AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:49 #21 Del Skrevet mandag kl 18:49 Mine beste tips: - Kutt godtedager. Min erfaring er at etter en fredag med snop får jeg lyst å spise snop i de påfølgende dagene også. - Ikke ha godteri og chips i hus - Spis mat som metter godt, proteiner metter mer - Drikk mye farris eller vann. Kutt all juice og andre kaloririke drikker. Drikker kun Pepsi Max eller sukkerfri saft Anonymkode: 6839b...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:03 #22 Del Skrevet mandag kl 19:03 Kan du sykle til jobb? Trener du? Hva er svakhetene dine? Drikker du alkohol ofte? I så fall kan det hjelpe å kutte ut dette eller eventuelle andre svakheter. Ellers så kan man spise veldig mye og fortsatt holde seg slank. Anonymkode: 88373...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:58 #23 Del Skrevet mandag kl 19:58 Jeg klarte å starte da jeg så et tall på vekta som gjorde meg kvalm.. da fikk jeg en kickstart, men det var ikke det som gjorde at jeg ikke har sprukket fullstendig 3 mnd seinere( vet det ikke er veldig lenge, men lenge for meg). Jeg har gradvis økt økt vekta de siste 5 årene, og før det var det litt opp og ned. Det som er helt avgjørende for meg er at jeg får sove «nok»(er nok fremdeles for lite, men mer enn da barna var mindre) og får trent nok. Her er mannen god å ha, og sammen passer vi på at jeg kommer meg ut på løpetur jevnlig i en hektisk hverdag (ikke primært for å forbrenne kalorier, men for å ha hodet med meg). Dette gjør at jeg holder motivasjonen oppe. En annen ting er at vi ukeshandler. Jo færre turer på butikken, jo færre fristelser. penger sparer vi også. Foreløpig teller jeg ikke kalorier, det har jeg ikke kapasitet til, men jeg har lært meg at visse typer mat gir meg skikkelige cravings i ettertid. For meg er det typisk hvit pasta og lyst brød, så da er jeg ekstra obs på mengde. Ikke pga maten der og da, men for å slippe å kjempe i ettertid. Til middag sørger jeg for en god balanse mellom fett, karbohydrater og proteiner, og rikelig med grønnsaker. Jeg tar en porsjon jeg tenker at er fornuftig, og lesser på med grønnsaker eller en salat. Jeg merket at kroppen tilpasser seg og at jeg nå blir mett av mindre porsjoner. Mitt største problem er overspising av godteri/bakverk, så på kvelden er det viktig å ikke starte. Hvis det virkelig ikke går, så spiser jeg typisk en skje peanøttsmør. Ja, det er energitett, men det gir meg en metthetsfølelse som stopper meg fra å finne mer. jeg tillater meg også å spise kaker eller godteri, men da bestemmer jeg meg for en mengde på forhånd. Og det er lov å sprekke. Etter jul tok det tid å hente seg inn. Økt vekt var demotiverende, men da klarte jeg å fortelle meg at det var helt greit. Jeg hadde klart det før jul, da kunne jeg gå inn i gode vaner igjen og fortsette vektnedgangen. Jeg veide fremdeles mindre enn før jeg starta, og nå veier jeg mindre enn jeg har gjort på 4 år. For meg er det å gå ned i vekt et overskuddsprosjekt. Jeg klarer det ikke hvis jeg ikke får nok søvn, og det viser seg at løping gir meg overskudd, så da er det viktig. Jeg vet ikke om du kan relatere til noe av det jeg skriver, men jeg håper du finner noe som fungerer for deg. Anonymkode: 5bd2f...690 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå