Gå til innhold

Periodisk faste og 2 måltider per dag, når er det best å spise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å forsøke periodisk faste for å forsøke å gå ned i vekt, tenker spise ca 1500 kalorier per dag. Tenker jeg skal spise mellom kl 13 og 19 der jeg spiser første måltid kl 13 og siste kl 19. Høres dette greit ut eller hvor lenge bør det egentlig gå mellom de to måltidene?

Anonymkode: ebf04...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommer helt an på hva du trives med. Om du liker best frokost og lunsj spiser du det, mens liker du bedre å spise sent på dagen gjør du det. Selv skipper jeg frokost og lunsj, men spiser middag og noen ganger kvelds. 

Anonymkode: 6e94a...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tidspunkt for når du velger å spise er vel egentlig nesten det samme. Det velger du selv hva som passer deg. Man forbrenner minst når man ligger og sover, så jeg tenker at det er greit å avslutte en stund før man legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo ann på livsstilen din, når du står opp når du legger deg, når du eventuelt trener, hva du spiser osvosv.

Anonymkode: 394cb...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser lunsj på jobb i kantina 11.30 og middag 17.30. Fungerer for meg, vekta er fallende selv om måltidene er ganske store, men mye grønnsaker. 

Jeg tror dette med å ikke stappe noe som helst i munnen ellers har gjort susen, tror jeg la på meg av småspising.

Anonymkode: 6061c...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg spiser lunsj kl 11(fast lunsjtid på jobb). Og middag rett etter jobb, ca kl 16. Så er sjelden jeg spiser etter kl 17. Står opp 4.30 hver dag da og trener før jobb, så er ganske utsultet kl 11.

Anonymkode: 569f8...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må du finne ut selv..  jeg spiser ca kl 12 og 18, men følger det ikke slavisk. Kan være 11 og 18 eller 13 og 17 også for den saks skyld.

Men to måltider har jeg 95% av dagene.

Anonymkode: 41884...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ingenting som er bedre enn det andre så lenge du ikke føler deg utsultet. 

Selv faster jeg stort sett i 24 timer og spiser mellom klokken 16 og 17. 

Noen ganger hender det at jeg spiser litt klokken 22 også. Trives med det. 

Anonymkode: 44ad8...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...