AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar Jeg holder på å bli sprø. Store delere av samtaletema er trening. Om det ikke er med meg, så er det andre i rommet. På repetisjon. Maten i lunsjen er jo også en greie og et stort tema. Han trener før jobb. Ette jobb skal han også på trening. Evig snakk om hvor ekkel han føler seg om han ikke trener en dag og bla bla bla. Orker snart ikke mer🙈 Anonymkode: f0204...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 27. januar #2 Del Skrevet 27. januar da kan du vel bare forlate samtalene og finne deg noe annet å gjøre, du må jo ikke "håndtere" dette, du kan trekke deg unna. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar Si ifra? «Du, det blir veldig ensformig og kjedelig for oss andre at du alltid bare skal snakke om trening, kan vi variere emne litt mer?» Anonymkode: 17272...d77 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Del Skrevet 27. januar Det går vel an å spørre om han har noen andre hobbyer? Eller bare ikke delta i samtalen om det. Anonymkode: 3a688...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Del Skrevet 27. januar Sånn er det å ha kollegaer med andre interesser enn deg selv. En av mine kollegaer elsker håndarbeid. Strikking, hekling og veving. Det var moderat interessant å høre om i starten når hun viste hva hun hadde laget. Imponerende, men ikke interessant å høre om for meg. Men når en nyansatt som har samme interesser begynte i fjor så har det tatt helt av. Jeg lar dem dele begeistringen sin, og trekker meg unna og finner noen andre å prate med. Uenig at man skal si "hei, dine interesser er kjedelige for oss, snakk om noe annet" Beste råd er å ikke delta. Nok av andre som elsker trening som han kan prate med. Hva er godkjente samtalemner for deg, TS? Anonymkode: 0c873...105 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Del Skrevet 27. januar Spis maten din et annet sted, ikke delta i samtalen, bidra med noe til samtalene ellers med stoff du synes er interessant, start å trene selv og delta i samtalene. Mange muligheter enn å sitte å surmule. Hva han snakker med andre om er i hvert fall ikke noe du skal blande deg opp i. Hva bidrar du med selv til samtalene? Erfaringsmessig er de som misliker at folk snakker om lidenskaper de har, har selv svært lite å bidra med selv så sant de ikke kan snakke om andre. Anonymkode: b07b1...24a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 27. januar #7 Del Skrevet 27. januar Jeg liker å snakke om bøker jeg leser. Noen deltar i samtalen, andre velger å sitte ved et annet bord i lunsjen. Sånn er det. Mulig noen synes det er spennende å snakke om trening, andre om synske damer. Bra mennesker er forskjellige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #8 Del Skrevet 27. januar Opplever det samme. En kollega har begynt å trene for å gå ned i vekt. Hun snakker kun om hvor lite hun spiser og hvor mye hun trener. På sosiale medier legger hun ut bilder fra trening hver dag. Tror det har gått til hodet på henne Anonymkode: 5a388...832 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Del Skrevet 28. januar En ting du kan gjøre er å slutte å gi folk diagnoser.. Man er ikke "treningsnarkoman" fordi man liker å trene og snakke om trening. Det er ikke noe annerledes enn de som prater om tv-serier og realityshow, de som prater på inn og utpust om fotball, aksjer, data-duppeditter, osv osv. Om du ikke vil høre på, kan du høflig forlate samtalen. Er ikke verre enn det. Du er ikke samtale-politi som kan bestemme hva kollegaene har lov å prate om. Anonymkode: d7dd4...e3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Del Skrevet 28. januar Det er vel ikke så mye håndtere? Du gjør slik som alltid når du ikke har så god kjemi med noen Anonymkode: 45ac3...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Del Skrevet 28. januar Si: tror du må dusje mer når du trener så mye for det lukter litt av deg. Da slutter han nok Anonymkode: ac4f1...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #12 Del Skrevet 28. januar I vennegjengen har vi to som alltid snakker om stereoanlegg når de er sammen. De kan sitte i timesvis. Vi andre bare himler med øynene og drar en "nå er dem i gang igjen!". Det er jo egentlig bare morsomt. Anbefaler å bare ignorere vedkommende. Anonymkode: f1eb0...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #13 Del Skrevet 28. januar Slik er det. Du har jo også de som kun snakker om egne barn, om de får styre samtalen. Eller vil snakke jobb hele lunsjen. Så løsningen er enkel, snakk om ditt, eller still spørsmål om helt andre ting. Senest i går "jeg kom sent i dag fordi lille peder ikke ville...og så gjorde han slik...", Så da sa jeg bare "noen som har begynt å tenke på hva de skal i sommerferien?" Anonymkode: f27ca...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Del Skrevet 28. januar Det snakkes om mye jeg er helt uinteressert i på jobben min også. Enten prøver jeg å bytte tema, snakker med andre eller bare holder kjeft og lar de andre holde på. Anonymkode: 711aa...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå