Gå til innhold

Dør av skam.. hvp virus/vorte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nope, kan ikke se det sånn heller. Er godt gjemt inni der

Anonymkode: 07be3...0d2

Merkelig. Jeg kan se alt (for mye) når jeg sitter sånn. 

Anonymkode: c9614...faa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Som tittelen sier: jeg har hvp virus, og jeg har fått vorter av det. Midt i rompesprekken, der jeg ikke kan se det, men jeg kan føle det... og det vokser... det har vært der bak i noen år, men begynte nylig å vokse seg såpass stor at jeg merker det. Dette er liksom ikke et sted jeg kan smøre noe på selv, herregud hva fader gjør man med dette? Jeg dør om jeg må til legen og spre skinkene slik at han ikke bare har måttet glo meg i høna, men nå også sett meg i mitt brune øye.. jeg er så skamfull og flau 🙈 hjelp?

Du kan smøre deg i rumpehullet. Hva tror du de med hemoroider gjør? Ta på deg en hanske og kjør en finger med krem oppi der 🤷‍♀️

Først må du uansett ril legen for å finne ut hva det er. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til deg som spurte hvorfor jeg ikke kan smøre selv: det ligger helt inni sprekken, er ikke mulig å se det selv: skal jeg bare smøre noe på måfå der bak? Og hva skal jeg eventuelt bruke? 

Ja, du må bare "smøre på måfå", men du sier jo at du kjenner den - så det skulle tilsi at du ikke akkurat trenger å smøre hele området bare for å være sikker på å treffe. 

Hva slags preparat vil jeg ikke uttale meg noe om, det er vel strengt tatt ikke sikkert at dette er en HPV-virusvorte. Det kan være andre ting, som f.eks. en hemoroide... Så jeg ville fortsatt tatt turen til en lege.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer ikke å forstå hvorfor du ikke har vært hos legen for LENGE siden. Klarer heller ikke å forstå hvilken anatomi du har om du ikke klarer å se i rumpesprekken ved hjelp av speil....? Er du svært stor?

Anonymkode: cecc5...397

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer ikke å forstå hvorfor du ikke har vært hos legen for LENGE siden. Klarer heller ikke å forstå hvilken anatomi du har om du ikke klarer å se i rumpesprekken ved hjelp av speil....? Er du svært stor?

Anonymkode: cecc5...397

Nei, er nokså vanlig størrelse men den er ikke i eller i nærheten av selve anusåpningen. Den er lengre opp mellom skinkene.  Vet jeg har viruset, har nettopp vært igjennom biopsi for å sjekke om det var celleforandringer. Den er knudrete når jeg tar på den (som blomkål) og jeg kan absolutt smøre krem på måfå. Tenkte først på sånn vanlig vortemiddel der du må være nøye med å treffe kun vorten, der hadde jeg ikke hatt sjans. Men å ta en klatt og streke oppover sprekken, ja det skal kunne gå greit. Skal ta det opp med legen om jeg kan få en resept og om han vil se selv så skal han få lov til det, men om jeg slipper å måtte vise den tenker jeg både han og jeg blir glad for det. 

Hvorfor jeg ikke tok det opp med legen eller gyn? Tror jeg nevnte det sånn spakt, men det kom ikke skyggen av alt annet: krefttankene, biopsien, skammen over å ha i det hele tatt fått viruset, usikkerheten over vegen videre og forvirringen over å ikke bli vaksinert. Det var så mange andre store tanker, og vorten vokste ikke da, men nå noen mnd senere har ting endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk påvist HPV da jeg byttet spiral. Aldri hatt det tidligere.

Er da ikke noe flaut? 

Sa fra til kjæresten og vi tok vaksine sammen. For alt jeg vet er det han som har smittet meg eller jeg har hatt det flere ganger🤷

Største bekymringen er kreft, men vil jo nå følges opp årlig.

Anonymkode: e47e6...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Som tittelen sier: jeg har hvp virus, og jeg har fått vorter av det. Midt i rompesprekken, der jeg ikke kan se det, men jeg kan føle det... og det vokser... det har vært der bak i noen år, men begynte nylig å vokse seg såpass stor at jeg merker det. Dette er liksom ikke et sted jeg kan smøre noe på selv, herregud hva fader gjør man med dette? Jeg dør om jeg må til legen og spre skinkene slik at han ikke bare har måttet glo meg i høna, men nå også sett meg i mitt brune øye.. jeg er så skamfull og flau 🙈 hjelp?

Skal fortelle deg boe mer flaut.

Var hos en lege jeg vanligvis ikke bruker, sleit med magen og hun bare om å sjekke etter hemoroider. Så hun hadde fingeren inni rompa mi.. konstanterte med at jeg ikke har det.

Et år senere begynner barnet mitt i ny barnehage og barnet mitt sin nye bestevenn er barnet til den legen. Og de kommer til å følge hverandre ut hele barnehagen og gjennom 10 år av skole. 

Jeg syns det er flaut å møte den legen nesten daglig..

Synlige kjønnsvorter kan behandles med liniment, krem, frysing eller kirurgisk fjerning. Hvilken behandling som er aktuell avhenger av vortens plassering og form. Kjønnsvortene forsvinner ofte av seg selv etter 12 til 18 måneder, så man kan velge å vente med behandling.

De kan forsvinne, se avvent litt å se. 

Anonymkode: 479a9...807

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei, er nokså vanlig størrelse men den er ikke i eller i nærheten av selve anusåpningen. Den er lengre opp mellom skinkene.  Vet jeg har viruset, har nettopp vært igjennom biopsi for å sjekke om det var celleforandringer. Den er knudrete når jeg tar på den (som blomkål) og jeg kan absolutt smøre krem på måfå. Tenkte først på sånn vanlig vortemiddel der du må være nøye med å treffe kun vorten, der hadde jeg ikke hatt sjans. Men å ta en klatt og streke oppover sprekken, ja det skal kunne gå greit. Skal ta det opp med legen om jeg kan få en resept og om han vil se selv så skal han få lov til det, men om jeg slipper å måtte vise den tenker jeg både han og jeg blir glad for det. 

Hvorfor jeg ikke tok det opp med legen eller gyn? Tror jeg nevnte det sånn spakt, men det kom ikke skyggen av alt annet: krefttankene, biopsien, skammen over å ha i det hele tatt fått viruset, usikkerheten over vegen videre og forvirringen over å ikke bli vaksinert. Det var så mange andre store tanker, og vorten vokste ikke da, men nå noen mnd senere har ting endret seg.

Er du av normal størrelse, så kan du se deg selv fra rompehullet og opp til halebeinet med et speil.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal fortelle deg boe mer flaut.

Var hos en lege jeg vanligvis ikke bruker, sleit med magen og hun bare om å sjekke etter hemoroider. Så hun hadde fingeren inni rompa mi.. konstanterte med at jeg ikke har det.

Et år senere begynner barnet mitt i ny barnehage og barnet mitt sin nye bestevenn er barnet til den legen. Og de kommer til å følge hverandre ut hele barnehagen og gjennom 10 år av skole. 

Jeg syns det er flaut å møte den legen nesten daglig..

Synlige kjønnsvorter kan behandles med liniment, krem, frysing eller kirurgisk fjerning. Hvilken behandling som er aktuell avhenger av vortens plassering og form. Kjønnsvortene forsvinner ofte av seg selv etter 12 til 18 måneder, så man kan velge å vente med behandling.

De kan forsvinne, se avvent litt å se. 

Huff ja kan skjønne at den er litt kleint 🙈 jeg håpte de ville forsvinne, de (den?) Har vært der såpass lenge at de burde ha forsvunnet, men nå virker det som sagt at det motsatte skjer. Ønsker virkelig at jeg kunne få oversikt og virkelig se det selv men det er bare ikke mulig. Samler opp mot til å ringe legen, vet hvor mye han hater å måtte utføre noe som helst gynekologisk så dette kommer han garantert til å hate minst like mye som jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du av normal størrelse, så kan du se deg selv fra rompehullet og opp til halebeinet med et speil.

Tror du ikke at jeg har prøvet alle slags vinkler og speil? Jeg har tatt rompeselfie, men de blir uklare eller feil plassert. Altså jeg er 45 år og hadde det vært mulig å se det selv og ordne dette på egenhånd hadde jeg selvsagt gjort det! 

Jeg kan se utsiden fint, men innsiden akkurat der skinkene møtes kan jeg ikke se for jeg treffer ikke riktig vinkel. Jeg vrir og vrenger, huker og bretter ut, men det er i blindsonen uansett hva jeg gjør. Helt idiotisk selvsagt, og jeg blir smågal av hele driten. Smart vorte, den har funnet den allerbeste stedet: mørkt, litt fuktig, varmt og i fred for alt.. kan bare drive med vorteting. 

Med min flaks må dritten skjæres bort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser "alt" om jeg bøyer meg fram med rumpa mot speilet, da flytter skinkene seg og jeg ser sprekk og alt 😅 Jaja, vi er forskjellige. Men ville absolutt dratt til legen. 

Kan partneren din hjelpe deg å smøre da? Nå er jeg singel, men om jeg hadde en kjæreste som trengte hjelp så hadde jeg jo stilt opp. Uansett hvor "flaut" det er. Jeg har latt menn slikke meg i rumpa, det er jo mindre stress å bli smurt litt 😅

Anonymkode: 15d80...922

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Huff ja kan skjønne at den er litt kleint 🙈 jeg håpte de ville forsvinne, de (den?) Har vært der såpass lenge at de burde ha forsvunnet, men nå virker det som sagt at det motsatte skjer. Ønsker virkelig at jeg kunne få oversikt og virkelig se det selv men det er bare ikke mulig. Samler opp mot til å ringe legen, vet hvor mye han hater å måtte utføre noe som helst gynekologisk så dette kommer han garantert til å hate minst like mye som jeg.

Ring gynekolog privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ser "alt" om jeg bøyer meg fram med rumpa mot speilet, da flytter skinkene seg og jeg ser sprekk og alt 😅 Jaja, vi er forskjellige. Men ville absolutt dratt til legen. 

Kan partneren din hjelpe deg å smøre da? Nå er jeg singel, men om jeg hadde en kjæreste som trengte hjelp så hadde jeg jo stilt opp. Uansett hvor "flaut" det er. Jeg har latt menn slikke meg i rumpa, det er jo mindre stress å bli smurt litt 😅

Anonymkode: 15d80...922

Hehe jeg satte meg på badet og var sikkert litt av et syn: stilte opp telefonen, zoomet inn og knipset til jeg fikk tatt bilde. Herregud det er fadermed godt at jeg kan le av meg selv. Fikk tilslutt fanget luringen, det ser ut som en "skintag" når jeg googler bildet men fikk også opp en del andre "hjelpsomme" linker så det er og forblir et mysterium frem til jeg får ringt legen. Ser noen spør om å ringe gyn men blir ikke dette feil ende? Hudlege er kanskje vegen å gå, men må innom fastlegen først.

Takk for hjelpen dere, akkurat nå er jeg over det verste skammen og er bare flau over meg selv. Håper humoren holder til i morgen men jeg har ihvertfall bilde så jeg slipper å brette ut alt (med mindre han ber om det da seff). Fysj fader det er pinlig å ha kropp til tider 🙈

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De typene som gir vorter er ikke de sammen typene hpv som gir kreft sa legen min til meg. Så vorter gir ikke økt kreftfare bare så det er sagt. 

Om du står med ryggen til et speil og bretter ut skinkene med ett ben opp burde du kunne snu nakken og se alt. 

Ikke smør på måfå, linimentet er etsende. Du vil ende opp med sår. 

Hør om legen kan fryse den vekk. Kanskje du må tilbake for en ny frysing, kanskje ikke. Dette er null stress. 

Anonymkode: ec2d9...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nope, kan ikke se det sånn heller. Er godt gjemt inni der

Det er nok ikke en kjønnsvorte inni anus. Kan være hemoroide, eller polypp. Om den har vært der i åresvis og vokser så må du få det undersøkt mtp tarmkreft. Kan være godartet kuler også, men det må undersøkes. Du kan jo ikke som voksen kvinne, mene at du VET at dette er kjønnsvorter, når du ikke engang kan se den

Anonymkode: 3cc4d...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er nok ikke en kjønnsvorte inni anus. Kan være hemoroide, eller polypp. Om den har vært der i åresvis og vokser så må du få det undersøkt mtp tarmkreft. Kan være godartet kuler også, men det må undersøkes. Du kan jo ikke som voksen kvinne, mene at du VET at dette er kjønnsvorter, når du ikke engang kan se den

Det er ikke inni anus. Det er godt gjemt inni rompesprekken, men fikk bilde av det nå. Det er en knudrete, blomkålsaktig, "skin tag" i følge google. Kan sikkert skjæres bort av legen (eller fryses? Aner ikke hva han bestemmer seg for når han ser det. For jau jeg innser at jeg MÅ vise det 🙈).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke inni anus. Det er godt gjemt inni rompesprekken, men fikk bilde av det nå. Det er en knudrete, blomkålsaktig, "skin tag" i følge google. Kan sikkert skjæres bort av legen (eller fryses? Aner ikke hva han bestemmer seg for når han ser det. For jau jeg innser at jeg MÅ vise det 🙈).

Har du noe smerter i forbindelse med den da? Kan fortsatt være utvendig hemoroide, talgkjertel eller bare en normal hudfold 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spoiler

Ekkelt bilde

Den er litt øm nå i det siste nå som den har begynt å vokse, kjenner mer til den ja.20250128_175127.thumb.jpg.8372190efee0788c22f52ea8bcbe6682.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis skjult innhold

Ekkelt bilde

Den er litt øm nå i det siste nå som den har begynt å vokse, kjenner mer til den ja.20250128_175127.thumb.jpg.8372190efee0788c22f52ea8bcbe6682.jpg

Så godt at du la advarselen om "ekkelt bildet" i spoilerboksen, og la bildet helt åpent 🤣

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så da kan du bare dø av kreft da?👀😄 Jeg er selv 40 og fikk vaksine anbefalt av min gyn. Betaler gladelig 4-5 tusen for en vaksom kan gjøre at jeg slipper den grusomme livmorhalskreften. Så verdt det! Be lege gi resept på Gardasil og få det gjort. 

Og ang vortene så klarer du smøre deg selv. 

Anonymkode: ad745...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...