Gå til innhold

Hunden vår skadet seg. Hvem bør betale?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi var selvsagt ikke klar over at det lå knuste potteskår der!

Anonymkode: 2d7d7...0d5

Hvor mye er veterinærregningen på? Og hvor mye hadde dere avtalt å betale for å passe hunden?

Hunden kunne like gjerne ha tråkket på et glasskår når hun gikk tur med den - mener du at hun skulle betalt veterinær da også?

Og igjen - hvor mye hadde dere avtalt å betale søsteren din for å passe hunden deres? Har hun passet den mange ganger før, i så fall, hva har dere betalt henne de gangene? Hadde dere laget en gyldig avtale på forhånd om at hun ville være ansvarlig for veterinærutgifter som måtte komme på mens hun passet hunden?

Anonymkode: 2483a...c66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Regnet med at det ikke var din søster som knuste den blomsterpotten og siden dere visste om den så er det jo deres egen feil. Syke folk

Anonymkode: f235a...c72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tråden er besvart for lenge siden, og jeg trenger iallefall ikke mer drittslenging om mannen min. 

Hils mannen din fra KG. Han ble nedstemt. 😄

Anonymkode: 8e2bc...2cf

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regnet med at det ikke var din søster som knuste den blomsterpotten og siden dere visste om den så er det jo deres egen feil. Syke folk

Anonymkode: f235a...c72

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en blomsterpotte som hadde knust for en stund siden. Hun visste om den, men hadde glemt den ut når den ble gjemt under snøen. Så har hunden løpt over den på et vis.

Les i det minste skikkelig hva som står hvis du skal være ekkel..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mens søstera mi passet hunden vår fikk den en skramme og måtte til veterinæren for å sy.

Mannen min mener det er rett at hun tar regningen siden det skjedde mens hun hadde ansvar for den. Jeg mener at vi kan dele regningen, eller så vil jeg egentlig bare ta den selv. Jeg tenker at det er vår hund, og hun gjorde oss allerede en tjeneste ved å passe den i utgangspunktet. Det var et helt ærlig uhell, og hun har tatt det tungt.

Hva tenker dere andre? 

Hva slags mennesker er dere? Deres hund, dere betaler. Mannen din er tvers gjennom kørka!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er dere som må dekke dette. 

Selv om det var en knust potte under snøen, så kunne det like gjerne vert en pinne, en knust flaske på tur eller noe lignende.

Altså, det ble ikke gjort med vilje og det var ikke grov uaktsomhet . Selv om man selvsagt kan si det var dumt å la den ligge knust. 

Skal det være såpass hundesikkert hos dyrepasser at hunden på ingen måter kan skade seg selv med uhell så kan dere ikke la andre passe hunden deres. 

Anonymkode: f64e0...a5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hils mannen din fra KG. Han ble nedstemt. 😄

Anonymkode: 8e2bc...2cf

Har gjort det, han tok det med fatning ;)

TS

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har passet en hund veldig mye. Noe lignende skjedde meg og jeg måtte ta regningen. Jeg har aldri passet den hunden igjen, for å si det slik. 

Anonymkode: 532e0...538

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne aldri falle meg inn å be noen som passer min hund om å ta regningen for noe slikt. Hadde det vært snakk om at noen skadet hunden med forsett eller ved å være grovt uaktsom ville saken stilt seg annerledes. 

Anonymkode: 0d00b...6d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper søsteren din finner tråden.

Anonymkode: 692ec...78e

Håper mannen finner tråden

Nei, vi har igrunn ikke det.. Vi er uenige om hvorvidt det kunne skjedd oss eller ikke, nettopp fordi mannen er veldig nøye på å passe på sånt.

Dette er ikke noen stor konflikt i hjemmet altså, er bare jeg som lurer på hva andre tenker. Min umiddelbare tanke var nemlig at jeg selv hadde tatt regningen hvis noe slikt hadde skjedd på min "vakt", men jeg skjønner at det ikke er det vanlige.

Mannen er åpenbart ikke nøye nok - han kunne ha fjernet den knuste potta for å unngå uhell.

Dere betaler. Selvfølgelig, skjønner ikke at det er en diskusjon en gang

Anonymkode: 35c58...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke noe vi har laget mye styr av heller. Mye dårligere stemning i denne tråden enn mellom noen av oss!

Hun ville først ikke sende oss regningen i det hele tatt før vi sa vi trengte den til forsikringen. Så nå sender vi alt tilbake til henne når det er i orden.

Tråden er besvart for lenge siden, og jeg trenger iallefall ikke mer drittslenging om mannen min. Takk til de som har svart på det jeg spurte om, jeg har ikke tatt stilling til dette før :)

TS

Grunnen til den dårlige stemningen i kommentarfeltet kan du takke deg selv for, med den måten du fremstilte mannen din til å begynne med. Den negative debatten som fulgte har du lagt til rette for helt selv.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var en blomsterpotte som hadde knust for en stund siden. Hun visste om den, men hadde glemt den ut når den ble gjemt under snøen. Så har hunden løpt over den på et vis.

Så, det var et rent uhell. Dere skal selvfølgelig dekke hele regningen. 

Du nevner at mannen er veldig obs på ting som kan skje av uhell og passer godt på. Han vet nok også at søsteren din sannsynligvis ikke er like åvervåken (spesielt om man ikke er vant til å ha hund i hus). Når han da lar henne passe hunden, så er det med den forståelsen at hun ikke er like forberedt på å forutse potensielle farer som han selv. Da kan han ikke kreve betaling for et uhell som kan skje med hvem som helst.

Om hun slapp den løs i trafikken, så hadde det vært noe annet.

Om mannen din ønsker å holde hundepasser ansvarlig for små uhell, så må han finne en hundepasser som er like anal som han selv, og han må ta en runde i huset, hagen og området hundepasser bor i og informere hundepasser om ting de må være obs på som ligger utenfor de normale common sense forhåndsreglene eiere og hundepassere holder seg til. 

Anonymkode: f5f88...927

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har gjort det, han tok det med fatning ;)

TS

Hvorfor tar en mann som er så kjip mot søsteren din i forsvar? Jeg hadde vært flau om min mann i det hele tatt hadde nevnt det og enda mer om han hadde tatt det opp med henne.  Gjerrig og gnien.  Hadde jeg vært søsteren din, hadde jeg fått skikkelig ekkel følelse og aldri tilbudt meg å passe hunden igjen. 

Anonymkode: 42a90...267

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han mener hun skal betale, fordi hun ikke var like nøye som han ville ha vært.

Anonymkode: 565c4...52d

Fint at mannen din er så nøye, det er jo en bra egenskap å passe på at det er trygt for hunden. Men din søster har sikkert ikke hund, og da tenker hun selvsagt ikke like mye på at ting i huset og hagen kan være farlig for hund. Det kan man ikke forvente av en som passer hund av og til, så jeg syns dere skal betale. 
Stakkars søsteren din, jeg ville følt meg skikkelig fæl om noe sånt skjedde med en hund jeg passet. Hun har nok dårlig samvittighet og trenger ikke å få en regning i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere ha hundepass igjen? Da betaler dere uten et kny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er overhodet ikke noe vi har laget mye styr av heller. Mye dårligere stemning i denne tråden enn mellom noen av oss!

Hun ville først ikke sende oss regningen i det hele tatt før vi sa vi trengte den til forsikringen. Så nå sender vi alt tilbake til henne når det er i orden.

Tråden er besvart for lenge siden, og jeg trenger iallefall ikke mer drittslenging om mannen min. Takk til de som har svart på det jeg spurte om, jeg har ikke tatt stilling til dette før :)

TS

Nå har jeg ikke slengt dritt til mannendin da TS, så at du siterer meg med den skjønner jeg ikke, jeg sa at jeg oppfatter han som gnien og at han tar feil - det er en mening, ikke noe mer.

- men siden du føler det er dritt når folk ellers i tråden påpeker hvordan han fremstår tenker jeg kanskje skoen trykket litt ekstra så kanskje greit å måtte ta stilling til dette.

En ting er rimelig sikkert, som eier av et dyr vil det blir kostnader..

Dessuten skal det mye til før man kommer så høyt at det er verdt på småting som dette på å bruke forsikringen og egenandelen fordi bruk betyr at den øker.. bare nevner det.. En runde med sting hos veterinær for rens og sting evt koster ikke all verden, kanskje ikke en gang så mye som egenandelen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen som helst som tenker som mannen din. Det er i alle fall veldig rart av han å mene at hundepasser skal betale, med mindre hun gjorde noe hun burde vite at man ikke gjør. Uhell betales selvfølgelig av eiere.

Endret av katties
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er deres hund, dere betaler så lenge hun ikke gjorde hunden noe med vilje. Hvis det var et uhell så er det ikke riktig at hun skal betale bare fordi det var hun som passet den. Hvis jeg hadde måttet betale en dyr regning fra veterinær fordi det skjedde et uhell mens jeg passet hunden til noen så ville jeg ikke ha passet hund for vedkommende lengre i frykt for at det skulle skje igjen 🤷‍♀️ Jeg har nok med meg selv og mine ting, jeg trenger ikke å betale for andre sine dyr.

Anonymkode: 427eb...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig dere! Han mannen din må mangle en skrue eller to som mener søsteren din skal betale. Håper hun aldri hjelper dere med å passe hunden igjen.

Anonymkode: 01e0a...315

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...