Gå til innhold

Hvor ofte sammen med venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dessverre kun 4-6 ganger i året, men vi spiller sammen nesten hver helg da.

Anonymkode: 8ea29...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

2-3 dager i uka ca. 

Er singel med hjemmeboende tenåring.

Anonymkode: e6935...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver uke. Har fast kino/teater avtale med tre venninner på onsdager. Spiser middag med en annen venninne et par ganger i måneden etter å ha hentet barn i barnehage. Vi bytter på å være vertskap.

Møter ellers venner i helgene, med eller uten barn. 

Anonymkode: 53f96...1b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang i måneden, kanskje. Jeg vil si 5-12 ganger i året, alt ettersom. Har mange venner, men vi har alle våre liv med barn osv, i tillegg til at det er snakk om jobb og andre forpliktelser.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva er årsaken til at dere er så lite sammen med venner ? Jeg drar på besøk,eller får besøk av venner minst 2 ganger pr uke. Vi går også ut og spiser en gang i mnd.

Anonymkode: ded7e...949

Jeg har ikke behovet. Jeg er introvert, og det er de også i stor grad. Jeg foretrekker å være alene eller sammen med mannen min i ukene vi ikke har stesønnen min. Og i ukene vi har min stesønn er det lite tid til annet enn jobb og være hjemme med familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ufør og barnløs så tid er det massevis av.

Stort sett går jeg ut med venner kanskje 1-2 ganger i året. Da gjerne i forbindelse med besøk til hjembygda eller at venner kommer til byen jeg bor i.

Ellers går jeg tur med en god nabo 1-3 ganger i ukene jeg er i form, 0 ukene jeg ikke fungerer.

Mannen og jeg går ut ca en gang i mnd på et eller annet arrangement som konsert, middag eller teater. Aldri både middag og teater på samme dag. 

Anonymkode: df66f...d35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hver uke. Noen på dagtid som jobber turnus og ettermiddag/kveld. 

Anonymkode: c54ac...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to stk venner som vi reiser en helge tur i året. Så har jeg noen som jeg prøver å møte litt oftere på lunsj og går tur og slik. Ikke sånn kjempe ofte det skjer. Kanskje en gang i mnd eller sjeldnere. Så har jeg også to andre venner som vi prøver å reise sammen. Men det skjer ikke hvert år. 

Anonymkode: 1e805...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden gjorde meg uforventet glad. 

Fordi jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg så vennene mine så sjeldent. Ser på svarene her at jeg faktisk ser de ganske ofte sammenlignet med andre. Alt fra flere ganger i uken, til en gang i måneden. Mer den siste enn den første. Livet skjer, spesielt med barn.

Anonymkode: 0d429...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 14.16):

Hva er årsaken til at dere er så lite sammen med venner ? Jeg drar på besøk,eller får besøk av venner minst 2 ganger pr uke. Vi går også ut og spiser en gang i mnd.

Anonymkode: ded7e...949

For meg handler det om reisevei. Bor langt ute på landet, og det blir tungvint å møte folk i hverdagen etter jeg kommer sent hjem fra jobb. I helgene, prøver jeg å få vært litt hjemme, men vi er som sagt mye med 2 nabopar. 

Anonymkode: e2794...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Denne tråden gjorde meg uforventet glad. 

Fordi jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg så vennene mine så sjeldent. Ser på svarene her at jeg faktisk ser de ganske ofte sammenlignet med andre. Alt fra flere ganger i uken, til en gang i måneden. Mer den siste enn den første. Livet skjer, spesielt med barn.

Anonymkode: 0d429...fac

Jeg også, selv om vi er mye sammen med naboene. Men venninnegjengen min og flere enkeltvenninner, ser jeg bare noen få ganger i året pga. reisevei etc. Jeg blir også litt glad for at folk ikke er så mye med hverandre, for har selv dårlig samvittighet overfor venninnene mine. Har en venninne som også bor på landet, som likevel reiser til byen og er med på noe flere ganger i uken, som konsert/revy (hver uke), ute og spiser (hver uke) på museum osv. Det må skje noe 3-4 dager i uken. Hun har barn og full jobb, og jeg fatter ikke hvor overskuddet kommer fra. Hun maser også hele tiden om at vi må finne på noe, men jeg orker ikke å gjøre så mye hver uke som krever at jeg må kjøre i timesvis i tillegg til jobb, familie og barn osv. 

Anonymkode: e2794...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er singel og 32 år. 

Møter bestevenninna mi 1-3 ganger i uka, helt enkle ting, drikke en kopp te, fast seriedag, av og til middag, av og til kafé og lignende. Noen ganger drar vi på turer og utflukter. Men som oftest er det veldig hverdagslig. 

Alle andre ... jeg møter kanskje de andre vennene 6 ganger i året. 🙈 Og familie enda mindre. 

Anonymkode: 10404...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg var ung og hadde en venninne som jeg virkelig likte så kunne vi gå ut og ha det gøy hver dag uansett om vi tok oss en drink, gikk tur eller bare satt og pratet. Virkelig hadde en god kjemi. Har vel hatt 2-3 slike venner.

Sånn utenom så har jeg egentlig lite behov for å treffe folk. Nå er jeg voksen med barn så nå kan jeg jo skylde på det men om jeg ikke virkelig har en utenomjordisk kjemi med en, noe som skjer sjeldent, så er jeg egentlig ikke så interessert i å møte venner så mye selv om de er gode venner. Forskjell på venner og en som man virkelig klaffer godt med på alle områder. Har mange som jeg kan gå ut med å gjøre akkurat de samme tingene med men det blir ikke det samme når man ikke har den kjemien. Så vi treffes som regel 2 ganger i måneden og det er mer enn nok for meg, kunne godt hatt det sjeldnere og men vet de ønsker mer så da gjør vi det slik. 

Har og en del venner som har flyttet og kommer innom et par ganger i året, de setter jeg stor pris på, da henger vi sammen hele dagen og oppdaterer hverandre og så går det et halvt år til neste gang, slikt liker jeg.

Når jeg var ung så prøvde jeg å være mer "på" og bli med på alt siden alle andre likte det, men å gå ut å feste eller henge med folk hver eneste dag har som sagt aldri vært min greie.

Trenger vel ikke å si at jeg setter veldig stor pris på livet alene med barn. Har det helt fantastisk :D 

Anonymkode: 3085d...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ganske ofte. Vi prøver å lage felles middag minst en gang i mnd., og vi sees oftere enn det. Men nå er ingen av oss småbarnsforeldre og passert de 50. 

Anonymkode: d5158...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er sjelden på besøk. Livet er for travelt med barn som har aktiviteter her og der. Men jeg trener en idrett sammen med noen venner hver onsdag, møtes til idrettsarrangement av og til og treffer en i lunsjpausen et par ganger i måneden. 

Anonymkode: bcee4...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De nærmeste (2-3 stk) en gang pr uke, kanskje annenhver uke hvis det er travelt. Den større vennegjengen ca annenhver måned. Kollegaer som også har blitt venninner, går ut sammen og drikker vin ca en gang pr mnd. 

Anonymkode: 1befd...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...