AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:15 #61 Del Skrevet mandag kl 11:15 AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 22.51): Min erfaring er det motsatte. Suget etter godteri er mye vanskeligere å takle enn suget etter røyk. Jeg har klart å slutte å røyke et antall ganger, uten at jeg slet altfor mye med det. Har hatt opphold som har vart i flere år før jeg har begynt igjen. (Ca. 5-15 års "pauser".) Men godteri klarer jeg ikke å holde meg unna. Eller slutte å tenke på. Eller føle sterk dragning mot. Kan det være fordi man enten røyker eller så gjør man det ikke? At det at man spiser trigger noe, som gjør at man ønsker å putte mer i munnen, aller helst godteri og kaker (for manges vedkommende)? Anonymkode: c8be0...2f6 Se dokumentaren "Farlig godt" på nrk. Der ser du at det er tobakkindustrien som bidrar mye til å lage den ultraprosesserte maten/godteriet som mange blir avhengig og syke av. Anonymkode: f9503...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:21 #62 Del Skrevet mandag kl 22:21 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hvorfor er det da ingen overvektige foreldre og kun ett overvektig barn på min datters skole på vestkanten, mens min nevø går på en skole med lavere sosioøkonomisk status og nesten alle de norske foreldrene er overvektige? Det handler ikke bare om gener. Damene her er ute og løper hver kveld, det deles råd om kosthold og slanketips, ingen får noe gratis. Anonymkode: 87fc6...b63 Med referanse til Støres russekort (med et lite tillegg): Det er bedre å være rik og frisk (- og tynn) enn fattig og syk (- og tykk) Anonymkode: c8be0...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #63 Del Skrevet 22 timer siden Jeg burde hørt på dere. Det ble ikke to... Det ble mange!! Og som jeg skammer meg. I dag har jeg heldigvis holdt meg i skinnet. Jeg gikk forbi og tok ikke noen. Har heller ikke kjent sånn på søtsuget i dag. Håper det ble siste smellen på lenge! Ts Anonymkode: 7be2a...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå