Gå til innhold

Blir så usikker😔 Bør jeg revurdere forholdet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis han dukker opp på jobben din. Så får du bare avvise han like bestemt der. Og hvis det fortsetter så må du informere han om at du ringer politiet om han ikke tar hintet nå. Men har han ikke en jobb selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra at du har tatt steget og gjort det slutt og takk for at du lar høre fra deg.

Det du forteller om hvordan han nå oppfører seg er for meg ren reprise på et forhold jeg hadde tilbake i tid. Han tok seg bryet med å stalke meg i 20 år. Han infiltrerte hele nettverket mitt, selvskadet hver gang jeg satte grenser og ville gjerne være venn med meg om jeg «aksepterte at jeg hadde gjort mitt livs største tabbe med å gjøre det slutt».

Jeg tenker du gjør klokt i å involvere alle de mulige forsterkningene du kan, se forslagene som allerede har kommet.

Vurder å ta ut permisjon fra studiet om du ikke blir sykemeldt eller får utsettelse.

Endret av Sparkling_Pink
Manglende tegnsetting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, du må bare ignorere alt han skriver. Ikke svar på noe. Ville tatt ut en sykemelding i 1-2 uker. Du trenger å lande litt, og se an om det eskalerer fra hans side. Ville også ringt politi og bedt om besøksforbud og voldsalarm. Du kan få snakke med noen der for å vurdere å anmelde, men du trenger ikke anmelde for å få besøksforbud. Ta vare på meldinger du får fra han og oppringinger 

Anonymkode: 2d24d...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gitt beskjed om at hvis han tok noe mere kontakt , enten på sms, tlf oppringning, eller å oppholde seg i nærheten av bolig så blir Politet satt på saken . 
Ferdig snakket ! 
Det er nok nå! 

Anonymkode: 5ed8e...1ad

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må aldri snakke med denne mannen igjen. All snakk vil være en belønning for han. Hver gang du ser han, snu deg og gå bort fra han. Gjør deg utilgjengelig. Jeg er så lei meg for at du opplever dette. ♥️

Anonymkode: 50b4f...3bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er enig i å kontakte krisesenteret: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Ring dem i morgen tidlig, forklar situasjonen, at du er redd for å dra hjem, da han har sagt at kun døden skal skille dere.

Krisesenteret kan hjelpe deg med alt fra råd og veiledning, til å ha noen å snakke med, til å la deg få snakke med en advokat som har erfaring med saker hvor kvinner bryter forhold til voldelige menn, og de kan være med deg til politiet.

Det han har gjort nå i det siste, etter du gjorde det slutt, det viser at dette er en mann som er svært farlig!

Og det må du ta på alvor!

Om han vet om din barndoms forhold til politiet, så er dette også noe han vil utnytte. Uansett om han vet dette eller ikke er det tydelig at han tror at du ikke kommer til å kontakte politiet. Derfor er det ekstra viktig AT du involverer politiet.

Han bruker en rekke ulike nummer for å kontakte deg selv om du har sagt det er slutt - det er alvorlig trakassering.

Han viser at han overvåker hjemmet ditt, har kontroll over arbeidsplassen din - og hensikten med det er å vise deg at han har kontroll over deg, du skal ikke slippe unna ham. Dvs. dette er både trakassering og indirekte trussel.

Han sier at ingenting annet enn døden skal skille dere - det er en alvorlig og direkte trussel som politiet vil ta på alvor med alt det andre han har gjort etter du gjorde det slutt, samt den historien han har med å være alvorlig psykisk voldelig mot deg over flere år.

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet Krisesenteret først, hørt om det er mulig å bo der en periode. I den perioden ville jeg fått installert alarm hjemme, og når du flytter hjem igjen, ha din mor eller venninne eller andre til å bo der hos deg en periode.

Samtidig med å involvere Krisesenteret så ville jeg ha kontaktet politiet og  søkt om kontakt og besøksforbud. Kommer din eks med flere trusler eller andre brudd på besøksforbud ville jeg bedt om omvendt voldsalarm.

I tillegg til dette ville jeg ha snakket med arbeidsgiver og bedt om å få bytte turnus pga. egen sikkerhet. Ville også gitt tydelig beskjed til leder, kontorpersonell og sentralbord, andre kollegaer at hvis noen andre enn din mor ringer og spør etter deg på jobb så skal det ikke gis noen informasjon om deg til noen. Men viktig at de informerer deg om noen har forsøkt å kontakte deg og at de noterer nummer vedkommende ringer fra.

Snakk med venner også, informer dem om hva som foregår, be dem også være oppmerksomme slik at de ikke gir noen informasjon om deg som kan nå din eks.

Skal du få fred og ro, som du sier du ønsker deg, da MÅ du på alle mulige måter vise at du har så mange støttespillere at han ikke lenger har kontroll eller krav på deg. Og du MÅ involvere politiet allerede nå, slik at alle overtredelser av besøksforbud, alle trusler, forsøk på å kontakte deg blir journalført og fulgt opp. For jo lenger han kan fortsette å terrorisere deg uten at det får følger for ham, jo farligere risikerer du at han blir. Ja, det er også en risiko med å involvere politiet fordi han kan bli veldig provosert av det. Men han kan bli minst like provosert om du ikke involverer politiet. Og uten at politiet har vært involvert til nå så har han allerede kommet med mange trusler OG kommet med det som ikke kan tolkes som annet enn en drapstrussel. Du MÅ involvere politiet nå.

Det over er det viktigste akkurat nå. Om du greier det, bestem deg selv for at du skal gjøre alt du kan for å bli ferdig med din mastergrad. Men snakk gjerne også med studiestedet, forklar hva som foregår, og hør om mulighetene om du må få det noe forlenget før du leverer masteroppgaven din.

Krisesenter og politi i morgen! ❤️ 

Anonymkode: 13a12...6a9

Og hva enn du gjør. Ikke svar på meldinger eller prat med han. Ta tydelig avstand. Møter han opp på jobben din sier du i fra til vakten så han ikke har tilgang på bygningen du jobber.

Anonymkode: 46064...3f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 16.00):

Hvis du overtenker så er det ikke slik at du klarer å skjule det. Subtile svar, blikk og kroppsspråk røper mer enn tusen ord. 

Så tenker jeg det er mange i dine sko som ikke ser seg selv utenfra - og kanskje heller aldri fått vite den brutale sannheten fra andre for andre skal være så forståelsesfulle hele tiden. 

Anonymkode: 63df2...fda

Hva har det med å være en dårlig person å gjøre? Ts sier ikke at det ikke er synlig, men at overtenkingen mest går på ts som person..

Ikke til å misforstå, spør du meg. 

Ts: kom deg vekk mens du kan.

Anonymkode: 90ab6...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 15.46):

Han mente at jeg er en svært problematisk person. Han beskrev meg som utålmodig, lett å trigge, forsvarsorientert, og mente at jeg overtenker og graver i alt. At jeg rett og slett er langt i fra å være  en uproblematisk og «god person». 

Jeg har ikke lest de andre svarene, men jeg håper du tar beina på nakken og løper så fort du kan. Dette er utsagn fra noen som helst ikke forholder seg til dine behov, følelser, tanker eller grenser. For denne personen skal du sitte der som en sexdukke og kokk, smile nikke og si "jaaaa" med sukkersøt stemme til alt han vil. 

Løp forrest, løp. 

Anonymkode: 93ffc...7a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på deg selv, vær hos mor, kontakt gjerne krisesenter, kontakt legen, kanskje du kan sykemeldes lengre pga dette, snakk med en på jobb om du har en god venn å alliere deg med der, for han vil nok dukke opp. Kanskje en hvor du kan gjemme deg på kontoret/bakrommet/bakgården mens de kaster han ut.  

Ta vare på meldinger, for dette kan bli noe du må til politiet med. 

Det er jo allerede stalking. Svar at du ikke vil ha at han dukker opp på jobb, kanskje også at du da vil tilkalle politiet. Bare så det er dokumentert og klart. 

Jeg ser hvilken fase han er nå. Dette er nok ikke over på et blunk, dessverre. Først er det forsøk på den samme gamle manipulasjonen, så en slags lovebombming.  Neste kan bli at truslene om selvmord kommer, og så til slutt gjerne at han blir fly forbanna, som vi dessverre vet kan være en livsfarlig fase.  Så du må stålsette deg.

Anonymkode: d7a1b...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...