Gå til innhold

Sex og ensomhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser du på menn over hele verden så stemmer ikke dette. Mange menn tenner på å ha sex med en kvinne selv om hun ikke har lyst (dette ser man spesielt i land der kvinner er undertrykte) og mange menn kjøper sex. Det er nok for de at dama ser bra ut, de trenger som oftest ikke mer. 

Så det du skriver her stemmer faktisk ikke. De fleste menn vil ha lyst på de fleste kvinner gitt de er attraktive og/eller unge nok, noen menn er litt mer kresne og tar ikke hva som helst men de fleste bryr seg ikke. 

Anonymkode: 25ca0...2c7

Tror ikke dette gjelder de mennene som ikke tør å snakke med kvinner. Det du beskriver er «voldtektsmenn»

Anonymkode: fa383...dec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror tråder der folk holder seg til sak og ikke avsporer for mye, er de mest nyttige.

Noen tråder her inne blir aldri nyttige, uansett om man holder seg til sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topper og daler skrev (5 minutter siden):

Ja, og særlig i en tråd der temaet er menn som «aldri har snakket med ei kvinne, og bare sett samleie på skjerm», for å sitere TS. 

Jeg svarte en påstand om at man «gjerne vil ha det man ikke kan få». 

Vennligst hold deg til sak. Du sporet av med usaklig vrøvl.

Skryt er å vise stolthet over en egenskap eller prestasjon. Mine muligheter til sex er et fakta og handler ikke om mine egenskaper eller prestasjoner. Det handler om min kone.

Om du vil kverulere videre på din feilbruk av begreper, så foreslår jeg at du oppretter en egen tråd om det. Her kan du gjøre som oss andre, holde deg til sak.

Anonymkode: 48eb0...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Noen tråder her inne blir aldri nyttige, uansett om man holder seg til sak. 

Avsporinger og kverulering hjelper ikke. Ditt modus operandi vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 time siden):

Jeg er i hovedsak enig i mye av det du skriver og ønsker ikke å kverulere om detaljer. Jeg vil bare tilføye at det opprettes mange unyttige tråder om mange unyttige temaer her i forumet - temaer som det virker som bare har til hensikt å f.eks. moralisere eller slutshame. Det skulle ha vært flere tråder som den om vaginalplastikk, som er en tråd der erfaringsutveksling virkelig kan utgjøre en forskjell. Og der det diskuteres i en omsorgsfull tone. Jeg synes jeg har lært mye om kvinnens underliv av å lese i den, og jeg får en dyp medfølelse med de som deler. Selv om jeg også kjenner på at jeg ikke burde være der, da den jo ikke er myntet på meg. 

På sitt beste er kg fantastisk opplysende og lærerikt. Ja til og med svært sympatisk. Jeg har sett omsorg og omtanke for helt fremmede her som er veldig fin og rørende. 

På den andre siden opplever man folk som slenger så mye ugreit ut av seg at det er naturlig at svarene blir deretter, for så å påstå at det er fiendtlig stemning her. Som man roper i skogen får man svar, og det er naturlig. Mange som oppretter slike tråder gjør det dessuten FOR å provosere og lage py. Dette er meningsløse og negative tråder, og det er forsåvidt greit det, men veldig synd når slike også ødelegger tråder som var gode før de kom til. 

Jeg ser ingenting negativt med at du som mann lærer om kvinners utfordringer. Tvert imot. Jeg er selv så heldig at jeg har en mann som lytter interessert til diverse som omhandler kvinners helse og velvære også, og det har gjort det betydelig enklere å ta diverse opp med ham. Jeg er for eksempel i overgangsalderen nå. Veldig veldig ok at jeg ikke må forklare ham hva det innebærer fra a til å. Så ikke føl at du ikke burde lese slike tråder. Flere menn burde det. Forståelse og kjennskap til hverandres utfordringer er brobygger mellom kvinner og menn generelt, og ikke minst mellom menn og kvinner som lever sammen. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg svarte en påstand om at man «gjerne vil ha det man ikke kan få». 

Vennligst hold deg til sak. Du sporet av med usaklig vrøvl.

Skryt er å vise stolthet over en egenskap eller prestasjon. Mine muligheter til sex er et fakta og handler ikke om mine egenskaper eller prestasjoner. Det handler om min kone.

Om du vil kverulere videre på din feilbruk av begreper, så foreslår jeg at du oppretter en egen tråd om det. Her kan du gjøre som oss andre, holde deg til sak.

I motsetning til menn som ikke har sex i det hele tatt, så har du tilgang til så mye at du ikke gidder. Jeg skjønner nå at dette ikke er selvskryt, men helt saklige og relevante (for ikke å si velmente) opplysninger til trådens tema. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Topper og daler skrev (1 time siden):

Dette er vel bare mer av det samme? Heller ikke disse sitatene bekrefter din opprinnelige påstand. 

Nå nærmer vi oss:

»According to the findings, 185 (46.2%) women reported FSD. Prevalence of FSD increased with age, from 22% in women aged <20 years to 75.7% in women aged 40-50 years. FSD was detected as a desire problem in 45.3% of women, an arousal problem in 37.5%

Patients with FSD were significantly more likely to be older than 40 years (OR: 2.23, 95% CI: 1.12-2.68), who had sexual intercourse fewer than 3 times a week (OR:1.85, 95% CI: 1.23-1.99), who had been married for 10 years or more (OR:1.76, 95% CI: 1.04-1.9»

kilde:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3919309/

Anonymkode: 1850c...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topper og daler skrev (1 minutt siden):

I motsetning til menn som ikke har sex i det hele tatt, så har du tilgang til så mye at du ikke gidder. Jeg skjønner nå at dette ikke er selvskryt, men helt saklige og relevante (for ikke å si velmente) opplysninger til trådens tema. 

TS her, dette kan være relevant dersom en som ikke tør å ta kontakt med kvinner ser at det finner helt vanlige A4 menn der ute som med litt innsats har klart å finne ei kone som er såpass «på» at det er mer en nok😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå nærmer vi oss:

»According to the findings, 185 (46.2%) women reported FSD. Prevalence of FSD increased with age, from 22% in women aged <20 years to 75.7% in women aged 40-50 years. FSD was detected as a desire problem in 45.3% of women, an arousal problem in 37.5%

Patients with FSD were significantly more likely to be older than 40 years (OR: 2.23, 95% CI: 1.12-2.68), who had sexual intercourse fewer than 3 times a week (OR:1.85, 95% CI: 1.23-1.99), who had been married for 10 years or more (OR:1.76, 95% CI: 1.04-1.9»

kilde:

TS her. Hvorvidt gifte folk har sex etter 10 år, eller er lei av den sexen, er ikke så relevant for dette med ensomme uten seksuell erfaring.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

De seksuelt aktive kan da være like ensomme som de sexløse. Sex hjelper like lite mot ensomhet som et tannlegebesøk.

Anonymkode: 644bb...c52

Sex i seg selv hjelper ikke, det sa jeg jo også. Har man derimot mulighet til å ha sex er man per definisjon ikke ensom. Er man så sosialt suksessfull at andre faktisk er villige til å gå til sengs med seg er man enormt mye bedre stilt enn folk som faktisk er ensomme, uten at det har så mye med sex å gjøre i seg selv.

Anonymkode: 3b858...21c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sex i seg selv hjelper ikke, det sa jeg jo også. Har man derimot mulighet til å ha sex er man per definisjon ikke ensom. Er man så sosialt suksessfull at andre faktisk er villige til å gå til sengs med seg er man enormt mye bedre stilt enn folk som faktisk er ensomme, uten at det har så mye med sex å gjøre i seg selv.

Anonymkode: 3b858...21c

Nettopp. Men folk må selv ta ansvaret for å komme i kontakt med andre mennesker. Om man skal ha håp om å gå til sengs med andre enn seg selv.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå nærmer vi oss:

kilde:

Gjør vi egentlig det? Uansett, du skal ha for din standhaftighet. Mye av det du bringer inn i debatten er dessuten også funn som bekreftet i Seksualvaneundersøkelsen. Menn i parforhold kunne tenke seg hyppigere sex, mens kvinner er mer fornøyde med frekvensen.Tror dog ikke avstanden er så stor som man vil ha det til i mange av diskusjonene her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topper og daler skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner nå at dette ikke er selvskryt, 

Så bra. Da har du i det minste lært en ting i dag👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vil tro at mange ensomme kvinner skulle ønske at de hadde en armkrok å sitte inni en gang i blant.

På samme måte så tror jeg at mange ensomme menn skulle ønske at de hadde en elskerinne som kynisk brukte kroppen deres en gang i blant.

Hvis jeg har rett i at det finnes en slik forskjell på gruppenivå så betyr det antagelig at kvinner ikke kan definere hva en ensom mann trenger og ikke trenger - like lite som menn kan definere det for kvinner. Kanskje kan heller ikke andre menn definere hva en ensom mann trenger.

Det som kvinner ofte ikke forstår med menn (på tross av deres påståtte empati og sosiale skills) er at tilgang på sex er en bekreftelse på en manns dugelighet som mann like mye som det er en stempel-bevegelse etterfulgt av orgasme. For en mann som har møtt på mye motbør og avvisning så er det å bli bekreftet som et «gyldig seksuelt vesen» en stor ting. Det er kanskje vanskelig å forstå for en vakker kvinne (eller attraktiv mann) som stadig får tilbud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

TS her, dette kan være relevant dersom en som ikke tør å ta kontakt med kvinner ser at det finner helt vanlige A4 menn der ute som med litt innsats har klart å finne ei kone som er såpass «på» at det er mer en nok😊

Ja, dette er jo kunnskap som nærmer seg rakettforskning: A4-menn finner A4-koner som de har sex med. Nå var det imidlertid ikke denne besnærende kunnskapen jeg reagerte på, men tonen i innlegget. Men vi får være enige om å være uenige om hvorvidt den var saklig og velmenende. Diskusjon avsluttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg vil tro at mange ensomme kvinner skulle ønske at de hadde en armkrok å sitte inni en gang i blant.

På samme måte så tror jeg at mange ensomme menn skulle ønske at de hadde en elskerinne som kynisk brukte kroppen deres en gang i blant.

Hvis jeg har rett i at det finnes en slik forskjell på gruppenivå så betyr det antagelig at kvinner ikke kan definere hva en ensom mann trenger og ikke trenger - like lite som menn kan definere det for kvinner. Kanskje kan heller ikke andre menn definere hva en ensom mann trenger.

Det som kvinner ofte ikke forstår med menn (på tross av deres påståtte empati og sosiale skills) er at tilgang på sex er en bekreftelse på en manns dugelighet som mann like mye som det er en stempel-bevegelse etterfulgt av orgasme. For en mann som har møtt på mye motbør og avvisning så er det å bli bekreftet som et «gyldig seksuelt vesen» en stor ting. Det er kanskje vanskelig å forstå for en vakker kvinne (eller attraktiv mann) som stadig får tilbud.

Med sosial trening kommer også forståelse for det motsatte kjønn. Jeg skjønner (nå) at han jeg dater har det best når vi hopper «rett i køya» (med forspill) når vi treffes, etter det kan han prate og kose i timesvis.

Dersom en mann (eller kvinne) ikke har sosiale forbindelser, ikke engang venner, så vil de aldri havne i situasjoner der de kan trene på flørting, få andre til å føle seg vel, fysisk kontakt eller et kyss…..

Internett hjelper ingenting på dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Med sosial trening kommer også forståelse for det motsatte kjønn. Jeg skjønner (nå) at han jeg dater har det best når vi hopper «rett i køya» (med forspill) når vi treffes, etter det kan han prate og kose i timesvis.

Dersom en mann (eller kvinne) ikke har sosiale forbindelser, ikke engang venner, så vil de aldri havne i situasjoner der de kan trene på flørting, få andre til å føle seg vel, fysisk kontakt eller et kyss…..

Internett hjelper ingenting på dette.

Du synes å diskutere hvordan menn kan oppnå sex.

Jeg argumenterer for at ensomme menn kan ønske seg sex som et helt legitimt ønske.

Dermed snakker vi litt forbi hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du synes å diskutere hvordan menn kan oppnå sex.

Jeg argumenterer for at ensomme menn kan ønske seg sex som et helt legitimt ønske.

Dermed snakker vi litt forbi hverandre.

Du kan ønske i den ene hånda og spytte i den andre, hvor får du mest?

Å ønske seg noe uten å forsøke å oppnå noe er en fantasi. Mange sitter innestengt med fantasien, uten evne til å komme i kontakt med andre mennesker. Da blir sex en utopi.

Om det er legitimt å ønske seg noe man ikke evner å få til spiller vel ingen rolle. Døra er lukket og må man åpne den, gå ut i det virkelige livet, jobbe med å bli flinkere med sosiale relasjoner, som alle andre på denne jorda…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er kvinne, og fysisk kontakt er veldig viktig og en stor del av mitt kjærlighets språk. Men jeg kunne ikke tenke meg å ligge rundt med mange forskjellige menn. Jeg har funnet meg den ene mannen jeg vil ha, og han får kyss, klemmer, kos, intime berøringer og sex. Men jeg trengte å bli kjent med ham og ha samtaler først.

De mennene som bare gikk etter sex når de møtte kvinner var sjanseløse når de møtte meg. 

Mener du at mennene ønsker å strø om av seg med overfladisk kjærlighet (sex) med mange kvinner fordi fysisk kontakt er deres kjærlighetsspråk?? Eller mener du at de vil starte med sex med fremmede for deretter å bli kjent etterpå?? Hvis det er slik vil de aldri møte damer som meg ihvertfall.

Anonymkode: 872b1...839

Nei det var ikke akkurat rundbrennere jeg tenkte på. Jeg tenker på vanlige menn som  sier «jeg er ensom» ikke menn som sier «jeg vil ha fitte». 
De ensomme ser gjerne for seg (og drømmer om) sex som bekreftelsen på at de ikke lenger er ensom.
Det ser ikke alltid like elegant ut i dating-profiler og sånne forum men det er nok ofte et resultat av frustrasjon over å ikke få en sjans.
Hvis sjansen kommer så blir mange de reneste gentlemen, selv om de kanskje ikke ser ut som gentlemen. 
Tror jeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmhead82 skrev (7 timer siden):

Ehm nei.... Jeg er er ikke så kresen egentlig. Men sliter litt med sosiale angst og sånt. Jobber med saken i år. 

Føler med deg 🙈❤️ har samme problemet.. flyr masse stygge tanker gjennom hodet mitt om noen snakker til meg 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...