Gå til innhold

Er dette gaslighting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS her

Takker for alle innspill og ser jo det dere sier. Snakket med han i dag og han er ikke lenger sint men ser ikke at det er noe galt i å lyve. Han sa at han tvilte må meg og likte ikke væremåten min når jeg reagerte på en løgn (enda jeg verken ble sur eller sint). Så jeg gjorde det slutt.

Veldig vanskelig og tøft men jeg kan jo ikke leve sånn. 😢

Anonymkode: 234f6...270

Bra du gjorde det slutt. Det er ikke greit å lyve, det vet jo alle normalt oppegående mennesker. At han synes det er greit sier alt om han, og han kommer nok ikke til å bli en god partner slik han har behandlet deg.

Tipper han kommer tilbake til deg når det går opp for han at det er helt slutt. Håper du er sterk da og ikke tar han tilbake. Du fortjener bedre enn dette!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS her

Takker for alle innspill og ser jo det dere sier. Snakket med han i dag og han er ikke lenger sint men ser ikke at det er noe galt i å lyve. Han sa at han tvilte må meg og likte ikke væremåten min når jeg reagerte på en løgn (enda jeg verken ble sur eller sint). Så jeg gjorde det slutt.

Veldig vanskelig og tøft men jeg kan jo ikke leve sånn. 😢

For en fyr! Jeg synes du tok et riktig valg! Ønsker deg tidenes glow up🥰

Anonymkode: 9f8f2...7c1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det heter emosjonell utpressing ved hjelp av skyld. Selv om det var han som gjorde noe galt, fikk han deg til å føle skyld og at det var du som hadde gjort noe galt, og at han var offeret. Dette er ekstremt manipulativt og en form for psykisk vold. Bra du slo opp. 

Anonymkode: d54f3...325

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er løgn, og å ikke fortelle sannheten.
Det hadde vært gas Lightning om han når du konfronterte han, hadde svart at dette hadde han jo fortalt om i begynnelsen av forholdet, at du hadde glemt det, at det er deg man ikke kan stole på. 

Anonymkode: 80033...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet! Med slike går det jo ikke an å spørre om noe uten å få et spetakkel tilbake. Dette for at du skal grue deg til å ta opp ting neste gang, fordi denne krangelen var så ubehagelig.

Jeg var sammen med en som hver gang jeg tok opp noe dumt han hadde gjort, så "visste han kanskje ikke om han elsket meg lenger, og at han måtte se det an litt om han skulle gjøre det slutt". Jeg gikk rundt på nåler i ukesvis, og turte ikke annet enn å svelge kameler med et smil. Og etterhvert gikk det visst bra likevel. Men jeg turte ikke å ta opp ting mer, fordi jeg var redd for at han skulle slå opp.

Anonymkode: f4571...91a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke helt for "dump ham"-kommentarer generelt uten mer kontekst, men denne mannen er ikke en bra mann. Du må komme deg unna.

Anonymkode: b8354...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Herlighet! Med slike går det jo ikke an å spørre om noe uten å få et spetakkel tilbake. Dette for at du skal grue deg til å ta opp ting neste gang, fordi denne krangelen var så ubehagelig.

Jeg var sammen med en som hver gang jeg tok opp noe dumt han hadde gjort, så "visste han kanskje ikke om han elsket meg lenger, og at han måtte se det an litt om han skulle gjøre det slutt". Jeg gikk rundt på nåler i ukesvis, og turte ikke annet enn å svelge kameler med et smil. Og etterhvert gikk det visst bra likevel. Men jeg turte ikke å ta opp ting mer, fordi jeg var redd for at han skulle slå opp.

Anonymkode: f4571...91a

TS her. Dette høres akkurat ut som han jeg var med. Kunne si han var glad i meg en dag for så å si han ikke trodde han kunne være sammen med meg den neste. Jeg har gått på eggeskall i et halvt år nå. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har tatt en riktig avgjørelse. Det hadde kun blitt verre med årene og du hadde endt opp totalt nedbrutt.
Tok selv en slik avgjørelse for 1 år siden og kjenner meg fortsatt nedbrutt. Jeg tok han i småløgn i starten av forholdet men han nektet alltid. På slutten kom hans ekte farger frem og jeg hadde vanskeligheter med å tro det fordi han var så flink til å manipulere. Han gikk raskt i nytt forhold med en som han flørtet med mens vi var i forhold. Da fortalte han meg at hun var gift og at han ville passe på henne fordi hun var så ung og usikker. Hun var nemlig 20 og han er 38. Hun var heller aldri gift, men usikker ja. 

Anonymkode: c151d...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gaslighting, bare en vanlig, barnslig og manipulativ dust.

Anonymkode: e8976...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...