Gå til innhold

Har egentlig lyst til å være alene, og ikke få en ny mann etterpå. Er lei.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk har bare lyst til å være stygge - la dem få utløp for frustrasjonen sin ❤️

Anonymkode: 16ee6...209

Godt mulig det 😉

Ellers kan det være at de skjønner at samboeren får alt han vil ha uten å forplikte seg, og er godt fornøyd med det. Kan jo også hende noen her er i en liknende situasjon som samboeren, og trives ganske greit i et forhold med husvær, sex og omsorg uten et ønske om å forplikte seg, og ønsker ikke at den de er sammen med skal ta steget ut for det vil de gjøre selv når/hvis de finner "den rette" eller "noe bedre".

Er ikke det opplagt, slik hun beskriver forholdet? Hun varter ham opp på alle måter, med andre ord så er ikke forholdet likeverdig. Hva gjør han for henne?  Hun vil dette så mye mer enn ham, hun har solgt seg for billig. Hun løper etter ham.

Samtidig som hun egentlig er fly forbannet  på ham og tror han ikke merker det, men det gjør han nok.

Anonymkode: 9a74d...801

Godt poeng. Dette er ikke en mann som er 100% investert i forholdet, og lever veldig godt med at det kun er hun som er det. Finnes mange, spesielt menn, som er komfortable med et forhold hvor de ikke synes hun er den rette men "rett nok" i forhold til hva han har tilgang til for øyeblikket, og da blir en forpliktelse som ekteskap feil for dem. Taperen i dette forholdet blir TS.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han gjør masse for meg også. Han varter meg også opp. Jeg nevnte det ikke fordi fokuset var på meg - hvorfor jeg er ditt eller datt, så jeg følte at jeg måtte forklare at jeg faktisk er et godt koneemne. Jeg er ikke fly forbannet på ham. Hvorfor sier du det? Jeg ønsker bare ikke å være evig samboer. 

Hvis du var et godt koneemne så ville han fridd til deg, det sier seg vel selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en ting vi menn er dritt lei så er det kvinner som blir i dårlig humør (manipulerer) fordi vi ikke ønsker å gifte oss en gang til. 

Brent barn skyr ilden. 

Anonymkode: 90896...952

Det er nok lurt å ikke prate om ekteskap og brudekjoler hele tida, hvis man ikke vil gifte seg. For det kan virke litt...manipulativt.

Anonymkode: 360c1...d0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det en ting vi menn er dritt lei så er det kvinner som blir i dårlig humør (manipulerer) fordi vi ikke ønsker å gifte oss en gang til. 

Brent barn skyr ilden. 

Anonymkode: 90896...952

Men da driter du i å bli sammen med ei dame som ønsker å gifte seg. Det finnes plenty av damer som ønsker å være samboere livet ut. Velg en av dem, vel.

Jeg blir heller ikke i dårlig humør, og jeg manipulerer ikke. Jeg har fridd til ham, fått nei. Spurte hvorfor. Han svarte ikke. Spurte en gang til syv måneder etter det. Han svarte ikke. Spurte siste gang fem måneder etter det. Han svarte ikke. Siden det har jeg ikke tatt opp temaet. Jeg er verken sint, driver med sexnekt, har begynt å unngå ham eller noe annet. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er barna du vil være snill mot, så takler de typisk brudd bedre før de blir tenåringer. 

Takk for rådet, skal rådføre meg med en barnepsykolog.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok lurt å ikke prate om ekteskap og brudekjoler hele tida, hvis man ikke vil gifte seg. For det kan virke litt...manipulativt.

Nettopp. Hvorfor sendte han meg bilder av disse ringene, kommenterte på glassene i bryllupet, spøkte med at jeg "skulle prøve å fange brudebuketten" og så på kjoler. Hva var poenget, hvis han aldri ville gifte seg med meg?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du var et godt koneemne så ville han fridd til deg, det sier seg vel selv?

Og da er det beste for oss å ikke være sammen. Jeg gidder ikke å være sammen med en mann som ikke synes jeg er god nok. Da får han finne seg noen som er det, vel. Jeg står jo bare i veien for dette.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og da er det beste for oss å ikke være sammen. Jeg gidder ikke å være sammen med en mann som ikke synes jeg er god nok. Da får han finne seg noen som er det, vel. Jeg står jo bare i veien for dette.

Så barnslig du er. Hvis du mente det, så ville du gått den gangen du fridde (for x år siden).

Saken er at han ikke vil gifte seg med deg, og det har du akseptert.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Hvorfor sendte han meg bilder av disse ringene, kommenterte på glassene i bryllupet, spøkte med at jeg "skulle prøve å fange brudebuketten" og så på kjoler. Hva var poenget, hvis han aldri ville gifte seg med meg?

Poenget var å manipulere deg. Og det klarte han veldig fint. Klarer det enda.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil droppe et bra forhold for en dum bagatell? 

Han fortjener mye bedre, lykke til videre.

Anonymkode: 87b58...012

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er da opp til deg om du vil være alene eller ei.... Det er jo ingen som kan bestemme. 

Men å lage så mye styr fordi kjæresten din ikke vil gifte seg en gang til, synes jeg blir for dumt! Jeg og min samboer har vært sammen i 26 år, og har 2 barn sammen. At vi ikke er gift på papiret, har aldri ført til noe som helst av ustabilitet eller annet. Jeg kaller ham for mannen min, og han kaller meg for "konemor". Enkelt og greit. Å få på papiret at vi er gift, betyr nada! Har flere venninner som har vært sammen med mennene sine omtrent like lenge, uten at de har ustabile forhold osv. For meg betyr giftermål absolutt ingenting! Heller ikke for mannen. 

Anonymkode: 696d2...b5c

Og hva har det med ts å gjøre? Er jo ikke sammenliknbart i det hele tatt når din mann ikke har en eks han digget mer enn deg. 🙄

Ts, det kan hende han er på et annet sted i livet nå enn med eksen. Kanskje litt desillusjonert? Kanskje ekteskapet ble en nedtur? Men han burde jo delt det med deg. 
Hvorfor ble de skilt forresten? 

Anonymkode: 35dc7...fe7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men da driter du i å bli sammen med ei dame som ønsker å gifte seg. Det finnes plenty av damer som ønsker å være samboere livet ut. Velg en av dem, vel.

Jeg blir heller ikke i dårlig humør, og jeg manipulerer ikke. Jeg har fridd til ham, fått nei. Spurte hvorfor. Han svarte ikke. Spurte en gang til syv måneder etter det. Han svarte ikke. Spurte siste gang fem måneder etter det. Han svarte ikke. Siden det har jeg ikke tatt opp temaet. Jeg er verken sint, driver med sexnekt, har begynt å unngå ham eller noe annet. 

Du har gjort deg for tilgjengelig, han har jo «alt» fra deg. 

Anonymkode: 35dc7...fe7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja. Jeg hadde en eks som også holdt på sånn. Noe av det siste vi gjorde før han slo opp, var å ta meg med i et stort bryllup og gi meg en bukett røde roser til bryllupet, samt legge ut masse i riktig godt humør til alle om det å finansiere et bryllup og stifte et hjem (ikke som svar på noens spørsmål). Tidligere i bryllup ville han at jeg skulle fange buketten. Jeg trodde faktisk han skulle fri da han slo opp....Det var treretters med dyrt kjøtt og vin. For å slå opp. Da skjønte jeg at vi så på ting veldig ulikt. For jeg sier alt jeg mener rett ut. Mens han babla om ekteskap for å slå opp.

I ettertid posta han "morsomme" memes i some om umake brudepar, bridezillas ol. Jeg gråt i ukevis, men så meg aldri tilbake. Sa idet han slo opp at mitt syn på var at det måtte bli ekteskap eller brudd. Og når han ikke gikk for ekteskap var det et endelig punktum også fra min side. Nå har han stalket meg online i årevis, tilsynelatende singel, mens jeg fikk ny kjæreste som jeg fortsatt er med. Og rosene gikk i bosset ved bruddet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hi veldig godt. Eneste er at jeg hadde ikke ventet flere år, men gått allerede nå. Å leve livet og gjort det jeg hadde villet uten å ta hensyn til en mann som egentlig ikke elsket meg men bare var "glad" i meg. Jeg hadde aldri orket det. Nå

Selv er jeg gift med en snill og veldig god mann og ja jeg vet at han elsker meg svært høyt! Så der er jeg veldig heldig. 

Men hadde det blitt brudd hadde jeg ikke gått inn i en ny seriøs relasjon og jeg hadde heller ikke giddet og gifte meg igjen. Både pga at ja jeg hadde sikkert blitt glad i en ny mann men tviler på at jeg hadde klart å elske en mann så høyt som han jeg er gift med nå.. så derfor hadde jeg nok droppet et nytt giftemål eller et samboerskap. Det at hennes samboer er " glad" i henne er ikke det samme som å " elske " henne. Elsker du noen så ønsker du den personen det aller beste og jeg tipper også at ekteskap hadde stått høyt på lista hans også..Menn er jo også litt sånn at de syns at det er veldig greit å være i et forhold selv om de kanskje ikke er dødelig forelsket eller ser for seg å være sammen med denne personen resten av livet.. Men greit å være sammen med noen som gir de sex, rydder, vasker ol så de blir værende til noe bedre dukker opp..Menn er mye enklere sjeler enn oss kvinner! Selv hadde jeg heller vært singel enn å vite at mannen ikke elsket meg, men bare var " glad" i meg og heller bare var sammen med meg pga praktiske grunner og mener at det er bedre å være sammen med meg enn å være alene.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 44 år og lei. Drittlei. Jeg er i forhold med en snill, kjekk og morsom mann. Men han vil ikke gifte seg med meg. Han nekter å oppgi grunn, men er kategorisk mht. det at han ikke vil gifte seg med meg. Han var gift med eksen, og det var viktig for ham å være gift den gangen. Jeg anser meg derfor som en pauseunderholdning/noe han har tatt til takke med. Særlig siden han er "out of my league" utseendemessig. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med menn, som vold, alkohol, psykisk og seksuell mishandling, likegyldighet og snylting. 

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker mer menn. Men så har jeg barn, som er veldig glad i stefaren sin (min nåværende mann). Tenker at når de blir store om 3-4 år, så går jeg. Da kan denne giftenekteren sitte der og være fri og frank, så kan jeg få fred og ro alene. Kommer ikke til å skaffe meg en ny mann heller. Og siden sex utenfor forhold har null verdi for meg, vil det heller ikke bli noen elskere. Flere som føler at de egentlig er ferdig med alt som heter menn?

P.S. Jeg hater ikke menn. Jeg ser at venninnene mine, moren min har stabile forhold med gode menn. Det er bare at gode menn ikke er tiltrukket av meg. Jeg har slått meg til ro med det, og velger livet uten.

Jeg har også stort sett bare dårlige forhold bak meg. Forhold hvor jeg måtte forandre meg, godta at de helst ville leve som single enda vi var sammen, måtte tåle løgn og at de ikke sa sannheten når de burde, tapt penger og tid i fleng.

Nå lever jeg bare for meg, og gud det er befriende. 

Anonymkode: 71e5c...f90

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du vil droppe et bra forhold for en dum bagatell? 

Han fortjener mye bedre, lykke til videre.

Anonymkode: 87b58...012

Du er bra respektløs når du sier at noe som er viktig for andre, er en bagatell. Det er heller ikke en bagatell for ham. Det er viktig for ham å ikke være gift med meg.

Jeg holder ikke på ham. Han kan dra fra meg hvis han fortjener bedre. Men han blir. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva er stakkars med hans tilværelse i dag, mener du?

Han er sammen med ei som egentlig har lyst til å være alene og som egentlig ikke orker mer menn.

Og som er sjalu på ekskona hans av alle ting.

Anonymkode: e06cb...ffe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

som er sjalu på ekskona hans av alle ting.

Akkurat det er da helt forståelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han er sammen med ei som egentlig har lyst til å være alene og som egentlig ikke orker mer menn.

Og som er sjalu på ekskona hans av alle ting.

Jeg er ikke sjalu på ekskona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 44 år og lei. Drittlei. Jeg er i forhold med en snill, kjekk og morsom mann. Men han vil ikke gifte seg med meg. Han nekter å oppgi grunn, men er kategorisk mht. det at han ikke vil gifte seg med meg. Han var gift med eksen, og det var viktig for ham å være gift den gangen. Jeg anser meg derfor som en pauseunderholdning/noe han har tatt til takke med. Særlig siden han er "out of my league" utseendemessig. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med menn, som vold, alkohol, psykisk og seksuell mishandling, likegyldighet og snylting. 

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker mer menn. Men så har jeg barn, som er veldig glad i stefaren sin (min nåværende mann). Tenker at når de blir store om 3-4 år, så går jeg. Da kan denne giftenekteren sitte der og være fri og frank, så kan jeg få fred og ro alene. Kommer ikke til å skaffe meg en ny mann heller. Og siden sex utenfor forhold har null verdi for meg, vil det heller ikke bli noen elskere. Flere som føler at de egentlig er ferdig med alt som heter menn?

P.S. Jeg hater ikke menn. Jeg ser at venninnene mine, moren min har stabile forhold med gode menn. Det er bare at gode menn ikke er tiltrukket av meg. Jeg har slått meg til ro med det, og velger livet uten.

Ja, men det står du fritt til å gjøre. 

Anonymkode: 5108d...698

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...