Gå til innhold

Bussprisene i Bergen 😕

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så har prisene økt igjen, knappe 6 måneder siden sist, og Skyss har kuttet varigheten av én billett med 30 min, så nå varer en billett 60 minutter.

Det er de som kjøper enkeltbilletter som merker dette best.

Ikke har Skyss utbedret rutetilbudet eller avgangene heller, og dette medfører jo at folk tar mindre kollektivt.

Anonymkode: 51b9b...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vil garantert føre til mer sniking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minitroll skrev (50 minutter siden):

Dette vil garantert føre til mer sniking. 

Skyss har tenkt på dette og har økt kontrollene. 

Anonymkode: 1c122...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er billigere for en familie og kjøre og parkere i klostergarasjen. Da kommer vi rett fra huset til midt i byen og, ikke noe styr til og fra buss. Vi kan og velge når vi vil dra. 

Tenker flere velger den varianten fremover

Anonymkode: 5ce89...f0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er billigere for en familie og kjøre og parkere i klostergarasjen. Da kommer vi rett fra huset til midt i byen og, ikke noe styr til og fra buss. Vi kan og velge når vi vil dra. 

Absolutt og det går ut over luftkvaliteten når alle skal kjøre, men Skyss ber jo om det.

ts

Anonymkode: 51b9b...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette stemmer ikke. Tok bybanen i dag, prisene var det samme, for enkeltbillett i hvert fall, og den varte i 90 minutter fortsatt. 

Anonymkode: f2b3a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Tok bybanen i dag, prisene var det samme, for enkeltbillett i hvert fall, og den varte i 90 minutter fortsatt. 

Anonymkode: f2b3a...9b1

Dette gjelder fra 1. februar.

Anonymkode: b51a8...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 20.37):

Skyss har tenkt på dette og har økt kontrollene. 

Anonymkode: 1c122...2a8

De har ikke det. Men prisene reguleres, slik de alltid gjør, 1.februar. Alle priser øker, da selger, i dette tilfellet Skyss, sine utgifter også øker. Eller tenker du at bussjåfører ikke skal få økt lønn f eks?

I en nyhet leste jeg at Skyss tapte over 90 millioner på grunn av sniking. Kanskje det er snikerne du bør rette pekefingeren din mot? Det finne mange ulike billetttyper - enkeltbillett, 24 - timers billett, 7 - dagers billett, 30 - dagers billett og 180 - dagers billett. Så skal du ta bussen mer enn den ene gangen, så vær litt økonomisk og kjøp en av de andre typene. Det sparer du penger på. Og du trenger ikke bekymre deg for overgangstider.

Anonymkode: 82e73...2c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 20.48):

Dette er ikke riktig. Dyrt å stå i klostergarasjen. Hvis jeg tar bussen med mine tre barn, betaler jeg kun for meg selv. Barna er gratis. Man kan ta med opp til 4 barn på en voksenbillett. Så 50kr for fire personer er mye billigere enn å bruke bilen.

Anonymkode: 0c9c1...340

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er ikke riktig. Dyrt å stå i klostergarasjen. Hvis jeg tar bussen med mine tre barn, betaler jeg kun for meg selv. Barna er gratis. Man kan ta med opp til 4 barn på en voksenbillett. Så 50kr for fire personer er mye billigere enn å bruke bilen.

Dere skal vel hjem igjen også?

Regnet på det nå selv. Skal noen timer til sentrum. Blir ca. 50kr dyrere å bruke bilen fremfor to enkeltbilletter på buss om jeg står i bygarasjen som er billigst. De 50kr er definitivt verdt det. 

Anonymkode: 92eea...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om man er 2 voksne blir det 200 kr. Har du med bestemor (som ikke er gammel nok til honnør) blir det 300 kr. Greit nok at man får med 4 barn pr voksen, men man reiser ofte flere voksne sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det i Stavanger? 
De har ingen billett inntekter.

De har ingen utgifter til app, vedlikehold av app, andre betalingsløsninger, de har ingen regnskapsansvarlig for billettene, de lønner ikke Securitas, de har ingen klage behandling, ingen utgifter til inkasso på de som aldri kommer til å betale en krone.

Så lurer litt, hvordan går det med dette nede i Stavanger? 

Anonymkode: c7586...fec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...