AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:11 #41 Del Skrevet tirsdag kl 15:11 Herregud for noen svar. Enkelte får det til å høres ut som om du har krevd å få nummeret til privattlf. Jeg har fått direktenummer til kontoret til en psykiater og en psykolog jeg har hatt. En annen psykolog fikk jeg ikke nummeret til (hun sa heller ingenting om sentralbordet). Dette ved samme DPS. Anonymkode: f3180...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:18 #42 Del Skrevet tirsdag kl 15:18 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det var ikke privatnummeret, det var jobbtelefonen. Det er en vesentlig forskjell. Anonymkode: 5b812...366 Takk! Virker som en del ikke engang gadd å lese overskriften før de svarte. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På "Min helse" (tror jeg det er), kan man sende en mld. til sin behandler. Kanskje du får raskere svar da? Anonymkode: 5b812...366 Takk, har sjekket der, men jeg kan kun sende melding til fastlegen min. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud for noen svar. Enkelte får det til å høres ut som om du har krevd å få nummeret til privattlf. Jeg har fått direktenummer til kontoret til en psykiater og en psykolog jeg har hatt. En annen psykolog fikk jeg ikke nummeret til (hun sa heller ingenting om sentralbordet). Dette ved samme DPS. Anonymkode: f3180...04d Takk! TS Anonymkode: 8d58d...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:18 #43 Del Skrevet tirsdag kl 15:18 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg går til en fast behandler hos DPS. Vi snakket om hvem jeg kunne ringe ved krise og da ga hun meg 3 telefonnumre hvor ingen var til henne. Jeg sa jeg foretrakk å kunne ringe henne siden det er vanskelig for fremmede å sette seg inn i problemene mine i løpet av en telefonsamtale, men jeg fikk fortsatt ikke hennes jobbtelefon. Jeg spurte ikke om årsak, men har forstått det slik at hun jobber lite hos DPS og derfor sjeldent er tilgjengelig på telefon. Jeg spør fordi min forrige faste behandler ga meg jobbtelefonen hennes og sa jeg kunne ringe henne i kontortiden hennes(mandag til fredag) om det var krise. Hun har selvsagt andre arbeidsoppgaver enn å vente på telefon fra meg. Så hun kunne selvsagt ikke ta samtaler når som helst. Men da jeg sendte henne melding rundt slutten av arbeidsdagen hennes og sa jeg trengte å snakke med henne så avtalte vi at vi kunne ta en telefonsamtale tidlig neste dag. Noe som var en svært god løsning for meg. Var jeg bare heldig med min forrige behandler eller er jeg uheldig med min nåværende behandler? Det er ikke slik at jeg ofte har behov for å kunne ringe. Jeg har kun hatt behovet 1 gang i løpet av 3 år. Men den ene gangen så betydde det enormt mye for meg å kunne snakke med psykologen og å ikke måtte vente til neste psykologtime. Anonymkode: 8d58d...557 Skal behandleren gi nr sitt til deg, må hun også gi nr til de 45 andre pasientene hun har ansvar for. Da vil hun ikke ha tid til å ta seg av sine planlagte oppgaver. Gir hun nr til noen men ikke alle, bidrar hun til forskjellsbehandling. Jeg synes hun har gjort en veldig god vurdering i å ikke gi nr til deg og evt andre. Det er fullt forsvarlig både etisk og helsemessig å gi deg tilgang til andre nr å ringe. Det må du bare godta. Anonymkode: 5392e...fa8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:08 #44 Del Skrevet tirsdag kl 19:08 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Edit: Jeg har også prøvd å ringe sentralbordet og det er her jeg har funnet ut at psykologen trolig jobber lite på DPS siden sentralbordet de gangene jeg har ringt har sagt at behandleren min har lite kontortid hos DPS. Det er derfor jeg tenkte at hun ikke ga meg jobbtelefonen hennes, siden det å måtte vente en uke på å få sendt en beskjed til psykologen er en dårlig løsning ved krise. TS Anonymkode: 8d58d...557 nei hun ga deg ikke telefonnummeret fordi behandlere på Dps har ikke et eget direkte telefonnummer som du som kan ringe. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Igjen, jeg har aldri fått tilbud om å ringe sentralbordet om jeg ønsker å snakke med psykologen min. Hadde jeg fått det tilbudet så hadde det selvsagt ikke vært noe problem å ikke få ringe til jobbtelefonen hennes. Det er selvsagt likegyldig for meg om jeg ringer sentralbordet eller jobbtelefonen hennes for å avtale å snakke med henne. Jeg merker selvsagt ikke forskjell på om det er psykologen eller sekretæren som sier "du kan snakke med psykologen på telefon klokke 10-10.20 i morgen. Problemet er ikke hvem jeg ringer for å snakke med min faste behandler, men at jeg ikke får mulighet til å snakke med min faste behandler ved krise. Hun ønsker ikke at jeg skal ringe sentralbordet for avtale en telefonsamtale med henne. Hun ønsker at jeg skal ta krise-samtaler med noen andre personer enn henne. Dette gjelder uavhengig av hvilken dag det er og uavhengig av tidspunkt. Jeg vet ikke hvordan du ikke kan ha fått med deg muligheten til å sette en telefon på lydløs og å vente med å ta telefoner til et passende tidspunkt. Skjønner at du tror du er svært logisk, men her er det faktisk noe helt grunnleggende du ikke har fått med deg. TS Anonymkode: 8d58d...557 Det kan oppstå situasjoner på Dps som gjør at sentralbordet eller andre behandlere trenger å få fatt i den behandleren du har og da sier det seg selv at telefonen ikke kan settes på lydløs. Så ønsker du å få kontakt med din så får du ringe sentralbordet. Anonymkode: b8f6d...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:12 #45 Del Skrevet i går, 20:12 AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 10.42): Da jeg gikk til DPS måtte alle telefoner gå via sentralbordet. Ikke mulig å ringe direkte til behandler, måtte ringe til sentralbordet og be om å bli satt over. Det skjønner jeg jo veldig godt, for det er ikke hyggelig å avbryte dem når de er midt i en time med en annen. De på sentralbordet vil ikke sette over om de ser behandleren er opptatt med en pasient. Anonymkode: 6f9b0...7cd Dette. Jobber på DPS og sånn er det hos oss. Vi har kun fasttelefoner og ikke mobiler, ingen mulighet til å sette på lydløs. Før fikk folk numrene og da ble folk ringt ned. På gruppenivå er pasienter dårlige på å definere hva som haster og hva det passer seg å ringe for vs hva som kan vente til neste time. Er kjempeglad for at ingen pasienter har nummeret mitt. Anonymkode: 1e59e...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå