AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar Skal selvfølgelig til legen men lurer bare på om det kan være andre ting enn diabetes? Det er jo det første som kommer opp når man søker på barn som drikker mye/er tørst. Anonymkode: bfe2a...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Del Skrevet 27. januar Trenger absolutt ikke være noe i det hele tatt. Drikker han så mye at han tisser på seg? Anonymkode: c324d...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar Derfor skal du ikke google og diagnostisere på egen hånd. Jeg har ikke greie på dette, men vil tro det er mange grunner til å drikke mye. Fint du skal la legen avgjøre dette! Anonymkode: 97d80...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Del Skrevet 27. januar Jeg er alltid tørst og drikker mye (4-5 liter væske i døgnet). Som barn husker jeg at jeg var helt desperat etter drikke etter for eksempel ha gått hjem fra skolen. Det feiler meg ingen ting, jeg er bare tørstere enn gjennomsnittet. Anonymkode: 6367b...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Del Skrevet 27. januar Ja, kan også være noe så enkelt som bare en uvane. Kan også være andre medisinske ting. Våkner barnet om natta fordi det er tørst? Og er det faktisk (veldig/desperat) tørst, eller bare drikker det mye? Anonymkode: 123bd...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 27. januar #6 Del Skrevet 27. januar Husk å la barnet få i seg salt siden det drikker mye. Min mor var kronisk tørst og drakk masse vann hver dag. Plutselig en dag så ble hun dårlig og neste opp på sykehuset med nyresvikt. Det gikk bra, men hun begynte med noen brusetabletter i vannet som tilførte det kroppen trengte. Mye drikke vanner ut saltet i kroppen og det er faktisk farlig. Det må ikke være diabetes, min mor hadde ikke diabetes. Hun kunne med glede drikke hele døgnet rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er alltid tørst og drikker mye (4-5 liter væske i døgnet). Som barn husker jeg at jeg var helt desperat etter drikke etter for eksempel ha gått hjem fra skolen. Det feiler meg ingen ting, jeg er bare tørstere enn gjennomsnittet. Anonymkode: 6367b...217 Samme her, har alltid vært sånn og er fortsatt sånn som femtiåring. Drikker opp mot 6 liter om jeg er på trening eller fjelltur. Anonymkode: 8277e...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #8 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Skal selvfølgelig til legen men lurer bare på om det kan være andre ting enn diabetes? Det er jo det første som kommer opp når man søker på barn som drikker mye/er tørst. Anonymkode: bfe2a...c34 Er han munnpuster? Anonymkode: cfcc5...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #9 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samme her, har alltid vært sånn og er fortsatt sånn som femtiåring. Drikker opp mot 6 liter om jeg er på trening eller fjelltur. Anonymkode: 8277e...38e Samme her og! Alltid vært veldig tørst av meg, og har blitt testet for diabetes av alt helsepersonell jeg har vært borti i livet Men blodsukkeret mitt er helt plettfritt. Har en 5 år gammel sønn nå som er helt lik på meg, og det er ingenting i veien med han heller. Så noen er vel bare sånn 😄 Anonymkode: f681b...870 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #10 Del Skrevet 27. januar Sjekker selv barnet mitt når det var liten pga den var så tørst. Men ikke noe galt, drikker mye i dag også 24 år Anonymkode: 91ed6...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #11 Del Skrevet 27. januar Har sjekket minsten her for diabetes av samme grunn og det var det ikke. Noen liker bare stort væskeinntak. Anonymkode: 468e1...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #12 Del Skrevet 27. januar Jeg sjekket min yngste for diabetes da han var liten av samme grunn - han drakk mye vann og virka ofte veldig tørst. Men det var ingenting. Så det trenger ikke være noe som helst. Anonymkode: 9ebfa...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 27. januar #13 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal selvfølgelig til legen men lurer bare på om det kan være andre ting enn diabetes? Det er jo det første som kommer opp når man søker på barn som drikker mye/er tørst. Anonymkode: bfe2a...c34 Det kan også være en uvane/tvangshandling eller substitutt for noe annet enn fysiologiske behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #14 Del Skrevet 27. januar Sjekket minste her pga samme symptomer. Var diabetes. Anbefaler deg å få legetime kjapt. Eller bare levere en urinprøve på legekontoret. Anonymkode: 334fc...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå