AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:55 #1 Del Skrevet tirsdag kl 19:55 Barnet har fått gnagsår av tykke ullsokker i skiskoene. Vi har satt på gnagsårplaster, men når hun er ute, så svetter hun og det faller ofte av. Kan vi forvente at noen i barnehagen kan sette på et nytt, eller er det for mye å be om? Barnet sier ifra når det gamle faller av, og vi ville sendt med ekstra. Anonymkode: e2535...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet tirsdag kl 19:58 #2 Del Skrevet tirsdag kl 19:58 Vi gjorde det der jeg jobbet 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:04 #3 Del Skrevet tirsdag kl 20:04 Kan ikke forstå at de ikke kan? Jobber I barnehage, og vi setter på plaster, bytter ved behov, smører såre rumper, smører tørr hud/eksem, gir medisiner om det er avtalt osv osv. Så lenge dere har med gnagsårplaster selv, eller tenker at vanlig plaster holder, så er det bare å spørre se i barnehagen 👍 Anonymkode: 6031b...61d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:15 #4 Del Skrevet tirsdag kl 20:15 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan ikke forstå at de ikke kan? Jobber I barnehage, og vi setter på plaster, bytter ved behov, smører såre rumper, smører tørr hud/eksem, gir medisiner om det er avtalt osv osv. Så lenge dere har med gnagsårplaster selv, eller tenker at vanlig plaster holder, så er det bare å spørre se i barnehagen 👍 Anonymkode: 6031b...61d Takk for svar Det kan jo fort bli for mye oppfølging i en travel hverdag. Var nysgjerrig på om dette var vanlig å gjøre, og to positive svar lover jo godt. Ja, vi skal selvfølgelig ta med egne plaster. Anonymkode: e2535...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:22 #5 Del Skrevet tirsdag kl 20:22 Selvfølgelig setter vi på ❤️ eller ihvertfall hos oss da:) Det er jo barna vi jobber for. Hva er alternativet egentlig? At barnet skal gå å ha vondt om han eller hun ikke får til å bytte sjøl ? Skulle bare mangle ❤️ Anonymkode: f9b99...173 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:25 #6 Del Skrevet tirsdag kl 20:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig setter vi på ❤️ eller ihvertfall hos oss da:) Det er jo barna vi jobber for. Hva er alternativet egentlig? At barnet skal gå å ha vondt om han eller hun ikke får til å bytte sjøl ? Skulle bare mangle ❤️ Anonymkode: f9b99...173 Så snilt svar. ❤️ Ja, huff det er jo de alternativene jeg har tenkt på. Vi skal ta med plaster og spørre i morgen tidlig. Anonymkode: e2535...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:25 #7 Del Skrevet tirsdag kl 20:25 Ja, det er jobben vår det 😊 Anonymkode: 15877...06a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:26 #8 Del Skrevet tirsdag kl 20:26 jegerrinne skrev (27 minutter siden): Vi gjorde det der jeg jobbet Det er godt å høre. Håper de er åpne for det i vår barnehage og. Anonymkode: e2535...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:29 #9 Del Skrevet tirsdag kl 20:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er jobben vår det 😊 Anonymkode: 15877...06a Så hyggelig svar. 😊 Vi småbarnsforeldre kan jo ha hodet i egen ræv i disse årene, så det kan være greit å be om en realitetsorientering når man kan være anonym. Anonymkode: e2535...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:30 #10 Del Skrevet tirsdag kl 20:30 Så klart vi gjør! Null stress! Anonymkode: 1a43f...3b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:31 #11 Del Skrevet tirsdag kl 20:31 Jeg tenker heller ikke at det er et problem. Vi hjelper jo barn som må ha lapp foran øyet, f.eks. Anonymkode: 0b57b...8af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:32 #12 Del Skrevet tirsdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så hyggelig svar. 😊 Vi småbarnsforeldre kan jo ha hodet i egen ræv i disse årene, så det kan være greit å be om en realitetsorientering når man kan være anonym. Anonymkode: e2535...65f Gjør det gjerne igjen! Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å orientere seg om hva som gjelder Anonymkode: afad7...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:38 #13 Del Skrevet tirsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er jobben vår det 😊 Anonymkode: 15877...06a Noen steder ser man det sånn, andre ikke. Vi har hatt barn ved to team i samme barnehage. På det ene smurte de kremer, ga penicillin etc. På den andre ga de beskjed første foreldremøte at det var helt uaktuelt. Anonymkode: a250c...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet tirsdag kl 20:50 #14 Del Skrevet tirsdag kl 20:50 Bare spør, det burde ikke være noe problem! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:57 #15 Del Skrevet tirsdag kl 20:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen steder ser man det sånn, andre ikke. Vi har hatt barn ved to team i samme barnehage. På det ene smurte de kremer, ga penicillin etc. På den andre ga de beskjed første foreldremøte at det var helt uaktuelt. Anonymkode: a250c...770 At de ikke vil gi penicillin er en ting, da det er medisin. Midlertidig medisiner er det mange som ikke gir pga ansvar om noe blir feil. Medisiner som er livsviktige kan de gi, men da er det skjemaer som skal fylles ut, og opplæring skal gis. Å man kan ikke pålegge noen å gjøre det. Det å smøre kremer, sette på plaster osv bør de absolutt gjøre. Barna er der såpass mange timer av døgnet at de skal kunne få normal hjelp den tiden. Ett barn med eksem på hendene skal ikke gå å lide hele dagen bare for at de ikke vil smøre. Det er en del av jobben. Anonymkode: 349f4...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:58 #16 Del Skrevet tirsdag kl 20:58 Jeg ville byttet barnehage dersom det var umulig kan du si. 🤯 Anonymkode: 8927b...8ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:03 #17 Del Skrevet tirsdag kl 21:03 Ja, det gjør vi. Fint å se en småbarnsmor som skjønner at vi har en travel hverdag, men helsen til barna tar vi vare på selv om vi ikke fletter og knytter sløyfer i håret før fotografering osv. Anonymkode: 3d38b...221 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet tirsdag kl 21:05 #18 Del Skrevet tirsdag kl 21:05 Det burde la seg gjøre. I allefall når hun gir beskjed selv. Lenge siden jeg jobbet i bhg, men den type ting gjorde vi mye av da jeg jobbet der 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:28 #19 Del Skrevet tirsdag kl 21:28 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): At de ikke vil gi penicillin er en ting, da det er medisin. Midlertidig medisiner er det mange som ikke gir pga ansvar om noe blir feil. Medisiner som er livsviktige kan de gi, men da er det skjemaer som skal fylles ut, og opplæring skal gis. Å man kan ikke pålegge noen å gjøre det. Det å smøre kremer, sette på plaster osv bør de absolutt gjøre. Barna er der såpass mange timer av døgnet at de skal kunne få normal hjelp den tiden. Ett barn med eksem på hendene skal ikke gå å lide hele dagen bare for at de ikke vil smøre. Det er en del av jobben. Anonymkode: 349f4...446 Vi gir penicillin også, men skjema må være fyllt ut og den må være i originalemballasje. Når barn stritter i mot så er det litt verre. Jeg er god på å overtale, men det kan skade barnets relasjon til meg om jeg må bruke tvang. Dersom jeg ikke får gitt barnet medisin så ringer jeg foreldre og så får de ta en avgjørelse på hvordan de løser det. Da har gjerne alle ansatte på avdelingen forsøkt å gi medisin altså. Vi tar ikke lett på det, men jeg tar heller ikke lett på relasjoner. Ellers så smører jeg rett som det er både såre stumper og såre barnekinn uten at noen ber meg om det ❤️ Anonymkode: 0b57b...8af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #20 Del Skrevet i går, 07:01 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet har fått gnagsår av tykke ullsokker i skiskoene. Vi har satt på gnagsårplaster, men når hun er ute, så svetter hun og det faller ofte av. Kan vi forvente at noen i barnehagen kan sette på et nytt, eller er det for mye å be om? Barnet sier ifra når det gamle faller av, og vi ville sendt med ekstra. Anonymkode: e2535...65f Det hadde vi selvsagt gjort:) Problemet mitt er at det fort kan bli glemt i løpet en travel dag, men om barnet kan si fra selv er det ikke noe problem! Anonymkode: 5ce6d...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå