AnonymBruker Skrevet 30. januar #21 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 19.39): Sist jeg sjekket var det ikke lov å bare å sende en sms når en var syk og ikke kom på jobb. En skal vel ringe ? Senest i dag ringte jeg for melde avbud til i morgen. Da san han at det er mange som ikke vet at en skal ringe Anonymkode: dfaae...7c9 Det varierer fra arbeidssted til arbeidssted om man må ringe eller ikke. Men når «mange ikke vet at man må ringe» på din arbeidsplass, må jo sjefen være helt elendig på å kommunisere. Hos oss må man ringe, og dersom leder ikke kan ta tlf/ringer opp med en gang sender man melding. Så blir man oppringt av leder når hen kan. Anonymkode: 57380...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #22 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 19.22): All fravær blir meldt til meg, det er mitt ansvar som vikarinnkaller å skaffe vikarer. Har etter hvert merket at det er et mønster i enkeltes fravær, og jo lengre forklaringer jeg får på sms desto mer finner jeg ut om noen juger eller ikke. Jeg krever ikke grunn, noen har allikevel for vane å skrive lange forklaringer. De skal ikke ringe men sende sms før kl 07.00. Troe dere på at folk er syke når de melder fravær, spesielt egenmeldinger som kommer bestemte dager? Og hva er de verste eller rareste grunnene dere har vært borti? Anonymkode: 44749...faa Det å kunne sende sms bør dere droppe, terskelen for å være hjemme blir mye høyere hvis man må ringe, mange nok som er hjemme fordi de har sovet dårlig. Anonymkode: 1e989...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #23 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 19.39): Sist jeg sjekket var det ikke lov å bare å sende en sms når en var syk og ikke kom på jobb. En skal vel ringe ? Senest i dag ringte jeg for melde avbud til i morgen. Da san han at det er mange som ikke vet at en skal ringe Anonymkode: dfaae...7c9 Det varierer selvfølgelig fra sted til sted. Vi må ikke ringe. Anonymkode: dbf64...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #24 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 10.05): Det å kunne sende sms bør dere droppe, terskelen for å være hjemme blir mye høyere hvis man må ringe, mange nok som er hjemme fordi de har sovet dårlig. Anonymkode: 1e989...e60 Dere som blir så indignert at denne smsen- i mange yrker på gølvet sender vi sms til FRAVÆRSTELEFONEN som ts oppgir å sitte med. Den personen skal finne vikarer til å dekke den syke. Sikkert lærer eller helseansatt. Vi må selvfølgelig i tillegg ringe leder eller smse og be leder om å ringe når det passer for å si at vi er borte, denne fraværstelefonen er kun en funksjon. Så slapp helt av, folk må fortsatt ringe lederen sin 🙄 Anonymkode: ec623...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #25 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 19.22): Troe dere på at folk er syke når de melder fravær, spesielt egenmeldinger som kommer bestemte dager? Og hva er de verste eller rareste grunnene dere har vært borti? Anonymkode: 44749...faa Jeg pleier ikke blande meg borti folks grunner, og jeg tenker ikke over hvilke dager det kommer. Noen blir automatisk mistenksomme om det kommer på en mandag, men da har man jo gjerne hanglet siden fredag og holdt ut den dagen. Eneste er at jeg mistenker at noen bruker egenmelding fordi sykt barn-dagene er brukt opp, men legger meg ikke borti det. Anonymkode: 7f346...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå