Gå til innhold

Hunden vår skadet seg. Hvem bør betale?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Dere. Det er deres hund. Uavhengig av hva som skjer, så er det dere som står juridisk ansvarlige ovenfor hunden. Uhell kan skje, uavhengig om det er dere eller henne som er med hunden. Syns man skal være glad av at man faktisk får hundepass av familie.

Anonymkode: f8357...af1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At dere har valgt å kjøpe dere et problem er utelukkende deres problem. At hun var grei og passa beistet skal dere være glade for.

Anonymkode: c8234...d87

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell skjer! Har aldri mannen din opplevd det selv? Man har gjerne forsikring som dekker slike ting. Søsteren din var snill, og her bør du stå opp for henne. Er så tullete å lage varige problemer for uhell. 

Anonymkode: a42a9...a93

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere betaler.
 Har selv opplevd uhell ved hundepass, det var ikke noe tema om hvem som skulle betale.
 Kunne like gjerne skjedd hos dere

Anonymkode: 2e396...dab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan si hvordan jeg gjør det.

Når jeg passer hunder så pleier jeg å si at dersom jeg er " skyldig" eller ansvarlig for skade på hunden så er det mitt ansvar, da betaler jeg egenandelen , mao jeg passer ikke uforsikret hunder, er det noe jeg ikke kan for så dekker eier dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mens søstera mi passet hunden vår fikk den en skramme og måtte til veterinæren for å sy.

Mannen min mener det er rett at hun tar regningen siden det skjedde mens hun hadde ansvar for den. Jeg mener at vi kan dele regningen, eller så vil jeg egentlig bare ta den selv. Jeg tenker at det er vår hund, og hun gjorde oss allerede en tjeneste ved å passe den i utgangspunktet. Det var et helt ærlig uhell, og hun har tatt det tungt.

Hva tenker dere andre? 

Anonymkode: 2d7d7...0d5

Dere. Selvsagt. 

Anonymkode: beadb...554

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 minutter siden):

du har rett, mannen din er gnien og tar feil. 

Mannen er mer enn bare gnien. Mannen klarer jo ikke å tenke logisk. Eventuelt er han en arrogant drittsekk som liker å tråkke på andre. 

Anonymkode: d677f...9ad

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal selvfølgelig betale 😅Mannen din liker ikke søsteren din. Drama! 

Anonymkode: 565c4...52d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg tenker? At jeg hadde beholdt hunden, med alt det innebærer av veterinærkostnader, og så hadde jeg skilt meg fra mannen for han er åpenbart tilbakestående. 

Anonymkode: 6ea15...d56

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deres hund og deres ansvar. Eller mener dere eller samboeren din at din søster med vilje gjorde så hunden ble skadet? Ellers er dette 100% deres ansvar og frekt å få hundepasser til å betale for DERES hund. 

Anonymkode: 35ce8...f56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig uhell som like så godt kunne skjedd dere - jeg hadde betalt. 

Hun var uforsiktig - jeg hadde betalt. Men aldri latt henne passe hund igjen. 

Anonymkode: 07f08...811

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At mannen din i det hele tatt har foreslått at søsteren din skal betale viser at han er helt blottet for sosiale antenner eller bare fryktelig gnien - muligens en kombinasjon. Dette er virkelig et av de mest usympatiske trekkene jeg ser i en mann.

Skjønner ikke hvor logikken hans kommer fra? Virker som han tror han har lånt bort bilen sin og at det er denne som har fått en skrape…?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere betaler da det er deres hund og hun gjorde DERE en tjeneste. 

Hadde ikke funnet meg i at noen skulle finne på at jeg ikke det hele tatt skulle betale noe, er jo helt hinsides. Dele regningen, ikke faen. Stakkars dame.

Anonymkode: 1cb9a...240

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere. Så lenge det er en skadde som ikke er gjort med vilje. Noe jeg tolker som ikke er. Slikt kunne like gjerne skjedd hos dere. 

En ting er sikkert jeg hadde aldri villet sett til noe dyr hos dere hvis jeg skulle fått regningen fordi dyret deres hadde skaddet seg, og jeg ikke var skyld i skadden. 

Anonymkode: 79dd7...1d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal forvente at hundepasser skal være økonomisk ansvarlig for skader på hunden eller skader hunden påfører andre så må dere selvfølgelig betale hundepasser såpass at hun kan forsikre seg mot ansvar. Regnet med at det fort blir flere tusen kroner.

Siden dere ikke har betalt hundepasser så er kostnadene åpenbart deres ansvar.

Endret av petterm
Skriveleif
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...