Gå til innhold

Mann og kvinner , hva er det verste med å bikke 40 og 50?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingenting. Livet blir bare bedre.

Anonymkode: 5d97b...f76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting. Livet blir bare bedre.

Anonymkode: 5d97b...f76

Ja, livsløgner må vi ha

Anonymkode: 8c8aa...682

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En merker jo att noe skjer, ting siger, huden siger, alt siger, formen siger, ting begynner å gjøre vondt her og der. 

Men det mentale blir bedre, en får en helt egen ro, en fred i kroppen på en måte. Det er sikkert derfor yngre kan finne en noe satt og kjedelig, men det er bare freden og roen som siger innover enn og gjør livet så mye bedre. 

Anonymkode: dfff5...53f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dame, 50 +: Det verste er at jeg har blitt langsynt, må ha briller for å lese alt. Litt mindre energi også, men bortsett fra det er livet bedre.

Anonymkode: 89952...1ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, livsløgner må vi ha

Men er det en løgn? Jeg er riktignok bare 39, men livet har blitt bedre og bedre. 30-årene mine var mye bedre enn 20-årene.

Nå har jeg mer fritid, og mer penger. Kan bruke ressursene mine på hobbyer og lange ferieturer rundt om kring i verden.

Hvis alt går slik det ser ut til, blir det bare enda bedre i 40-årene.

Anonymkode: c50fe...77f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: For min del at jeg begynte å gi mer bæng i hva andre mente og syntes om alt. Var alltid veldig opptatt av hva folk syntes om meg, men nå er det bare okay jeg er den jeg er på både godt og vondt (ikke det at jeg driver og er ille med andre, men jeg kan være sær med at jeg liker meg i mitt eget selskap).

Verste: Merker jo at kroppen blir eldre selvfølgelig, fikk litt mer plager med typ overgangsalder. Dette holdes godt i sjakk med medisin nå så alt i alt så fungerer livet veldig godt akkurat nå :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At kroppen blir mye stivere🫣 Jeg trener ikke, så skjenner godt på det. Jeg er glad jeg har gjort meg ferdig med 20 og 30 årene. Og er glad for at jeg er ferdig med fostring av barn. Har masse tid for meg selv. 
Er 43 år

Anonymkode: 56fe3...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At jeg får lengre og lengre hengeballer. 

Anonymkode: 96011...04e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt i alt veldig bra.
Må til litt mer innsats på det fysiske, kroppen fikser seg liksom ikke selv på samme måte som da en var ung. Men det tar jo ikke mye tid å gjøre noe med. 
Er i bedre form nå som 50 åring enn jeg var i 30 årene. 

Mer fritid, mer penger, mindre bekymringer. 

Anonymkode: b7279...033

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verste: At mye av livet ligger bak meg. At jeg kan trene og trene, men få halvparten av de resultatene jeg fikk før. At foreldre blir gamle. At jeg fremdeles bruker alle pengene jeg tjener, slik at jeg aldri får den der følelsen av økonomisk frihet. 

Beste: at mange andre ikke flyter på ungdommelig skjønnhet, slik at jeg har tatt dem igjen og vel så det 😎 Takket være et godt utgangspunkt og en sunn livsstil. At jeg har råd til å kjøpe det jeg vil innen klær osv (ja, jeg vet at dette henger sammen med det om økonomi som står over, og at det er min feil 🤪)

Jeg bekymrer meg ikke for småting. 

Jeg er ikke urolig for om jeg skal «klare meg»: jeg vet at jeg har en super utdannelse og en god jobb. Før jeg tok utdannelsen visste jeg ikke om jeg ville få det til. 

Anonymkode: 6ec7a...b6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merker dessverre etter 40 at energien plutselig ikke er som i 30-årene. Og det er irriterende! Som om det vanlige tempo-livet plutselig er for slitsomt. Merker også stor forskjell på restitusjon ette trening. Som før var kanskje en dag, føles nå som tre… blir 43 i mars, merker ikke så mye med en gang, men har kommet snikende etter 40…  antar det ikke blir bedre til 50. Men kropp og hud er fortstatt ok, og fordelen jo erfaringen og dermed selvtilliten i 40-årene. Tipp topp jobbår for å øke i stilling og lønn (begynner virkelig å ha seniorkompetanse og jobben blir faktisk bare lettere mot mer i lønn, morsomt!). Skulle hatt dette hodet med kroppen og energien til en 20-åring! Men ikke sånn livet er :)  

Anonymkode: 036d5...af9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At kroppen er stivere og vondere. Har ellers ikke merket noe kroppslig (ingen rynker e.l).  Ellers er livet mye bedre nå i 40-årene enn noengang før.

Anonymkode: 25ba2...983

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke merket noe forskjell ennå. Blir 41 dette året og føler meg vel egentlig ikke så gammel som jeg egentlig er.

Anonymkode: f5a32...8a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Verste: At mye av livet ligger bak meg. At jeg kan trene og trene, men få halvparten av de resultatene jeg fikk før. At foreldre blir gamle. At jeg fremdeles bruker alle pengene jeg tjener, slik at jeg aldri får den der følelsen av økonomisk frihet. 

Beste: at mange andre ikke flyter på ungdommelig skjønnhet, slik at jeg har tatt dem igjen og vel så det 😎 Takket være et godt utgangspunkt og en sunn livsstil. At jeg har råd til å kjøpe det jeg vil innen klær osv (ja, jeg vet at dette henger sammen med det om økonomi som står over, og at det er min feil 🤪)

Jeg bekymrer meg ikke for småting. 

Jeg er ikke urolig for om jeg skal «klare meg»: jeg vet at jeg har en super utdannelse og en god jobb. Før jeg tok utdannelsen visste jeg ikke om jeg ville få det til. 

Anonymkode: 6ec7a...b6e

Hva jobber du innen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At jeg får lengre og lengre hengeballer. 

Anonymkode: 96011...04e

Du kan bruke dem som hoppetau. Fin trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo litt an på hvor flink du har vært til å ta vare på deg selv før du ble 40. Sove godt og nok. Trene. Spise sunt. Ikke drikke alkohol, røyke, snuse.

Fysisk kan man nok merke at kroppen ikke tåler det den gjorde før, men det psykisk for meg er mye bedre etter 40. Man gir bare litt mer faen. 

Anonymkode: 12712...3bc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer jo litt an på hvor flink du har vært til å ta vare på deg selv før du ble 40. Sove godt og nok. Trene. Spise sunt. Ikke drikke alkohol, røyke, snuse.

Fysisk kan man nok merke at kroppen ikke tåler det den gjorde før, men det psykisk for meg er mye bedre etter 40. Man gir bare litt mer faen. 

Anonymkode: 12712...3bc

Er stiv ,støl og geit, snart 40. Game over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er stiv ,støl og geit, snart 40. Game over

Feit. Men geit passer bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...