasjement hos dem også. Og jeg trenger jobb og mer inntekt. Min leder stiller seg ikke positiv til at jeg skal arbeide for en konkurrent. Og dette har jeg signert på i halvårskontrakten min også (at jeg ikke skal ta del i konkurrerende virksomhet). Denne kontrakten signerte jeg i forrige uke, men den blif signert av lederen min i morgen faktisk. Lederen i den konkurrerende virksomheten foreslår å ringe inn til min leder for å finne en eventuell løsning / komme frem til å «dele på meg». Gjør jeg situasjonen vondt verre av å si ja til dette? Har jo allerede fått avslag av min leder, men har så lyst til å si ja og få muligheter for mer inntekt. Jeg har jo tross alt ikke fast stilling, så de burde jo latt meg få gjøre dette! Noen innspill? Har du jobbet fulltid for denne bedriften i 2-3 år på seksmåneders kontrakter? Som ansatt eller leier du deg selv ut via enk/as? Anonymkode: 25b3f...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå