AnonymBruker Skrevet 28. januar #21 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må man regne med å bruke slankemedisin resten av livet hvis man først begynner på det? Hvordan gjør man det når man går fra å spise keto og til vanlig mat? Har hørt mange går opp igjen i vekt når de gjør det? Anonymkode: 72255...0e5 Man må jo begrense seg. Før vi gikk ned spiste vi helt crazy, mye snop, kunne spise pizza til frokost og veldig mye kosemat. Det er nesten sykt å se tilbake på det nå. Men det ble en ond sirkel der vi etterhvert ble så overvektige at det liksom ikke spilte noen rolle hvor mye vi spiste. Da vi var normalvektige var ikke lysten på å spise så mye som før der, i tillegg til økt bevissthet hos oss begge. Anonymkode: 574c8...f33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #22 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er overvektig og har vært det noen år. Fikk sjokk da jeg så noen bilder som ble tatt av meg på fjelltur i sommer hvor ille det har blitt (det ser ikke like ille ut i speilet). Og da tenkte jeg NÅ har jeg fått nok og begynte å skulle gå ned i vekt. Jeg har jo forsøkt i mange år allerede uten å lykkes og jeg tenkte at dette ble vendepunktet for jeg føler meg fæl i denne kroppen. MEN jeg har bare fallt og fallt tilbake i gamle vaner og veier akkurat det samme nå som da jeg begynte vektnedgangen for ett halvt år siden... Noen andre her som har erfaring som vil dele sin metode og hvordan de lykkes? Anonymkode: 72255...0e5 Det går ikke at du aldri skal spise sjokolade, potetgull , pizza eller whatever igjen. Man må bruke tid. Ta steg for steg, og lage seg nye vaner. Spise minst så og så mye grønnsaker og minske på noe annet kan være en start. Overspiser du når du er lei deg f.eks.? Hva skal du gjøre i stedet? Hvordan skal du gjøre det? Går det dritt en gang betyr det ikke at det går dritt resten av mnd. Hvilke endringer kan jeg leve med resten av livet? Hva er et oppnåelig mål for meg? Anonymkode: 42bc1...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roses Skrevet 28. januar #23 Del Skrevet 28. januar Jeg begynte å telle kcal og trene. Da fikk jeg forståelse for hvor mye sjokolade «kostet». Ta en dag om gangen og fokuser på komme igjen om den dagen. Gjentok «mind over matter» når jeg fikk søtsug og holdt ut. Gikk aldri sulten, men spiste mye grønnsaker og frukt. Jeg har tidligere forsøkt å gå ned flere ganger. Gjerne veldig raskt med lite mat og drømte meg vekk i fremtiden. Sprakk hver gang. Men ved å telle kcal og trene har jeg gått ned 45. Startet for 10 år siden😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #24 Del Skrevet 28. januar Jeg har akkurat begynt, da. Har lagt på meg sakte men sikkert over de siste årene og hadde litt samme opplevelse med deg da jeg så et bilde. Jeg har jo skjønt at jeg har lagt på meg, men ikke at det var såpass. Jeg har økt aktivitetsnivået mitt litt og byttet ut snacksen på kveldstid. Nå er det ikke noe snacks på kveldstid som hovedregel. Jeg ønsker ikke å gå på noe diett eller begynne med noen ville treningsopplegg. Jeg vil finne en måte å leve på som er overkommelig og som gjør at jeg ikke blir for stor. Jeg tror det er veien å gå. Jeg har alltid vært aktiv og slank, så har aldri tenkt over det. Har sett folk som går på ville dietter, går ned masse og så legger på seg igjen. Og folk som i perioder trener som om de er toppidrettsutøvere, men som ikke holder ut og legger på seg igjen. Det virker som en evig runddans jeg ikke ønsker å sette i gang med, så jeg har troen på å justere hverdagen sånn at det funker for deg selv. Man må nok legge inn mer aktivet og mindre mat, men det trenger ikke gå på bekostning av livskvalitet Anonymkode: 1226e...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #25 Del Skrevet 28. januar Kuttet ut: Dårlig kjæreste over mange år Kuttet ned på: Alkohol Begynte med: Styrketrening Gått ned nærmere 20 kg på 2 år. Spiser stort sett det samme, men mindre porsjoner. Glad i godteri. Treningen har gitt voldsom motivasjon, energi, bedre søvn. Har det bedre mentalt = trøstespiser ikke. Lykke til! Anonymkode: 7c50e...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #26 Del Skrevet 28. januar Ikke sukker. To ruter 70% sjokolade om det er helt krise 😂. Finnes så mange sukkerfrie produkter, så null problem. Pluss minst mulig karbohydrater. Den er litt verre. Når man kutter karbohydrater, så mister mange søtsug. Og faste måltider. Jeg var "bare" ti kg overvektig, men fikk diabetes 2, genetisk/arvelig. De forsvant fort da jeg kuttet sukker og droppet mye karbo. Stabil og fin vekt. Du kan sikkert ha en dag i uka med litt forsiktige utskeielser. Eneste snacksen jeg spiser, er på lørdager. En liten skål popcorn eller baconsvor. Baconsvor har nesten ikke karbo. Anonymkode: d21d4...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #27 Del Skrevet 28. januar Mistanke om kreft. Det var ikke det, men før jeg fikk svaret bestemte jeg meg for at om det var det eller ei, skulle jeg ta tak i helsen min. Jeg hadde de siste 10 årene gått fra å være trent til en mer stillesittende jobb, travelt familieliv, usunne vaner og 20 kg vektoppgang. Begynte rolig meg gåturer og mer bevisst kosthold. Etter noen måneder kjøpte jeg meg 10 t pt fordelt over ti uker. Målet var å bli kjent og trygg på treningsenteret og å gå en gang i uken alene. Etter de ti ukene økte jeg hyppigheten og trente 2-3 ganger, pluss gå/joggeturer. I kostholdet begynte jeg å planlegge og preppe måltider, spesielt lunsjen, samt økte grønnsaker/salat/frukt. Spanderte også på meg veiledning med en klinisk ernæringsfysiolog. Brukte 2 år på 20 kg. Det tredje året spanderte jeg på meg en coach som lager treningsprogram for meg. Trener nå 4-6 ganger i uken, ikke fordi jeg alltid vil, men fordi jeg har planlagt og bestemt meg for det. For meg er det rein viljestyrke, samt at jeg motiveres av å kunne se tydelige resultater. Det hjelper og på å føle seg frisk, sunn, ingen vondter, mer energi og å føle seg fin i klær jeg har. Jeg er som snart 50-åring i bedre form enn når jeg var 20, og kroppen ser også bedre ut. Hos meg trosser viljestyrken motivasjonen. Anonymkode: 4cc4e...f47 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #28 Del Skrevet 30. januar Jeg må spise utrolig lite for å klare å gå ned i vekt. Dessverre. Har klart å gå ned 22 kg nå. Vet ikke hvor mange kalorier jeg ligger på (teller ikke), men kaloriintaket er lavt. Må nok ligge på dette lave inntaket til evig tid om jeg skal holde vekta nede. Om jeg spiser like mye som andre, så blir jeg raskt overvektig. Anonymkode: 90679...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #29 Del Skrevet 30. januar Jeg møtte veggen litt, pga mye ting som skjedde samtidig. Hadde BMI på 40 samtidig, men var "frisk feit", om du skjønner. Ingen plager direkte pga det. Har fin fastlege, og etter at jeg hadde vært sykmeldt litt så sa hun så fint at vi kanskje hadde tettet "lekkasjen" i begeret mitt underst, men vi måtte se om vi kunne finne en måte å fylle i begeret fra toppen, ellers var det jo like tomt. Synes det var en fin måte å si det på. Og jeg skjønte jo at hun hadde helt rett. Hadde ikke energi til å ta tak i det umiddelbart, men så slo det meg at det var noe jeg kunne gjøre for egen helse. Og det har vist seg å være helt sant og ha god effekt. Dette er snart to år siden, og jeg er ikke ferdig, men jeg har gått ned 33 kilo. Har ingen planer om å gå opp igjen annet enn et par ferie- og julekilo som jeg skal justere ned igjen etter hvert. Anonymkode: 2dac0...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå