AnonymBruker Skrevet 27. januar #21 Del Skrevet 27. januar Ts. En haug med svar fra superforeldre som har mestret oppgaven 100%. Men de glemmer at sønnen din har vært en bekymring i årevis. Faktisk så mye at han har hatt krav på henvisning til 2.linjetjenesten. Vanlig grensesetting har derfor ikke vist seg å føre fram så langt. Hvorfor i all verden skulle det gjøre det nå? Konsekvenser er noe, men det er ikke alt. Her er det behov for å gå dypere, og konsekvens tenkning blir bare overflatebehandling. Hilsen fagperson Anonymkode: 9004b...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #22 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så, mitt barn går i 8. klasse å jeg får rett som det er meldinger fra skolen om at hen ikke oppfører seg bra (bråker, frekk, urolig, tar ikke beskjed fra lærer osv). Far har bare barnet i ferier da han bor på andre siden av landet så alle klager kommer kun til meg. Dette har foregått over tid (hen har vert utredet for ADHD men det var ingen funn, avslag fra BUP og vi har vert i kontakt med Familievernkontoret. Vi har prøvd å gi konsekvenser å vi har prøvd med samtaler. Ingenting hjelper. (....) Barnet fortelle lite selv når det blir spurt, ønsker ikke å snakke med noen. Jeg kan tolerere en dårlig karakter hvis det er lagt ned en innsats, men man oppfører seg da som folk..! Barnet oppfører seg fint på besøk hos andre. Anonymkode: 33fa7...f0a Hvorfor finner du deg i at han ikke forteller?.Det hadde jeg aldri funnet meg i. "Hvorfor er du frekk med lærer og oppfører deg dårlig?". Og da må han faan meg gi meg et svar, hvis ikke hadde det blitt månelyst. Det må du presse, og hvis han tier, så får ha være inne til han har et svar. Ingen kompiser og Ikke noe penger. Han oppfører seg dårlig, og du skal ha er svar. Han må forklare seg. Det virker som du lar han slipper unna. Heldigvis gjør ikke lærer det og setter ned karakteren. Bra. Eneste som gir konsekvenser?? Anonymkode: 60640...5ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #23 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Denne er genial! Er man konsekvent i starten av barndommen og følger opp når det trengs, så har man mektige verktøy! Anonymkode: 0eeec...906 Den er jo ikke genial når det ikke er gjennomførbart Anonymkode: 28d3e...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #24 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Den er jo ikke genial når det ikke er gjennomførbart Anonymkode: 28d3e...a0e Hvorfor er det ikke gjennomførbart? Anonymkode: 0eeec...906 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #25 Del Skrevet 28. januar Dere har ikke vært konsrkvente nok. Anonymkode: 7b9b7...e32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #26 Del Skrevet 29. januar At dere har klart å oppdra to barn bra betyr ikke at dere ikke har feilet i oppdragelsen av det tredje barnet. Å tro at alle barn er like og trenger nøyaktig samme oppdragelse er en typisk feil en del foreldre gjør. Dere har åpenbart ikke sett eller forstått barnet eller gitt barnet det det trenger av oppdragelse i stedet har dere bare fulgt samme bok som med de to første uten tanke for at akkurat det ikke passer det siste barnet. Her må dere ta tak, både i egen oppdragelse og forhold til barnet, men også at dere må pushe på for mer utredning. Anonymkode: 6a9f7...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå